HADAS SHEINFELD

מנהיגות הפרודקט 2017

החלטתי לסכם את 2017 עם רשימת הנשים המרשימות, שמובילות את הקהילה שלנו, קהילת ניהול המוצר בישראל.

המקור לרשימה הזו הוא ההתרשמות וההכרות האישית שלי, כמו שאני חווה ורואה את העולם של ניהול המוצר בארץ, ובמיוחד בשנה האחרונה. לא הוגשו מועמדויות, לא היתה ועדה בוחרת, לא התיעצתי עם אף אחד או אחת. ישבתי, חשבתי, כתבתי.

אז קבלו אותן, הנשים המרשימות, החזקות, המנהיגות של עולם ניהול המוצר בארץ.

1. המנהיגות
מוריה קסיס
מוריה היא האמא של הקבוצה הגדולה והמצליחה ביותר של מנהלי מוצר בישראל – Product Tank TLV, ובחודשים האחרונים גם השיקה את יוזמת Product League, הכוללת מקורות מידע ותכנית מנטורים. אני לא יכולה אפילו לנחש כמה זמן, מאמצים ואנרגיות היא משקיעה בנו, בכולנו, מנהלי המוצר בישראל. התרומה שלה בלתי נתנת לתמחור, והיא עושה הכל בכשרון ובאלגנטיות מדהימים.

 


לאה גולדברגר

לאה הקימה את קבוצת product queens, שמשתמשת במדיות שונות – החל מקבוצת וואטסאפ ועד למפגשים בעולם האמיתי, על מנת ליצור קבוצת תמיכה מקצועית ומדהימה למנהלות מוצר נשים. מאות ואולי אפילו אלפי נשים כבר נהנות מהידע המצטבר של הקבוצה הזו, ולאה היא הכח המניע וההשראה לכל זה.

 

 

שירה וינברג ודלית הלדנברג
שירה ודלית הקימו את Lead With, קבוצה שנועדה לעודד ולתמוך בנשים בהיי טק. היוזמות שלהן מגוונות ומרשימות – החל מתכנית תמיכה ליזמיות נשים (ממש משלב הרעיון), ועד לתכנית לאמהות בחופשת לידה. בצניעות, בלי יותר מדי רעש, אני חושבת ששירה ודלית משפיעות ישירות על חיים של נשים רבות, ועל התעשיה שלנו.

 

 

2. המגיסת הלוחמת
אלינור בת-גנשטיין
אלינור היא ה-מגייסת, של עולם ניהול המוצר בארץ. הנוכחות שלה חשובה לא רק כי היא באמת מבינה את השוק, את התפקיד, את הדקויות שבו. ולא רק כי היא עושה עבודה מקצועית שבאמת מוסיפה ערך לתהליך, אלא כי היא לוחמת עבור זכויות המועמדים ועבור תהליכים רציניים, ובכך מועילה לכולנו. אני מאוד ממליצה לעקוב אחריה בפייסבוק, הפוסט שהיא כתבה בנושא ״מבחן הבית״ המפורסם בתהליך המיון של מנהלי המוצר הוא מניפסט חשוב.

 


3. היזמת

ענבל מירון
ענבל הקימה סטארט אפ, יצרה מוצר מהמם, והובילה אותו להצלחות מרשימות. אבל לא הצליחה לגייס את הכסף הנדרש בשביל הפריצה הגדולה. היא לא ויתרה, והמשיכה עם הצוות שלה, עד שמשקיע אחד שאמר לה ״כן״, הוא זה שבסופו של דבר הביא אותה לסגור את הסטארטאפ. אז למרות שענבל סגרה השנה סטארטאפ, בשבילי היא דוגמא ומופת ליזמת מדהימה, ולא נתקלתי בעוד הרבה כמוה. הפוסט שהיא כתבה על סיפור הסטארטאפ שלה, מדגים עד כמה היא אחת שראויה לתואר ״מנהיגת פרודוקט״.

 

תשאלו – למה אין גברים ברשימה הזו? או, שאלה מצוינת. הסיבה המקורית היא, כי רציתי לציין את תרומתן של הנשים. אבל בדיעבד, כשאני מנסה לחשוב מי הגברים שתרמו לקהילה שלנו בצורה משמעותית השנה, מי מנהלי המוצר שמעוררים בי השראה, את מי הייתי מוסיפה לרשימה למרות שהוא גבר… ובכן, הרשימה קצרה עד מאוד. צריך להודות – המנהיגות של הקהילה שלנו היא נשית. אני טוענת שזה לא במקרה, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

בכל זאת, אציין גבר אחד שעושה יותר מאחרים, גם למען קהילת המוצר וגם למען נשות המוצר –

בועז כץ, אחד המייסדים וה-CPO של ביזאבו. בועז הוא איש שחושב מוצר, בחברה שלו מנסים כל הזמן לפצח את תהליך ניהול המוצר, והם גם עסוקים בבנייה של צוות רציני ואיכותי. החלק הכי משמח הוא שהולך להם, הם בדיוק קיבלו השקעה חדשה, ואני מקווה שזה רק סימן לבאות. במקביל, הם גם רוצים לעזור לקהילה, ולאחרונה התחילו במנהג חדש – שעות ייעוץ, שהם נותנים חינם, ליזמיות שיש להן רעיון לסטארטאפ. הם מעמידים את כל הניסיון שלהם לרשות כל אחת שמעונינת, לא משנה אם את רק בשלב הרעיון או שכבר יש לך יותר מזה. יפה.

 

אז תודה לכולכן, כל מי שעושה למען הקהילה שלנו מנהלי ומנהלות המוצר. ושתהיה לכם ולנו שנת 2018 אפילו עוד יותר טובה.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...