HADAS SHEINFELD

מה דחוף? הרשת ב-realtime

כולם מדברים על realtime. מידיות. עכשיו. רוצים לדעת הכל, ועכשיו. הטענה היא שזה היתרון הגדול של טוויטר, זה האתגר הגדול של גוגל, זה העתיד, ואין דרך חזרה. ואני טוענת – המידיות היא חשובה, היא יתרון גדול של הרשת, היא תתפתח עם הזמן עוד ועוד, אבל היא לא הנקודה הבעיתית, המרכזית והחשובה ביותר למשתמשים.

כל המדברים על realtime ומידיות, אתם חיים בבועה. אתם, אנחנו, אני, חושבים שכולם כמונו.  נכון, אנחנו ה”מאמצים המוקדמים”, ואנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו קובעי הטרנדים, או לפחות המובילים אותם וכולם באים אחרינו, ובמידה מסוימת כל זה נכון. נכון, לטוויטר יש הרבה יותר שימושים מאשר אלה שכולנו צפינו בהתחלה, כבר דיברנו על הדברים הטובים שיכולים לקרות ממנו. אבל עדין, הדרך עד ל”מידיות זה המפתח להכל” –  היא עוד ארוכה.

אני טוענת שהמידיות היא לא סוגיה שמענינת את מרבית המשתמשים ברשת כרגע. מידיות היא אולי בעיה של חיות הרשת והמדיה, של מנועי החיפוש למינהם, ושל עוד שחקנים בעולם הטכנולוגיה והתשתיות. אבל למשתמשים עצמם, ה”רגילים” וגם לרב חיות הרשת, המידיות היא לא הבעיה החשובה ביותר.

בזמני זה היה לוקח חמש דקות
בזמני זה היה לוקח חמש דקות
המקור: http://geekandpoke.typepad.com/geekandpoke/realtime/
________________

נימוקים וסיבות:

1. רב המשתמשים – העובדה ש”כולם בפיסבוק” או “כולם בטוויטר” עדין לא אומרת שכולם צריכים שהכל יתעדכן מיד ועכשיו. לא כולם מחוברים לאינטרנט בכל רגע מהיום.  גם הכניסה של הטלפונים החכמים, והחיבור שהולך ונעשה יותר זמין, עדין לא אומר שכולם רוצים או מתעניינים ברמה המיידית הזו.

אמנם, כבר הוכח ונכתב רבות על כך שיש לרשתות החברתיות השונות שימושים רבים שיכולים דווקא לתרום ולעזור לארגון בצורות שונות. אבל ברב המקרים אם בעבודה אנשים כן מחוברים כל הזמן, השימוש שלהם בפייסבוק הוא בדרך כלל הסחת דעת מהעבודה עצמה, ולא חלק ממנה. מעסיקים הרי מאוד מוטרדים מהענין, ומנסים לחסום. אז לא “כולם בפייסבוק”, ובטח שלא “כולם בפייסבוק כל היום”, ואם אני אדע שחברתי לילך ממש לא אהבה סרט כלשהוא ברגע שהיא חלקה את זה עם העולם, או אחרי כמה שעות, זה באמת לא משנה.

2. המאמצים המוקדמים – האנשים ש”חיים ברשת”, רוצים מידע כאן ועכשיו, אבל למה, האם יש באמת דחיפות? הם עושים את זה או כי התחום המקצועי שלהם קשור ברשת בצורה ישירה, או כי הם מאוד נהנים מזה, וזה מענין אותם. ועדין, בשני המקרים, אני טוענת שהמידיות שמנסים לדחוף לנו היא מיותרת. נניח שאני מנהלת מוצר בחברת סטרטאפ. האם זה באמת משנה אם אני אדע עכשיו, ברגע זה ממש, שטקרנץ’ מחטטים במגרות התחתונים של טוויטר, או אם אני אלמד על זה בעוד שעה, או מחר?

ברור, ואני אומר למרות שאין צורך באמת להגיד, שיש שרותים שבהם המידיות היא המפתח. אבל הטענה שלי היא שיש הרבה פחות כאלה מאשר אלה שמתימרים להיות.  בכל שאר השימושים – ההבדל בין מידע שמתעדכן כל עשרים שניות, למידע שמתעדכן כל חמש דקות הוא לא מהותי. ברב השימושים – גם עדכון כל עשרים דקות או כל שעה הוא מספיק בהחלט.

לדעתי, הבעיה החמורה הרבה יותר בשימוש ברשת, שרק תמשיך לגדול – היא ההצפה של המידע. חוסר היכולת לסנן, להפריד בין החשוב לטפל, בין האמין לבדיה, בין הרעש למידע.

הבעיה ברורה כשמשתמשים בטוויטר ובשימושים שהם יחסית “מתקדמים”, אבל היא קימת כמובן גם בשימושים הכי פשוטים ברשת – כל חיפוש של מידע/המלצה נתון לדילמת המידע, ואיך לברור את הרלוונטי.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...