HADAS SHEINFELD

גישה דרך האינטרנט! עם סיסמא!

כשבונים את האתר שמלווה את המוצר, או במקרה שלנו את דף הבית שהוא “חלון הראווה” והכניסה לחנות, צריך להחליט אלו מבין כל הפונקציות השונות של המוצר הן החשובות ביותר, שאותן שווה להדגיש.
הפונקציות החשובות ביותר יכולות להמדד על פי קריטריונים שונים, אבל בסופו של דבר אלה בדרך כלל יהיו הפונקציות שבהן אנשים משתמשים הכי הרבה, או אלה שעבורן הלקוחות מוכנים לשלם. קריטריון נוסף וחשוב הוא כמובן מה מבדיל את המוצר שלנו ממוצרים מתחרים  – צריך להניח שהמשתמש אינטליגנטי מספיק בכדי להכיר גם את המתחרים, ולהשוות. לכן, כדאי לעשות עבור המשתמש הזה את העבודה קלה, ולהדגיש את מה שאנחנו מציעים שלאחרים אין.

קהל המטרה
קהל המטרה

לכאורה, לא מדובר במטלה מסובכת מדי. הלא חלק ניכר מהתפקיד שלי הוא להכיר את המוצר ואת השוק. יחד עם זאת, קורה לי לא פעם שאני נתקלת במוצרים שונים ותוהה – האם הפונקציות שאתם מדגישים כאן הן באמת פונקציות המפתח במוצר? אם התשובה היא כן – המשמעות היא בדרך כלל שמדובר במוצר לא נהדר. אם התשובה היא לא – המשמעות היא שצריך לבדוק את תפקוד צוות השיווק/מוצר/מכירות…

שתי דוגמאות שנתקלתי בהן:

באפליקציה שבונה שאלונים – יש לנו 37 סוגי תשובות שונים! (שאלה אמריקאית, בחירה מרובה, שאלה פתוחה, וכו’). גם למוצר שאני עבדתי עליו בזמנו היו הרבה סוגי שאלות/תשובות, אבל מעולם לא עלה בדעתנו לשווק את הפיצ’ר הזה כמשמעותי. לצורך הדוגמא, למשתמשים היה הרבה יותר חשוב מספר השאלות שמותר להם להכניס לשאלון, העובדה שאפשר ל”נעול” שאלה (כך שהמשתמש יהיה חייב לענות עליה), פונקציות של יבוא התשובות לתוך מסד נתונים וכו’. סוגי התשובות היו nice to have. כל המתחרים נתנו רשימה פחות או יותר אחידה של סוגים, שהספיקה לרב המוחץ של המשתמשים בשרותים האלה. כמובן שנחמד להציע מבחר, אבל הכמות של סוגי התשובות היתה רחוקה מלהיות קריטית.

בשרות SaaS – גישה 24/7 לנתונים, מכל חיבור אינטרנט!
הבוקר נתקלתי בשרות שאמור לאפשר למשתמשים סוג של ניטור של האתר שלהם. שני הפיצ’רים הכי חשובים, שהם מדגישים בראש דף המכירה של המוצר הם: גישה חופשית לנתונים (מוגנת על ידי סיסמא!), וגישה מכל חיבור אינטרנט. רשימת הפיצ’רים המודגשים היתה כל כך הזויה, שלרגע חשבנו שבכלל לא מדובר במוצר אמיתי אלא בסוג של scam שמנסה לקבל פרטים (ואולי אפילו כרטיסי אשראי בשלב מסוים).

נכון, בהרבה מקומות צריך להתחיל מההתחלה. העובדה שבחוברות ההפעלה של מכשירי חשמל מבקשים כצעד ראשון לבדוק שהמוצר אכן מחובר לחשמל – זו לא בדיחה.
נכון, יש גם גישה שאומרת: never underestimate the stupidity of a user.

ובכל זאת – צריך לתת קצת קרדיט למשתמשים.
מנסיוני – המשתמשים יודעים טוב מאוד מה הם רוצים, עבור מה הם מוכנים לשלם, ופיצ’רים הזוים לא יעזרו להם ולא לנו כמי שמנסים למכור את המוצר.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...