HADAS SHEINFELD

איך להתכונן לראיון עבודה לתפקיד מנהל/ת מוצר (חלק 1)

אני תופסת התכוננות לראיון עבודה בדיוק כמו התכוננות לכל סיטואציה אחרת בחיים – ככל שאתה יודע יותר אתה יכול להתכונן בצורה טובה יותר. ככל שאתה מוכן יותר, יש לך יותר סיכוים להצליח. זו כמובן לא משוואה ישרה ופשוטה, יש כאן עוד הרבה משתנים, ובכל זאת.

נתחיל בהסתיגויות – העצות שאני עומדת לתת הן (כמובן) דעותי האישיות בלבד. זה לא בהכרח יעבוד בכל מקום ועבור כל אחד, אבל עכשיו אחרי שתוך שנתיים הייתי גם בצד מחפש העבודה וגם בצד המגייס, אני חושבת שיש לי כמה עצות טובות לתת למחפשים ולמחפשות.

הפוסט הזה יחולק לשני חלקים. הראשון – עצות כלליות, על התכוננות לראיון עבודה שאני חושבת שתקפות לכל תפקיד. השני – עצות ממוקדות לתפקיד של מנהל מוצר אינטרנטי.

שלוש עצות להתכוננות לראיון עבודה

1. הכירי את החברה – בימינו הכל נגיש ופתוח (טוב, לפחות הרב). דבר ראשון צריך לבדוק את האתר של החברה עצמה, וללמוד משם כל מה שאפשר. כמה אנשים יש בחברה? כמה זמן היא קימת? מי ההנהלה? מי המשקיעים? האם יש להם מימון לתקופה הקרובה או שיש סיכוי שהם יסגרו תוך חודשיים?
למה זה חשוב? מהרבה סיבות. ראשית, זה חשוב כדי שנדע אם החברה תהיה קימת בשנה הבאה (לי זה היה חשוב בחיפוש העבודה, לא התחשק לי למצוא את עצמי מחפשת שוב בעוד שלושה חודשים). החלק הזה חשוב גם כדי להכין את השאלות לראיון. כן כן, גם המרואין יכול וצריך לשאול שאלות בראיון, והשאלה לגבי המימון של החברה, תכניות הגדילה שלה, וכו’ – לגיטימיות לחלוטין.
אם יש לך כבר כמה שנות ניסיון בתחום, הרבה פעמים במסגרת החיפוש תוכלי גם למצוא נקודות קשר – אנשים שאת מכירה שעובדים או עבדו בחברה, ותמיד נחמד לקבל גם קצת מידע ממשהו “מבפנים” (למרות שצריך לקחת כל מידע כזה בערבון מוגבל – החויות של עובד אחד לא בהכרח מעידות איך יהיה עבורך לעבוד שם). LinkedIn הוא כמובן הכלי האידיאלי לחיפוש המידע הזה – אפשר לעשות שם חיפוש לפי שם חברה, ולקבל רשימה של העובדים שם, מסודרים לפי הקרבה שלהם אליך. שווה.

2. הכירי את המוצר – אם המוצר הוא אינטרנטי, ויש לו גרסא חינמית – שווה לחלוטין להתקין אותו ולשחק בו קצת. אם אין גישה למוצר – שווה לחפש עליו מידע לקרוא ולנסות ללמוד את האלמנטים הבסיסיים ביותר – למי המוצר מיועד, מה נקודות החוזק שלו, מה החולשות, מי התחרות העיקרית בשוק, מה המודל העיסקי. לא צריך לעשות דוקטורט, אבל המידע הבסיסי הזה חשוב.
את המידע הזה אפשר להשיג כמובן מהאתר של החברה עצמה (אם יש white papers או בלוג של החברה – שווה להשקיע בהם עוד קצת זמן), אבל גם מחיפוש כללי. חברות אינטרנט בימינו מסוקרות על ידי כל כך הרבה גופים – בדרך כלל אפשר למצוא איזו סקירה, ביקורת, השוואה למתחרים.

3. הכר את המראיינת – בקשו את השם המלא של המראין, וערכו לגביו חיפוש קצר. אין לי מילים עד כמה זה חשוב בעיני, ואני יכולה לספר לכם שמתוך עשרות המועמדים/מועמדות שראיינתי, רק בודדים ביותר עשו את החיפוש הזה. למה זה שווה? כי אולי למראינת יש בלוג שבו היא חושפת את השאלות שהיא שואלת בראיון? זו דוגמא קיצונית כמובן, אבל זה אפשרי. זה שווה גם כי אולי יש לכם חברים משותפים שיכולים לזרוק מילה טובה לפני/אחרי הראיון (בעיני אין שום רע בזה), וגם כי אולי למדתם באותו בית ספר/אוניברסיטה, והנה כבר יש על מה לדבר ולשבור את הקרח בראיון. יותר מזה, ההיסטוריה של המראין יכולה ללמד הרבה על איך הוא תופס את התפקיד. בתפקידי ניהול מוצר למשל, כשיש גישות שמעדיפות מועמדים עם ניסיון מאוד טכני, לעומת מקומות שמעדיפים מועמדים עם ניסיון מעולם העיצוב, מענין לדעת מאין הגיע המראין. זה עוזר לצפות מה הם מחפשים, מה עשויות להיות ההתנגדויות או הנושאים שיעלו בראיון, ומידע כזה יכול להיות מאוד שימושי.

_______________________
עד כאן העצות לשלב ההכנות לראיון. זה נשמע אולי כמו הרבה עבודה לפני כל ראיון, והאמת היא שזה לא משהו שאפשר לעשות בעשר דקות (למרות שזה לא צריך לקחת יותר מחצי שעה/שעה בעיני). אם אתם מוצפים בהצעות, ורצים מראיון לראיון – לא חייבים לעשות את כל התהליך לפני כל ראיון. אולי שווה לדחות את ההכנה לראיון השני, ולא להשקיע בראשון. אבל אם אתם רוצים להגדיל ראש ולהגיע מוכנים (אולי קצת יותר ממועמדים אחרים) – אז בעיני ממש שווה.

מסכימים? לא מסכימים? יש לכם עוד עצות? שתפו בתגובות!

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...