HADAS SHEINFELD

איך אני יכולה לעזור?

בהמשך לפוסט שלי על החשיבות של השאלה “מה שלומך” בשיחה 1:1 עם המנהלת, אני עוברת לשאלה השניה בחשיבותה – “איך אני יכולה לעזור”.

אני זוכרת שבפעם הראשונה שנתקלתי בשאלה הזו, שאל אותה המנהל של המנהל שלי, והייתי די המומה. חשבתי לעצמי – מה זאת אומרת איך אתה יכול לעזור לי? אתה המנהל, אז תנהל! תגיד אתה מה אתה צריך ממני, תקבל החלטות.
בדיעבד, אני חושבת שזו שאלה מאוד חשובה שמנהלת צריכה לשאול את העובדים שלה, והתשובה לה צריכה להתאים לתהליכי העבודה בארגון.

בגדול, יש כמה קטגוריות אפשריות של עזרה שהמנהלת יכולה לתת:

1. סדרי עדיפויות – העובד הרבה פעמים מרגיש עומס רב של מטלות/פרויקטים/משימות/החלטות, ולעשות סדר בעדיפויות, כולל עזרה בהחלטה הקשה מה *לא* עושים, וגיבוי להחלטה הזו, הוא אחד הדברים החשובים ביותר שמנהלת יכולה לעשות.

2. אסקלציה/התערבות – איפה העובד תקוע, וצריך עזרה של מישהו יותר בכיר. זה יכול להיות בתהליכים מול מחלקות אחרות בארגון, זה יכול להיות מול חבר צוות, מקומות שאין בהם הסכמה וצריך בכל זאת להגיע להחלטה.
יש ארגונים שבהם אסקלציה כזו נחשבת כשלון, ואנשים נמנעים ממנה בכל מצב. בעיני זו טעות – חוסר הסכמה הוא חלק מהיום-יום, ומה שחשוב הוא לקבל החלטה ולהמשיך. הכי משמח אם אפשר היה להחליט בלי מעורבות של המנהלת אבל אם חייבים – בואו נחתוך את זה מהר, לפני שזה הופך להיות מלחמת עולם או לפני שאנחנו נותנים לפרויקט למות, רק כי לא החלטנו בזמן.

3. קבלת החלטות – לפעמים קשה להחליט גם החלטות שברור שצריך לקבל. גיבוי להחלטה, או החלטה משותפת, יכולים מאוד לעזור.

4. התמונה הגדולה/אסטרטגיה/רקע – לא תמיד העובד חשוף לעניינים שמסביב לעבודה עצמה, שיכולים לענין אותו, לעזור לו, לקדם אותו. לגיטימי מצד העובד לבקש קצת רקע או שיחה על הדברים שמעבר ליום יום. זה מסוג הדברים שמנהלת טובה אמורה ליזום ולתת, אבל אם זה לא קורה, זה משמח כשהעובד עושה את זה ביוזמתו.

גם אם המנהלת שלכם לא שואלת אתכם את השאלה הזו, האחריות של העובד היא הרבה פעמים “לנהל את המנהלת” ופשוט להגיד מה הוא צריך. תאמינו לי, מנהלים מעדיפים בהרבה עובדים שבאים עם רשימה מסודרת של הדברים שמעסיקים אותם, והצעות איך אפשר לעזור להם.
שנזכה כולנו לניהול איכותי ופגישות אפקטיביות. אמן.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...