HADAS SHEINFELD

יותר מדי אפשרויות בחנות ספרים

התהליך
כידוע, אמזון הרגו את חנויות הספרים, ועכשיו הם בדרך להרוג את כל המסחר בעולם האמיתי. אבל בשבילי, לקנות ספרים באמזון זה כבר לא כייף. זה כל כך לא כייף, שהשבוע זה כבר היה מתסכל.
רציתי לקנות ספר לא חדש במיוחד, באנגלית, בגרסאת הכריכה הרכה. החיפוש הראשוני הראה לי שלוש גרסאות של הספר הזה, ומשום מה באחת מהן (הראשונה) לא היתה בכלל גרסא של כריכה רכה. בסוף מצאתי את מה שחיפשתי, ואז התברר שהספק הוא לא אמזון, ולכן לא ברור מה יהיה מחיר המשלוח. לא נורא, חשבתי לעצמי, מקסימום אשלח לחברה בארה״ב. אבל אם אני כבר שולחת לחברה, אולי אוסיף עוד שני ספרים שמזמן חשבתי עליהם. הוספתי. אבל אז התברר שכל ספר מגיע מספק אחר. ולשני הספקים האחרים, יש אותה עלות למשלוח בארה״ב או למשלוח בארץ.
תאורטית, במסך המסובך שהגעתי אליו, יכולתי לבחור לאן ישלח כל ספר, ולראות מה תהיה העלות, וכו׳. אבל אני חושבת שהיה שם באג (או שיש מגבלת מערכת אמיתית, ופשוט חוית המשתמש לא מספיק טובה), כי כל פעם ששיניתי יעד, הוא שינה את היעד לכל הספרים.
בקיצור – בלגן. יותר מדי אפשרויות – גרסאות של הספר, ספקים, תצורת משלוח, מחיר המשלוח…
אתם יכולים להגיד – מה את רוצה, 99% מהקונים באמזון הם לא מקרה מסובך כמוך. אין להם 6 כתובות שונות שמורות, בשלוש מדינות שונות. והם לא קונים שלושה ספרים משלושה ספקים שונים בקניה אחת.
על זה אני אומר – פחחחח. זה אמזון. אם הם לא יודעים לתמוך בקונה כמוני, מה יגידו באינטרנט…
סגרתי את הבראוזר והלכתי להכין תה.
בסוף הזמנתי ב- book depository. הספרים אולי קצת יותר יקרים, אבל מחיר המשלוח כלול במחיר, וכולם מסופקים ע״י אותו ספק.

התוכן
האם מישהו מכם נכנס לאמזון כדי לגלוש להנאתו, ולגלות ספרים חדשים שיתחשק לו לקרוא? קשה לי להאמין.
ההמלצות של אמזון, משום מה, פשוט לא עושות לי את זה. אפילו אם האלגוריתמים הנפלאים יודעים להמליץ לי על ספרים דומים מאותה קטגוריה, ספרים שאנשים שקנו את זה קנו גם את זה, וכו׳… הרשימות נראות לי משעממות. אולי זה הממשק, אולי אפשר היה לעשות אותו יותר מענין/מפתה לקריאה, אבל כרגע – ההמלצות האישיות לא ממש מספקות אותי. גם הרשימות הגנריות יותר – החל מה- top sellers, ועד לקלאסיקות לפי קטגוריה – משעממות.
אבל האמת היא, שזה מאוד קשה לחנות למצוא דרך לתת המלצות טובות. גם בחנויות הספרים הפיזיות, היה לי קשה למצוא חנויות שבאמת עושות את זה טוב. אני חושבת שהסוד כאן הוא הגודל. זו צריכה להיות חנות לא קטנה מדי, ולא גדולה מדי. בחנויות הקטנות מדי, שצריך להודות שרב חנויות הספרים בישראל הן כאלה (ועכשיו הן גם בדרך כלל כוללות בתוכן אגף ״מתנות שאינן ספרים״, שמקטין אותן עוד יותר), בחנויות האלה אפשר למצוא את הספרים החדשים ביותר, ועוד מבחר מצומצם של קלאסיקות, מהסוג שתמיד ימשיך להימכר. וזהו. אין מקום לשום דבר אחר.
בחנויות הגדולות מדי, כאלה שאני בדרך כלל נתקלת בהן בחו״ל, אפשר ללכת לאיבוד. ללכת לאיבוד במובן הטוב, מבחינה זו שאפשר לשקוע שם בקטגוריה אחת או במדף אחד ולהעלם בו יום שלם, או פשוט לצאת לטיול בין המדפים והקומות וללכת לאיבוד תוך כדי… הכל אפשר. אבל אם התכנית היא ממוקדת – ללכת למצוא את הספר או שניים הבאים שאני ארצה לקרוא, זה הרבה יותר קשה.

אחרי כל התלונות האלה, מה יכול להיות יותר כייף מאשר למצוא חנות מושלמת שכזו, שהיא לא קטנה מדי ולא גדולה מדי ואיך שאני נכנסת אליה בשולחנות הראשונים אני מוצאת שני ספרים שלא שמעתי עליהם מעולם אבל הם כאילו נכתבו עבורי?

כזו חנות בדיוק. מושלמת.

אז אם אתם גם מחפשים חנויות מהסוג הזה, יש לי שתי המלצות תל אביביות ואחת לונדונית. בתל אביב – תולעת ספרים בכיכר רבין, וצומת ספרים ברחוב אלנבי (יש שם גם קומה שניה, מינוס 1). בלונדון – Foyles, אבל לא זו הענקית בצ׳רינג קרוס, אלא הסניף הקטן והמהמם בתוך תחנת הרכבת waterloo.

 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...