HADAS SHEINFELD

כן, מנהלת המוצר מעצבנת

אזהרה והבהרה: הפוסט הבא הוא תאורטי לחלוטין, ומבוסס על דברים ששמעתי ולמדתי ממנהלי מוצר אחרים. אצלנו בחברה כולם אוהבים את כולם, עובדים אך ורק לטובת המוצר, ועושים כל מה שאני מבקשת בשמחה.

__________________________________________________________

מי אוהב את מנהלת המוצר?
מי אוהב את מנהלת המוצר?

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בתפקיד שלי, הוא העובדה שאני יושבת באמצע. בין הלקוח לפיתוח, בין אנשי הביזנס (מכירות וכו’) לבין המעצבים, בין כל המעורבים השונים בתהליך היצירה של המוצר. זה כמובן גם אחד הדברים היותר מורכבים בתפקיד, למצוא את האיזונים הנכונים ולדאוג שלא רק שבסופו של דבר יצא מוצר מדהים, אלא גם שאנשים יהנו מהדרך, יהיו מעורבים וירגישו שהמוצר “שלהם” (למרות שהמוצר כמובן לא שלהם, הוא שלי. שלי. שלי!).

אני חושבת שאחד היתרונות של אנשי הפיתוח הוא שמי שאינו איש פיתוח, בדרך כלל לא באמת מבין איך עובדים הדברים מבפנים. זה כלי מאוד חזק בדיון, כשרוצים להעביר את המסר של: “אל תתערבו לי בעניינים”. אנשי הפיתוח כמובן מנצלים את הכלי הזה באופן חסר בושה, החל מהערכות זמנים מופרחות לפיצ’רים שהם לא רוצים לפתח, ועד לסיסמאות נוסח – אז תכתוב את זה אתה, אם אתה כל כך רוצה…

מצד שני, כוווווווולם מבינים במוצר. לפחות כולם חושבים שהם מבינים במוצר.
הטעות הנפוצה ביותר, מה שלומדים בבית הספר הגבוה לניהול מוצר בשיעור הראשון בשעה הראשונה היא המחשבה: ככה אני משתמש, אז ברור שככה כולם משתמשים. זו מחשבה כל כך טבעית ואינטואיטיבית, שמאוד קשה להלחם בה. אבל מה לעשות שלא כולנו משתמשים באופרה על לינוקס, או עובדים עם מסך ענק, או אפילו יושבים מול המחשב כל היום. למשתמשים שונים יש צרכים שונים.
עוד הטיה היא כמובן האינטרס/הענין של כל אחד מהמעורבים. כך יוצא שגאוני המפתחים רוצים לפתח מוצר שאף אחד לא באמת ישתמש בו, אבל הוא מישם את הסכמה החדשה של AJAX כל כך יפה שזה פשוט נפלא… ואיש המכירות לא מוכן שהגירסא החינמית של המוצר תכיל שום דבר חוץ מכפתור גדול שכתוב בו – upgrade now.

למנהלי המוצר יש כלים מקצועיים שאמורים לאפשר להם להבין את המשתמשים טוב יותר. החל ממחקר שוק, בנית פרסונות, מבחני שימוש ושמישות, סקרים, פידבק, וידע מצטבר תאורטי ומעשי, כל אלה יושבים אצלי בארסנל ונשלפים ברגע הנכון על מנת לתמוך בהחלטות המקצועיות לגבי המוצר.

אני רוצה לשמוע כל ביקורת וכל הערה. אני חושבת שמכל פידבק אפשר ללמוד, ואני מאמינה בלב שלם שכולם רוצים אך ורק את טובת המוצר. אבל בסוף מישהו צריך לקבל החלטות, ובשביל זה הביאו אותי!

אז עם כל הכבוד לרעיונות/מחשבות/תפיסה/קונספט/הארה שיש לכם לגבי המוצר, ועם כל כמה שזה מעצבן אתכם שאני לפעמים לא מסכימה אתכם, יאללה, להתגבר.

__________________________________________________________

ולסיום, רק תזכורת:
הפוסט נכתב בגוף ראשון רק על מנת להקל על הקריאה. כל הדמויות תאורטיות וכל קשר בינן לבין המציאות מקרי.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...