HADAS SHEINFELD

כריסמס כאן: כללים בסיסיים לחנות מוצלחת ברשת

בעולם הגדול עכשיו הזמן לעשות קניות, וכמו שאנחנו יודעים, יותר ויותר עושים את הקניות ברשת.
יצא לי לחשוב ולבדוק לאחרונה, מה הופך חנות ברשת לחנות טובה. יש כמה חוקים שהם הבסיס, בלעדיהם יכול להיות שהחנות תעבוד, אבל היא לא תהיה טובה. נכון, יש מליוני רשימות כאלה שרצות כבר ברשת, אבל גם לי מותר!
אז הנה החוקים הבסיסים ביותר, בעיני, ודוגמאות לאתרים שעושים את זה ממש טוב. הדוגמאות, באופן לא מפתיע, מאתרים גדולים ועשירים בעולם (וביחוד באנגליה). לקנא בתקציבים שיש להם, וללמוד מהם.

1. חיפוש
הכי חשוב. אם כבר הגעתי לחנות, אני יודעת מה אני רוצה, ואני לא מצליחה למצוא את זה – החנות הפסידה אותי כלקוח, וחבל.
הדוגמא הכי טובה בעיני היא כמובן אמזון, גם אפל מציגים תוצאות חיפוש בצורה מעולה. כך גיליתי באמזון למשל שספר שחיפשתי קיים גם כאודיו-בוק, וגם שעשו ממנו סרט, שלא ידעתי.
מה שמענין כאן, הוא שבאפל למשל, הקטגוריות שעל פיהן מוצגות תוצאות החיפוש הן לא בהכרח קטגוריות הגיוניות, אלא יותר “שיווקיות, שמדגישות את מה שאפל רוצים להדגיש. ועדין זה עובד.

2. מידע מפורט על כל מוצר
הרבה פעמים נותנים רק מידע חלקי, וזה מונע מאנשים לקבל החלטות. מידע חלקי מחזק את ההרגשה של “אני חייבת ללכת לראות את זה במו עיני, להרגיש את המוצר”. אם נותנים את כל המידע, הרבה יותר קל לקבל החלטות.
מידע מפורט יכול להגיע בצורות שונות:
– תמונות של המוצר מזויות שונות (ויכולת לעשות פוקוס)
– מידות וגדלים
– מפרט טכני
דוגמאות:
חנות נקסט – שמוכרת מגוון של מוצרים החל מבגדים ועד למוצרים לבית, פרחים וכו’.
הדף הזה לדוגמא – שימו לב כמה מידע יש על כל פריט. החל מהבד ממנו הוא מיוצר, המידות, תנאי המשלוח, ועד לאופציות של “זום” ווידיאו כדי לראות את החולצה נראית בתנועה.

Next with zoom option

ג’ון לואיס – עוד חנות ענק שמוכרת כל דבר שיכול לעלות על דעתכם.
דף המוצר של המצלמה הזו שוב מגלם את כל המידע שאפשר לחלום עליו, כולל “מדריך לקנית מצלמה דיגיטלית”

3. קטגוריות אפקטיביות וקישורים
אמזון אלופים בזה, אבל גם בחנויות אחרות אפשר לראות שימוש בידע המצטבר שלהם לגבי הלקוחות והמוצרים. אני מתכונת לקטגוריות כמו: אנשים שקנו את זה קנו גם…, חבילות שקשורות, מוצרים משלימים.
דוגמא נוספת מג’ון לואיס לקטגוריות אפקטיביות. שוב, בהתחשב בתאריך ובתקופה – בכל קטגוריה יש גם אופציה מיוחדת למוצרים הרלוונטים לכריסמס (כוסות וכוסיות? מבצעים מיוחדים לכריסמס, וילונות ומפות? מבצעים מיוחדים לכריסמס על מפות אדומות ווילונות כסופים, וכו’).
עוד דוגמא, רק מדף הבית של סיינסבורי (רשת סופרמרקטים ענקית) אפשר להבין את העונה, ולראות את מיקוד המטרה: מתנות לגבר, לאישה, לילדים. לא צריך אפילו לחפש – הם כבר כאן, מוכנים.

sainsbury's for chrismas
gifts from him/her/the kids

4. תהליך רכישה פשוט וישיר
נכון, לבנות תהליך קניה זו תורה בפני עצמה. יש המון חומר על זה ברשת, המון חוקים, ועשה ואל תעשה. אבל יש כללים בסיסיים, שיכולים מאוד לעזור:
אל תעבירו אותי חמישה עשר שלבים
אל תכריחו אותי לזכור סיסמא מלפני שלוש שנים
תנו לי לקנות, ואחר כך תבקשו ממני את כל הפרטים שאתם לא ממש חייבים

5. עזרה/תמיכה זמינה
צ’אט, אימייל, טלפון – תנו לי את ההרגשה שאם משהו לא יעבוד כמו שצריך, יש עם מי לדבר

אני יודעת שקל להגדיר את הדרישות, אבל הרבה יותר קשה לבנות את החנות וליישם אותן. ובכל זאת, רשימת קריטריונים היא לפחות צעד אחד בדרך.
הרבה מאוד אתרים ישראלים לא עונים על רשימת הדרישות הבסיסית הזו, וחבל.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...