HADAS SHEINFELD

בנאדם? חדשני…

אני מניחה שהפרסומת הנוכחית של בנק “מזרחי טפחות” היא שלב צפוי במלחמה של הבנקים על הלקוחות. למי שלא יודע “מזרחי טפחות” השיקו קמפיין כבר לפני כמה חודשים, השלב הראשון שלו היה ההתגיסות “להעביר את דביר” שלא היה מרוצה בבנק שלו. אז חשבתי שיש כאן מהלך חכם, כי ההסבר שלהם נראה היה לי מאוד שכיח – הרבה אנשים אל מרוצים מהבנק שלהם, אבל מפחדים מתהליך ההעברה. הקמפיין התרכז בתהליך הזה, ולאו דווקא במה שיש לבנק להציע, מתוך זיהוי של נקודת המעבר כנקודה הבעייתית.

מאז הם העלו עוד כמה פרסומות לאויר, כולן חביבות, ובכולן יש תמיד טוויסט שהוא קצת יותר מדי וולגרי לטעמי (אם אתם זוכרים את “את דוחה… את דוחה את המעבר”).

אבל הנקודה כאן היא לא הפרסומות עצמן, אלא המוצר שהן בוחרות להדגיש. בניגוד לבנקים אחרים שמפרסמים בתקופה האחרונה את היכולות הדיגיטליות שלהם – הקמפיין האחרון בנושא הוא של בנק לאומי (הילד שמשחק באיפון ומרעיד את כל המשרד), “מזרחי טפחות” הלכו הפעם על כיון אחר לגמרי – הבנקאי האישי. בנקאי. בן אדם. שיש לו שם, ואפשר לדבר איתו. הם קוראים לשרות הזה “מזרחי טפחות live” (שונאת שמשלבים אנגלית ועברית… אבל מילא).

אפשר לומר שמדובר בצעד ממש לא חדשני, כבר לפני שנים אני זוכרת את הפרסומת של בנק הפועלים על ה”בנקאות הפרטית”, הבנקאי שעושה עבורך את כל הפעולות בלי שתצטרך לרוץ מתור לתור בסניף. הפעם מדובר כמובן לא סתם בבנקאי פרטי, אלא בבנקאי פרטי LIVE, כשהמילה הלועזית אמורה להבהיר לנו שיש כאן טוויסט חדשני, שדווקא כן קשור לטכנולוגיה – אפשר לתקשר איתו במייל! או ב-SMS, או בטלפון. איך שתרצו. כלומר כן יש כאן ענין טכנולוגי, אבל בסופו של דבר יש פרצוף, והכל מגיע לבנקאי האישי שלכם. ובגלל שהכל מגיע לבנקאי, אז זה אמנם LIVE, אבל זה מוגבל רק לשעות הפעילות – משבע בבוקר עד עשר בערב. האם יוני שלנו עובד כאלה שעות ארוכות? האם צריך להתחיל לדאוג לו? ומה יקרה אם אשלח מייל אחרי עשר בערב?

תראו, אין ספק שהיום אין “משתמש ממוצע”, בטח לא לבנק. מצד אחד הם רוצים להיות “חדשניים”, “מובילים”, ולהיות מוכנים לדרישות קהל הלקוחות בשנים הבאות, ומצד שני הם צריכים לדאוג ללקוחות הקיימים – שהם בהרבה מקרים אנשים בני שבעים ושמונים, שהולכים לסניף ועומדים בתור כדי להוציא מזומן, כי הכספומט הוא טכני מדי בשבילהם. אני חושבת שדווקא הטוויסט של “בנאדם? חדשני!”, הוא מענין, ויכול להיות שהוא עובד עבור פלח די רציני באוכלוסיה של לקוחות הבנק.

השאלה היחידה שעוד נשארה לי היא, האם לפלח האוכלוסיה הזה, הצ’ופר הנכון להציע על הצטרפות הוא לפטופ?

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...