HADAS SHEINFELD

נפלאות ה-GPS

אין אין אין כמו ה-GPS. הטכנולוגיה הזו פשוט מדהימה. ביום יום, כשהיא עובדת, היא מיתרת כמעט בכלל את המפות של פעם. בטיול האחרון השתמשנו במכשיר הקטנטן הזה לאורך שבוע שלם, לכמה שעות נסיעה בכל יום, והוא “פישל” או התבלבל רק פעמיים קטנטנות לאורך כל השבוע הזה. ממש מרשים.

הנימוקים בעד השימוש ברורים – הניווט הרבה יותר קל, כבר לא צריך לעשות הערכות בלתי מדויקות בעליל כמה זמן יקח להגיע ממקום למקום, אין פחד ללכת לאיבוד, אין מריבות זוגיות איפה הצפון. תענוג.

ובכל זאת, יש גם כמה נימוקים נגד – האפקט של השימוש בטכנולוגיה הזו, היא שלא באמת מכירים את הדרך, את המפה, את המרחב. לעולם לא נצליח לשחזר את הדרך. וזה קצת חבל.

אז כמו שאתם מבינים, אני מעריכה את הקופסא הקטנה הערכה רבה, אבל אני מודה שאני לא מכירה יותר מדי אפליקציות GPS, אני מכירה בעיקר את שלנו (ותודה לקורא ש. גבע על האספקה וההתקנה). אבל כמו שאתם מכירים אותי, קשה וביקורתית כרגיל, אני חיבת לחלוק אתכם כמה פיצ’רים שאימו להוציא אותי מדעתי בשבוע השימוש בקופסאת הפלא:

1. זמן הנסיעה – המכשיר לא מכריז ומראה בכל שלב, באופן שגרתי, כמה זמן תארך הנסיעה וכמה זמן עוד נשאר. אני יודעת שיש מכשירים אחרים שכן עושים את זה, ראיתי את זה אצל נהגי מוניות וזה היה מאוד יעיל גם לי כנוסעת, שיודעת כמה זמן בערך עוד תיקח הנסיעה.  במכשיר שלנו כדי לראות את המידע הזה צריך לצאת מהמסך הראשי למסך צדדי, וזה משהו שבתהליך הנסיעה הרגיל לא קל לעשות.

2. תכנון הדרך – שוב במסך צדדי, אפשר לראות את סכמה של הדרך כולה, כולל רשימה של הכבישים הנבחרים. במסך הזה, הייתי מצפה שתהיה אינדיקציה לכבישים מהירים/צדדיים/כבישי אגרה וכו’. אבל אין. כך שאני כנהגת מוצאת את עצמי מופתעת כשפתאום צץ לו כביש אגרה. נכון, אפשר לבקש מראש לא לעבור בכבישים כאלה או אחרים, אבל הענין הוא שאין לי התנגדות לעבור בהם, אני פשוט רוצה לדעת מראש, כך שאוכל להכין כסף קטן למשל.

3. ההגעה – בתוכנה שלנו היה באג מעצבן במיוחד (אני מניחה שזה באג) – היא אף פעם לא נותנת אינדיקציה לעובדה שהגענו ליעד. כשהיא חושבת שהגענו, או ליתר דיוק כשפנינו לתוך הרחוב הרלוונטי (אפילו אם פנינו במספר 1 ואנחנו צריכים את 580) הקופסא שלנו הודיעה שהיא מחשבת מחדש את המסלול (route re-calculation), אותה הודעה שהיא מודיעה גם אם לקחתי פניה לא נכונה, או אם היא אבדה את התקשורת עם הלויין לרגע. עכשיו ההודעה הזו – You have reached your destination’ , היא כל כך חשובה, ולא רק כדי שנדע, אולי אפילו יותר בשביל האפקט הפסיכולוגי – הגענו! ואין. יוק. המכשיר שלנו פשוט מסרב להכיר בכך שלפעמים גם מגיעים. אוי פרויד היה נהנה כאן.

לסיכום עוד עצה אחת קטנה – תוודאו שהמפות באפליקציה שלכם מעודכנות. זה לא משהו שהייתי חושבת עליו ברגיל, אבל הניסיון מלמד שגם בעולם הכבישים יש שינוים וחידושים, וחבל שהמכשיר יקח אתכם לסיבוב ענק, רק כי הוא לא יודע שהוקם גשר חדש ומגניב שיש ממנו נוף מהמם והוא מקצר את הדרך בחצי יום. סתם סיפור תאורטי כמובן.

GPS alternative
נייר מוזר עם סימונים שלא מדבר ומסביר לאן ליסוע

התגובות הן המקום שלכם לסיפורי אושר/עינוי הקשורים במכשיר הפלא. שתפו ותהנו!

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...