HADAS SHEINFELD

Hi and Why – איך לפנות לאנשים בדרך אפקטיבית (ואיך לא)

אל תשאלו אותי מה שלומי.
אל תשאלו אותי מה שלומי אם אתם לא מכירים אותי.
זאת לא הדרך הנכונה להתחיל שיחה. זו דרך לעצבן, ליצור חוסר הבנה אצל הצד שני, ולבזבז לו את הזמן.
זה תקף תמיד תמיד תמיד. 

נתחיל בשיחה שבה אני בכלל לא מכירה את הצד השני. אני מתכוונת לשיחה (בדרך כלל ממספר שאני לא מכירה), שמתחילה כך:
היי, הדס?
כן
מה שלומך?

אני לא יודעת מי שואל! למה שאני אספר לך מה שלומי? עוד יותר מזה – הרי זה לא מענין אותך מה שלומי! אז בשביל מה השאלה בכלל? את/ה באמת חושב שזה יגרום לי להרגיש יותר בנח ואז אני אקנה את מה שאת/ה מנסה למכור?
איך השיחה צריכה כן להיות:
היי הדס?
כן
שלום, מדבר ירחמיאל מ״שרותי בלבול מח ובניו״ התקשרתי כדי לבלבל לך את המח. עכשיו זמן מתאים?


הנה הקונבנציה: מדבר X, מחברה Y, התקשרתי בשביל Z
זה השילוש הקדוש.

אם אתם לא מסוגלים להגיד לי את שלושתם במשפט הראשון, אני כבר מניחה שהשיחה אתכם מיותרת (וצודקת ב 99% מהזמן). תקף לכל האנשים שמתקשרים אלי שאני לא מכירה (רשימה חלקית) כל סוגי המכירות למינהם, כל סוגי השרותים למינהם, הד הנטריות, סוכני ביטוח, שרות לקוחות של הסופר שרוצים להודיע לי שאין עגבניות שרי, וכו׳. 


בדיוק, אבל בדיוק אותו הדבר,תקף גם לאנשים שאני כן מכירה, אבל מתקשרים בשביל משהו ספיציפי וממש לא מענין אותם מה שלומי. רשימה חלקית ממש – גננות שמתקשרות (אם את רק רוצה להודיע לי משהו, אל תתחילי ב״מה שלומך״), מזכירת בית הספר, אנשים שהייתי איתם בקשר לפני 10 שנים ועכשיו צריכים טובה (שמחה לעזור! רק אל תבלבל את המח עם מה שלומך לפני שהצגת את עצמך בכלל), חברה של אמא שלי שיש לה שאלה בקשר להייטקס, וכו׳. 


והדובדבן שבקצפת – אותו הדבר תקף לבוס שלי, ולעובדים שלי, ולכל האנשים שעובדים איתי. אתם לא צריכים לשאול אותי מה שלומי כל פעם שאתם רוצים להגיד לי משהו. לא בטלפון ובטח שלא בסלאק. יש לכם משהו להגיד – תגידו. מכירים את “no helo”? אל תפתחו איתי ״שיחה״ בסלאק עם:
היי
מה העניינים?
הרי לא מענין אתכם מה העניינים אצלי. זה לא רלוונטי כרגע. ומה שעשיתם – זה הסתתם את תשומת הלב שלי ממה שעשיתי לשיחה אתכם, ועכשיו אני יושבת ומחכה שתגידו לי איך אני יכולה לעזור. ואם הלכתם עכשיו לשתות קפה, או לשרותים, או המשכתם בשיחה אחרת, מה שקורה הוא שיש לי thread פתוח, וחתיכה מהקשב שלי מוקדשת לשיחה אתכם…. ומחכה. מחכה. מחכה. עד שתגידו לי מה שרציתם להגיד.

אבל אתם רוצים להיות מנומסים, אני מבינה לגמרי. העצה שלי – פשוט תעשו הכל בשורה אחת. ״הי, מה העניינים? אני צריכה את המסמך שכתבנו אתמול ולא מוצאת אותו״.
רואים כמה פשוט?
Hi and why. זה הכל. 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...