HADAS SHEINFELD

מחשבות על השרותים המקוונים של קופת חולים כללית

יצא לי להתקל לאחרונה די הרבה בשרותים המקוונים של קופת חולים כללית. אני לא מתכוונת לתת כאן סקירה או ביקורת מקצועית, אלא רק כמה מחשבות.

מהות השרות – ראשית, צריך להוריד את הכובע בפני הכללית. יש אתר, והוא עובד, והוא נותן המון מידע והרבה שרותים. זה נורא עצוב, אבל צריך להגיד – מדובר בהישג לא טריוויאלי.

האתר – כשמגיעים לאתר בפעם הראשונה, ברור שנעשתה כאן עבודת פרסונות רצינית ביותר. אמנם, כמו רב אתרי התוכן בעברית, האתר סובל מעודף אוביקטים – כמה רמות, כמה צבעים, כמה הבהובים… אפשר היה לנקות הרבה יותר. אבל ברור שהם עשו עבודה רצינית בהכרת הלקוחות הפוטנציאלים, ברור שהם רוצים לתת הרבה מידע מעבר לשרות הבסיסי המשלים לשרות במרפאה.

מידע ושיווק – ברמה השיווקית ומתן המידע, אין ספק בעיני שיש כאן הצלחה.  גם השרותים הנילווים – הניוזלטרים למינהם, עושים את העבודה. אמנם לפעמים נדמה לי שהם מכוונים יותר להיפוכונדרים או חובבי מחלות, ובפעמים אחרות הטון של הפוסטים הוא חינוכי עד מלטף והתכנים ממוחזרים עד דק ולא באמת מחדשים הרבה, ועדין – עובדה שפתחתי אותם. כבר הישג.

השרות עצמו – האפשרות לקבוע בדיקות באופן מקוון, מבלי להתקשר למרפאה או למוקד התורים היא תענוג. אני מניחה שענין הסיסמא הוא מחסום בפני רבים, ועכשיו הם גם מאפשרים לקבוע תור בלי הצורך בסיסמא. חכם מאוד.

באגים באגים – יש המון. דברים קטנים שלא סגורים, בעיות שאני מבינה כי ברור לי איך דברים עובדים מאחור, אבל אם אמא שלי למשל היתה נתקלת בהם, היא היתה בטוחה שהיא עשתה משהו לא בסדר, והחויה היתה מאוד מתסכלת. יש הרבה מקום לשיפור בדברים הקטנים.

תשתית – למה למה למה לא לתמוך בפיירפוקס וכרום. לא חבל?

הפרטים הקטנים – בכל פעם שאני מדפיסה תוצאות בדיקה, נוסף דף עם פרסומת לשרות חדש של הכללית. באמת צריך? להוסיף דף לכל בדיקה?

החיבור לעולם האמיתי – כאן זה ממש הצחיק אותי. בביקור במרפאה נגשה אלי “נציגת שרות” לעודד אותי להשתמש בשרות. לא הייתי בטוחה שאני זוכרת את הסיסמא אז ביקשתי ממנה להוציא ססמה חדשה. התהליך היה הבא:
נציגת השרות לוקחת ממני את הכרטיס המגנטי.
הנציגה ניגשת לפקידת הקבלה בסניף  ומבקשת ממנה ליצר עבורי סיסמא חדשה.
פקידת הקבלה מדפיסה דף עם סיסמא זמנית ונותנת אותו לנציגת השרות.
נציגת השרות צועדת ל”מחשב שלה” ש”דרכו אפשר להתחבר לשרות”.
נציגת השרות עושה עבורי log in לשרות, כולל לסמן וי במקום המתאים, שמעיד שאני קראתי את תנאי השרות והפרטים. הממ.

לסיכום – האתר של קופ”ח כללית הוא התחלה טובה, לשרות שיכול להיות מעולה. יש למה לצפות.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...