HADAS SHEINFELD

airbnb – הברנד המנצח

שוב איירבנב בכותרות, ושוב בהקשר חיובי, ושוב בצדק.
הם מתכוננים להנפקה. בערך בתשעה חודשי איחור מהתכנית המקורית שלהם – הם כבר היו מוכנים לצאת להנפקה לקראת מרץ, כשכל העולם התהפך, והם היו חייבים לדחות את ההנפקה.

אף אחד לא יכול היה לדעת בסביבות אפריל, איך יראה העולם, ומה תהיה ההשפעה על חברה כמו איירבנב. הנבואות נעו בין – זה סוף העולם לתירות, והם לעולם לא יחזרו לשווי שחשבו שהם שווים, לבין – הכל זמני, והם יחזרו, ובגדול.

המנכ”ל של איירבנב, שהוא אחד המנכ”לים המרשימים, עשה צעדים דרסטיים. הוא החזיר את החברה לפוקוס, ביטל כמה פרויקטים גדולים וחשובים, ופיטר קבוצה גדולה מאוד של עובדים. אם אתם זוכרים, ההודעה שלו על הפיטורים היתה בית ספר בניהול.

מאז, הם למדו את העולם החדש, ועשו כמה דברים מהותיים – השיקו בגדול את experiences, שמאפשרים לקנות דרכם “חויות”, ולא רק מקום לישון, וממש לאחרונה גם פתחו קרן שמאפשרת לבעלי בתים, “המשכירים” להיות חלק מהגדילה והרווחים של החברה.

והנה, השבוע הם הגישו את ה- S1, המסמכים בדרך להנפקה, ומתוכם התגלה דבר מדהים – בחודשים האחרונים הם הורידו כמעט לחלוטין את תקציב השיווק שלהם, ו 90% מהטרפיק לאתר, הוא אורגני. אורגני! לא דרך פרסום בשום מדיה. זה אומר שהברנד, המותג שלהם, הוא כל כך חזק – שהם כבר לא צריכים לפרסם, כשאנשים מחפשים מקום לגור בו כשהם בנסיעה – הם הולכים ישירות ל-airbnb.

למה זה מדהים?
– כי זה אומר שהם לא צריכים להשקיע בשיווק – ותשאלו כל מותג אחר איזה אחוז מההוצאות שלו הן שיווק דיגיטלי. רק לצורך השוואה, בעולמות הנסיעות – בוקינג ואקספדיה הוציאו כל אחת יותר מ 4B דולר (ארבעה ביליון דולר) כל שנה! בפרסום.
– כי זה אומר שכל מתחרה שירצה להכנס ולהתחרות איתם, צריך עכשיו לא רק לבנות את התשתית של השרות עצמו (למצוא את כל הנכסים להשכרה וכו’), אלא צריך למצוא דרך להתחרות על צד הלקוח – איך לגרום ללקוחות להגיע, כשהם בכלל לא מחפשים יותר בגוגל, או שהם מחפשים ישירות את airbnb.

בקיצור – airbnb, הצליחה לעשות מהלימון של מגיפת הקורונה, סוג של לימונדה. וזה מאוד משמח, במיוחד כי נראה לי שיש שם הנהלה מיוחדת, שבאמת רוצה לעשות טוב בעולם, שמנסה להיות אנושית ולהסתכל על בעיות בצורה אמתית, ללמוד ולפתור להשתפר – וייב שונה מהרבה חברות אחרות.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...