HADAS SHEINFELD

הפרסומת הנכונה

הפעם למשהו שלדעתי עשוי ממש נכון. זה לא באמת קשור לאינטרנט, למרות שנתקלתי בזה בפעם הראשונה דרך רשת חברתית (המלצה של מישהו דווקא בלינקדאין).

DOVE החברה של מוצרי הרחצה מתעסקת ביופי ובתפיסה של יופי בקמפיינים שלה כבר שנים, ובניגוד לחברות אחרות – היא מתעסקת בזה מהזוית הנכונה. האמיתית.

הקליפ הראשון שהם הוציאו, שהראה את כל השלבים בין הרגע שהדוגמנית מתישבת על הכיסא להתחלת האיפור והתספורת, ועד הדמות שלה בפוסטר היה ממש מדהים מבחינתי. משום מה הם לא מאפשרים לאמבד אותו, אבל תראו אותו כאן. זה היה כבר לפני שש שנים, ומאז אני מדי פעם נתקלת בדברים שהם עושים, והם ללא ספק מרשימים בעיני.

הוידיאו הבא מראה את ההבדל בין הזמן שלוקח לנשים לפרט מה האיבר בגוף שלהן שהן הכי לא אוהבות (שתי שניות), לבין הזמן שלוקח להן לספר על איבר אחד שהן כן אוהבות, או חושבות שהוא יפה (הרבה הרבה יותר משתי שניות). כמה קלאסי.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=WQjZLLWAudg?list=PL576B0354ED8C46F9]
זה תקף בעיני לא רק בענייני יופי, אלא כמעט בכל תחום בחיים, קל לנו להסביר מה לא בסדר בנו, ברור לנו במה אנחנו חלשים (טוב, לרובנו), אבל לספר במה אנחנו כן טובים, זה הרבה יותר מסובך.
לא רק כי זה לא ברור לנו, אלא הרבה פעמים כי אנחנו מרגישים שזה לא נכון או לא מתאים להתרברב.
האם זה עניין נשי בעיקרו? יכול להיות. DOVE ללא ספק מכוונים לנשים, וזה מתקשר גם לספר החדש של שריל סנדברג (הבוסית בפייסבוק). התכוונתי לכתוב עליו פוסט נפרד, ואולי עוד אעשה את זה, אבל הקשר בין סנדברג לחברת הסבונים הוא התפיסה העצמית של נשים. סנדברג מדברת על מחקרים שהראו שכששואלים נשים מה הביא אותן להצלחה שלהן, הן מספרות על מזל, על הסביבה, על הלימודים, על קולגות. גברים מספרים על הכישורים והיכולות שלהם.

ולסיום הוידיאו האחרון מבית DOVE, שממש גרם לי למחשבות רבות.
כאן הם הושיבו צייר משטרתי, זה שבדרך כלל מצייר קלסתרונים לפי תאורים של אנשים, וביקשו ממנו לצייר פעמים כל אישה. פעם אחת, על סמך איך שהיא מתארת את עצמה, ובפעם השניה על סמך איך שמישהו אחר מתאר אותה. ההבדלים בציורים מבהירים בצורה כל כך חדה את ההבדל בין התפיסה העצמית שלנו לתפיסה של האחר אותנו. לא צריך להיות גאון כדי להבין איזה תאור נכון יותר למציאות, ואיזה שופט את עצמו בצורה קשה וביקורתית.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk]

המסר ברור. איך מיישמים אותו, הרבה יותר מורכב.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...