HADAS SHEINFELD

מטיילים ברשת – מה אפשר ומה לא

מה שאפשר לעשות ברשת

אז כשמתחילים לתכנן חופשה במקום חדש, כמובן שיש בימינו הרבה מאוד כלים ברשת (ואני כידוע מעדיפה את הכלים ברשת על פני מתווכים אחרים). בטיולים מורכבים יותר לפעמים כן הייתי צריכה את עזרת אנשי המקצוע (למשל כשיוצאים ממקום אחד וחוזרים ממקום אחר), אבל גם דברים כאלה כבר נעשה יותר קל לעשות ברשת.

Kayak הוא אתר השוואות מחירים לנסיעות, שאולי אתם כבר מכירים. הוא לא אתר חדש, אבל הפעם כשהתחלתי לעבוד איתו התרשמתי מאוד מהממשק. כל מיני דברים קטנים, שאתרי נסיעות אחרים נופלים בהם, והקיאק דווקא עושה ממש טוב.

נתחיל בדף הבית. כל כך הרבה פעמים אומרים לנו שפחות זה יותר, ואני לא תמיד מסכימה. אבל הפעם, בדיוק בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות, דווקא הנקיון של דף הבית מוצא חן בעיני. לא נתחיל בלהפציץ אותך באפשרויות ופונקציות. בא תתחיל אתה הלקוח, ותגיד מה אתה בעצם מחפש. אם מסתכלים טוב רואים שבעצם יש בדף הזה המון אפשרויות. אבל הן מסודרות כל כך נקי ויפה, כך שכמעט אין מקום לטעויות.

אינדיקציה קטנטונת לאתר רציני – הקונטרול שמשמש לתאריך. בעיני זה אחד הקונטרולים שנותנים את האינדיקציה הכי טובה, להאם מדובר באתר שהשקיע בממשק המשתמש או לא. אולי תחשבו שזה אדיוטי, אבל אם בחלק שבו אני צריכה לתת את תאריך החזרה, אין התאמה אוטומטית או תצוגה של תאריך היציאה אני תמיד חושבת שהם פשוט לא דאגו לפרטים הקטנים. בקיאק כמובן פותחים את הקונטרול של תאריך החזרה בחודשים הרלוונטים, ומסמנים את תאריך היציאה, שלא תהיה טעות.

המהות של האתר היא כמובן האפשרות להשוות בין הצעות שונות. אפשר להתשתמש באופציה שפשוט פותחת חלונות נפרדים של אתרים שונים, או להריץ את החיפוש בתוך קייאק, ולקבל את התוצאות כך שניתן יהיה לפלטר אותן ולסדר אותן.  וכאן הקסם הגדול – אפשרויות הפילטור הן החלק המסובך ביותר בממשק של מנועי חיפוש, וקיאק עושים את זה בצורה כל כך אלגנטית, תענוג.

הפילטר הכי חשוב

אז באמת קיאק ודומיו מספקים פתרונות ממש טובים. אני התרשמתי.

אז הנה, הכרטיסים כבר בידינו. ואפילו הגענו, ואנחנו מסתובבים לנו בעיר החדשה והמרגשת. וכאן, מגיעים לחלק השני.

מה שאי אפשר לעשות ברשת.

כשאנחנו מסתובבים ברחובות של עיר חדשה, אנחנו לומדים הרבה מאוד מההסתובבות עצמה. יש לנו כמובן גם ספרים – מדריכי תירות, מסוגים שונים, וגם ספרים אחרים שכתבו על העיר, רומנים שמתרחשים בעיר, וכו’.

אבל יש חלק שאי אפשר ללמוד מהקריאה, וגם לא ממש מלהסתובב ברחוב. אני רוצה לדעת איך זה באמת לחיות כאן. כמה עולה שכירות? האם רב התושבים קונים או שוכרים את הבתים שהם גרים בהם? במה עובדים האנשים שגרים בעיר הזו? איך זה לחיות בעיר שמבוססת על תירות עונתית, וחצי מהשנה היא ריקה? או בעיר שבנויה סביב אוניברסיטה ובקיץ כולם נעלמים? ועד כמה נעשה כאן קר בחורף? ואיך מחממים את הבתים? מליון שאלות שכאלה, שהספרים, פשוט לא עונים עליהם. וגם לא הרשת.

כל פעם שאני בטיול במקום חדש, אני חושבת על זה הרעיון הזה, שצריך לפתוח בית קפה שישבו בו מקומיים, ויבואו תיירים, ויוכלו תמורת כוס קפה ועוגה, או ארוחה, שאנחנו התיירים קונים למקומיים, לשאול את כל השאלות, ולקבל תשובות וסיפורים. אני רוצה להכיר את האנשים האמיתיים שגרים פה. לא מדריך תיירים. ושום אתר או ספר לא באמת יעשה את העבודה.

בקיצור – יש עוד מקום לאנשים אמיתיים.

לסיום, עוד טאץ’ שהרשים אותי בקיאק – הפרסומת שלהם בטלויזיה. 30 שניות, ואנחנו למדים שהם לא רק בנו אתר מוצלח, אלא גם שלמישהו שם יש חוש הומור.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=kpOPe5E1yJo&w=560&h=340]

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...