HADAS SHEINFELD

ספוטיפיי ופודקסטים – רוצים או לא רוצים?

ספוטיפיי משקיעים המון בתוכן של פודקסטים – דוגמאות אחרונות הן הפודקסט של ברק אובמה וספרינגסטין, וכמובן הקניה של הפודקסט של ג׳וש רוגן ב-500 מליון דולר, והסיבה ברורה – פודקסטים יכולים להיות מקום של בידול מהמתחרים, עם תוכן איכותי. במוסיקה אין ממש מקום לזה – כי התוכן בעצם, בימינו, נמצא בכל מקום – אין באמת הבדל בין קטלוג המוסיקה של אייטיונס ושל ספוטיפיי.

החלק שלא ברור לי, הוא למה הם לא משקיעים בחוית המשתמש של המאזינה, זו שרב השימוש שלה בספוטיפיי הוא לפודקסטים. חוית המשתמש היא ממש לא נהדרת, שלא לומר מתסכלת. בהנחה שמה שספוטיפיי רוצים זה שאני אשתמש באפליקציה הרבה, אמצא תכנים שמעניינים אותי, ואחזור להקשיב להם שוב ושוב, אני ממש חושבת שיש להם הרבה מה לעשות כדי לשפר את החויה.

  1. על מה הפודקסט?
    נגיד שנתקלתי בפודקסט שנשמע לי מענין, ולא ממש משנה איך או איפה. חיפשתי אותו בספוטיפיי, והגעתי ל״דף״ שלו. ומה כתוב? ״הפודקסט של עינת נתן״. אז תגידו – טוב, זה כל מה שהיא כתבה, זה מה יש. אבל ספוטיפיי יכלו לעשות כל כך הרבה יותר. הכי פשוט – תוספת של מטה דאטא: תדירות פרסום הפרקים, אורך ממוצע של פרק, כמות המאזינים (וכמובן אלמנטים של סושיאל – כמה מהחברים שלי מאזינים לפודקסט הזה). קצת יותר עשיר – תגיות של הנושאים של הפודקסט הזה.
  2. על מה הפרק?
    אותו הדבר כמו הפודקסט, אבל עם עוד יותר מידע. ושוב – גם אם מי שפרסם את הפרק לא אמר עליו שום דבר, ספוטיפיי יכולים להגיד לי הרבה, והמידע שלהם משתפר עם הזמן. אולי אפשר אפילו להוסיף את הטקסט של המשפטים הראשונים?
  3. מאיפה להתחיל?
    אם כבר נתקלתי בפודקסט שמענין אותי, למה שלא תמליצו לי מאיפה להתחיל? בימינו, הרבה פעמים אני מגיעה לפודקסט אחרי שיש בו כבר עשרות פרקים. והרבה מהתוכן הוא לא תלוי זמן, לא חייבים להקשיב לפי הסדר. אז אולי תמליצו לי מה הפרקים הכי טובים/מושמעים? אם המפתח הוא engagement, להתחיל מפרקים מצוינים יעזור לזה מאוד.
  4. ניהול הספריה שלי
    אני משתמשת בספוטיפיי כבר יותר משנה, בעיקר לפודקסטים, ועדין ממש קשה לי לנהל את רשימת ההאזנה שלי ואת הספריה של הפודקסטים שלי. פודקסט זה לא מוזיקה, פלייליסט זה לא קונספט ממש מתאים כאן
    – אני צריכה כלי נח לראות את כל הפודקסטים שאני עוקבת אחריהם, ואולי אפילו המלצות אחרי מי להפסיק לעקוב כי אני במילא לא מקשיבה להם.
    – אני צריכה שפרקים חדשים של הפודקסטים שאני הכי אוהבת יופיעו ראשונים בפיד שלי, ואחריהם האחרים, ולא סידור כרונולוגי לפי מתי יצא הפרק.

בקיצור – אם יש לכם אפליקציה יותר טובה להאזנה לפודקסטים, אני אשמח לשמוע.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...