HADAS SHEINFELD

פינת הפירגון – האתר החדש של סלקום

הפעם קצת חיוביות. סלקום העלו אתר בית חדש, ובאתי כדי לפרגן. 
גילוי נאות: עד לפני שנתיים עבדתי בלוגיה, חברת התוכן של סלקום, וכחלק מעבודתי התעסקתי גם באתר, וזה היה קשה ולא פשוט. אבל כבר שנתים אני לא שם, ואני כל כך מנותקת שאין לי אפילו מושג עד כמה לוגיה היו מעורבים באתר החדש, אז אני מרשה לעצמי להגיד כאן בחופשיות מה אני חושבת.

 ועכשיו לענין עצמו.

האתגרים:

מה מוכרים? בחברה כמו סלקום, שבהרבה מובנים למרות שהיא מספקת שרות מאוד מתקדם טכנולוגית, היא חברה קמעונאית (מוכרת שרותים), לבנות אתר אינטרנט זה אתגר לא פשוט.  האם האתר אמור רק לספק מידע? על מכשירים? על שרות לקוחות? על תכניות חיוב? ומה עם ה”שרותים הנוספים”? הרי אורנג’ השיקו לא מזמן יוזמה מאוד מתקדמת שמשלבת חנות של שרותי תוכן עם פלטפורמה של בלוגים!

מי הקהל? האם האתר אמור לפנות לכווווולם – כלומר למי שמחפש מכשיר חדש, מי שרוצה לשלוח SMS, מי שמחפש מרכז שרות ומי שרוצה להוריד רינגטון? ואיך משלבים בינהם?

מי האחראי על האתר בתוך הארגון? שוב, יש כל כך הרבה גופים בתוך חברה כמו סלקום. שיווק (הסגול הסגול הזה), משפטית (אסור להגיד שום דבר שלא הוכח ונבדק, למשל “המכשיר הטוב בעולם”? מי אמר? איפה זה נבדק?) שרות לקוחות (לבן על סגול? הלקוחות מתלוננים, שלושה קליקים להגיע לשליחת SMS? הלקוחות מתלוננים), וכו’ וכו’. 

ושאלת השאלות – מי סלקום רוצה להיות? ספקית שרותים, החברה הגדולה בישראל בסלולרי? או ברנד מגניב, צעיר, ישראלי… וכו’ וכו’. 

אז ככה זה נראה היום:

דף הבית החדש

דף הבית החדש

ועכשיו לפינת הפרגון – האתר החדש עובד לדעתי. 

הם מצאו תבנית שמאפשרת שילוב של כל הצרכים – חנות/שרות/שרותים מתקדמים. כולם חולקים פורמט משותף (המבנה של הדף) , אבל יש בהם מספיק שונה (הצבעים). וזה עובד. ממש קל להתמצא, ולמצוא מה שמחפשים, שזה הקריטריון הראשון בהצלחה של אתר.

מבחינת ה-look and feel, יש! יש תחושה של מותג. האתר צבעוני, וצעיר, ושומר על המותג מבחינת הצבעים והצורה, תוך שהם (ברוך השם) נפתרו מהאובססיה לסגול המציק. יש צבעים אחרים בעולם! איזה כייף!  כאן אני חושבת שאם כבר, אז הלכו קצת רחוק מדי אבל לא רחוק מספיק… כן, דילמה שכזו. מצד אחד, יש צבעים אחרים, אבל הורוד הצועק של אזור התוכן הוא קצת יותר מדי בשבילי, ממש מציק לעין. הם גם ממשיכים במסורת של פונט לבן על רקע כהה, שהוא בעייתי. אבל עדין – יש כאן שינוי לטובה לדעתי.

הורוד היום ורוד מאוד

הורוד היום ורוד מאוד

מבחינת השרותים עצמם – אני לא חושבת שיש כאן חידושים משמעותים, אבל כמו שאמרתי, קל יותר למצוא אותם, אז גם זו לטובה.

טכנולוגיה – האתר תומך בפיירפוקס! ואפילו בכרום! התקדמות מהותית לדעתי. 

ולפינת הביקורת:

התבנית שנמצאה לתצוגת התוכן היא עדין לא מספיק טובה. יש הרגשה של “תפסת מרובה” כאילו עדין לא הצליחו להחליט מה באמת חשוב, ומציפים את המשתמש במידע רב מאוד מאוד מאוד…לדעתי יש שם עוד עבודה לעשות.

scalability – האם האתר הזה יתאים גם כאשר סלקום תתחיל לספק שרותים אחרים? (כמו שהשמועות מתרוצצות כבר שנים…). אני לא בטוחה.

אינטראקציה ושיתוף – אין באתר אף אלמנט של שיתוף המשתמשים. אין פורום, אין בלוג, אין שום אלמנט של מה שקוראים ווב2.0. בזמנו אני יודעת שסלקום היו מהראשונים שהתיחסו לנושא הזה כשהשיקו את Heep, אבל לא ראיתי התיחסות אליו באתר החדש. 

אבל אנחנו בפינת הפרגון – אז תרשו לי.

להרים אתר כזה בכל ארגון זה קשה ומסובך, בחברה גדולה כמו סלקום זה ממש אתגר. והאתר יכול לעמוד בגאווה מול אתרים אחרים מסוגו. הוא עובד. הוא מרכז את כל המידע. הוא נראה חדש ומגניב. יש עוד עבודה, אבל ככה זה תמיד.

אז כל הכבוד לכם שם בסלקום. 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...