HADAS SHEINFELD

AOC, פמיניזם, והתנצלות אמיתית

יש פוליטיקאי ישראלי מכובד ורציני, שבאינטרו שלו בטוויטר כתוב “אב לשלוש בנות, ולכן גם פמיניסט”. השורה הזו תמיד עצבנה אותי, כי חשבתי שפמיניסט אמיתי מאמין בשיויון לכולם, בלי קשר לאם יש לו או אין לו בנות.

והנה באה אלקסנדריה אוקזיו-קורטז, חברת הקונגרס מניו יורק הידועה בכינוי AOC ואמרה משהו מאוד דומה השבוע, בנאום שהוא דוגמא ומופת לטיפול בשוביניסטים, וגם ב”התנצלות שהיא לא התנצלות”. אני בטוחה שאתם מכירים את הסוג הזה של התנצלויות: “אם מישהו נפגע, אני מתנצל, זו לא היתה כוונתי”. או במילים אחרות – אם מישהו בחר להיפגע, חבל שהוא לא הבין למה התכוונתי, הבעיה היא בהבנה, הבעיה היא אצל הנפגע, אני כאילו מתנצל, אבל לא באמת.

הסיפור – חברת הקונגרס היתה בדרכה לקפיטול היל, לבנין עצמו, וכשהיא עברה ליד חבר הקונגרס יוהו, הוא התנפל עליה – הוא קרא לה “מגעילה, משוגעת” ועוד כל מיני מחמאות, ולסיום סינן לעברה fucking bitch. לא פחות. מסביב היו כתבים ותקשורת, ששמעו, ודיווחו. היא המשיכה ללכת ולא התיחסה, אבל כתוצאה מהדיוח התקשורתי, האדון יוהו ביקש להתנצל בצורה פורמלית.

ההתנצלות שלו היתה הכי “לא התנצלות” שיש. קודם כל – הוא התנצל על כך שדיבר מתוך כעס, אבל מיד הוסיף שהדברים שצוטטו לא נאמרו. ואז הוסיף משהו כמו – “אני נשוי, יש לי בנות, אני מאוד נזהר בשפה שלי”. אח”כ הוא דיבר קצת על עצמו, ובסוף סיים בכך שהוא “לא מתנצל על התשוקה שיש לו באהבה שלו לאלוהים, למשפחתו ולארצו”.

אבל הדבר החשוב כאן באמת הוא התגובה המופתית של הגב’ אוקסיו- קורטז. אני ממש ממליצה להקשיב לכל הנאום שלה (10 דקות, אפשר במהירות כפולה). הנה התקציר:

  • אני לא נעלבתי, אני רגילה, כל הנשים בעולם מכירות את הטקסטים האלה
  • הבעיה היא תחושת הבטחון, שבה גברים מסתובבים בעולם בטוחים שמותר להם לדבר ככה לנשים
  • הבעיה היא בכך שהקונגרס הרשה לטקסט של יוהו להחשב התנצלות.
  • הבעיה היא בשימוש של נשים, בנות זוג, בנות – כמגן, כתרוץ להתנהגות פוגענית. העובדה שיש לך בת זוג או בת, לא הופכת אותך לבנאדם הגון.
  • גם אני בת של הורים, שלימדו אותי לא לקבל התנהגות כזו.
  • אדם הגון, כשהוא טועה, כפי שקורה לכולנו, מתנצל בצורה מלאה. לא כדי להציל את עצמו, אלא כדי לבקש את סליחת הצד הנפגע, וכדי לנסות לשפר את המצב.

לינק לראות את הוידאו עם טרנסקריפט

כתבה מעניינת על מאחורי הקלעים של הנאום

מתוך האינסטגרם של AOC – המחברת בה היא כתבה לעצמה את הנקודות לנאום

הטקסט המלא של ההתנצלות (למי שרוצה ללמוד איך לא לעשות כאלה דברים):

I INJECTED INTO CONGRESS. I WORKED WITH MANY MEMBERS IN THIS CONGRESS IN THE PAST FOUR YEARS ON EACH SIDE OF THE AISLE. SO LET ME TAKE A MOMENT TO ADDRESS THIS BODY.
I RISE TODAY TO APOLOGIZE FOR THE ABRUPT MANNER OF THE CONVERSATION I HAD WITH MY COLLEAGUE FROM NEW YORK. IT IS TRUE THAT WE DISAGREE ON POLICIES AND VISIONS FOR AMERICA BUT THAT DOES NOT MEAN WE SHOULD BE DISRESPECTFUL. MR. YOHO: HAVING BEEN MARRIED FOR 45 YEARS WITH TWO DAUGHTERS, I’M VERY COGNIZANT OF MY LANGUAGE. THE OFFENSIVE NAME-CALLING, WORDS ATTRIBUTED TO ME BY THE PRESS WERE NEVER SPOKEN TO MY COLLEAGUES AND IF THEY WERE CONSTRUED THAT WAY, I APOLOGIZE FOR MY — I APOLOGIZE FOR MY MISUNDERSTANDING.

MY WIFE CAROLYN AND I STARTED TOGETHER AT THE AGE OF 19 WITH NOTHING. WE DID ODD JOBS. AND WE WERE ON FOOD STAMPS. I KNOW THE FACE OF POVERTY. AND FOR A TIME IT WAS MINE. THAT IS WHY I KNOW PEOPLE IN THIS COUNTRY CAN STILL WITH ALL ITS FAULTS RISE UP AND SUCCEED AND NOT BE ENCOURAGED TO BREAK THE LAW. I WILL SUBMITCOMMIT TO EACH OF YOU THAT I WILL CONDUCT MYSELF FROM A PLACE OF PASSION AND UNDERSTANDING THAT POLICY AND POLITICAL DISAGREEMENT BE VIGOROUSLY DEBATED WITH THE KNOWLEDGE THAT WE APPROACH, THE PROBLEMS FACING OUR NATION WITH THE BETTERMENT WITH THE COUNTRY IN OUR MIND AND THE PEOPLE WE SERVE. I CANNOT APOLOGIZE FOR MY PASSION OR FOR LOVING MY GOD, MY FAMILY, AND MY COUNTRY.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...