HADAS SHEINFELD

סיכום 2018 – שנת הלמידה המשותפת

אם אני חושבת על הטרנד המשמעותי בקהילת מנהלי ומנהלות המוצר בישראל בשנה האחרונה, נראה לי שהדבר הכי ברור הוא הלמידה המשותפת.
הפורומים משתנים, קבוצות תמיכה וירטואליות בוואטסאפ או בדפי פייסבוק, קבוצות שנפגשות בעולם האמיתי, קבוצות שמדברות בטלפון… הכל הולך.
כמות התקשורת והפורומים השונים שצצים כמו פטריות בינינו מנהלי המוצר מלמדים שני דברים חשובים. הראשון, על כמה שהמקצוע שלנו מתפתח, משתנה, ויש מה ללמוד. עדין אין חוג באוניברסיטה, אבל במוסדות שונים ובחוגים שונים כבר מלמדים קורסים בניהול מוצר. מנהלי המוצר שכבר עובדים בתפקיד, מבינים שמדובר בתפקיד כל כך מורכב, יחודי, ומשתנה, שתמיד צריך להמשיך ללמוד.
הדבר השני שמתבהר הוא איזה אנשים מדהימים יש בקהילה הזו, שלא מחכים למצוא את הקורס הנכון, או את בית הספר הנכון, אלא פשוט קמים וקמות – ויוצרות את הפורומים ואת הקורסים.

דוגמאות – ליוזמות ולאנשים המדהימים:
– קורסים בהפקה עצמית – בשנה שעברה הקימה לאה גולדברגר את product queens, והשנה הקימו שתיים מתוך הקבוצה – שמרית טל ועמית זאבי קבוצת למידה משל עצמן. הן רכזו את הקבוצה, בחרו ביחד את הנושאים, חיפשו את המרצות והמרצים, והקימו קורס מדהים. קבוצה יותר צעירה גיבשה לאחרונה גם טל ירום – אישה שהיא כח טבע, (ומעבר לענייני המוצר היא גם חלק מהצוות של פאק-אפ נייטס). שמעתי גם על פורום שולחנות עגולים שהרימו אריאל קדם ודוד בלזם, ואני בטוחה שיש עוד שפספסתי.
– פודקאסטים – הבנתי שיש כבר כמה וכמה פודקסטים בנושאי מוצר. אני אוהבת את מוצרלה – גם השם מגניב, גם הנושאים שהן מכסות מעניינים, ואני גם יודעת שהרבה אנשים שומעים אותם. יש לכם המלצות על פודקאסטים נוספים? תנו בתגובות!
– מיטאפים מיטאפים ועוד מיטאפים – נראה שכולם עושים מיטאפים, וזו כמובן תמיד הזדמנות ללמוד.
וכמובן שגם בלוגים מכל הסוגים והמינים. אני נתקלת כל שבוע בבלוג חדש, והאמת היא – שעוד לא נתקלתי בבלוג שהיה משעמם או מיותר בעיני. בחיי! זה לא יאומן כמה אנשים מוכשרים יש, ואיזה פוסטים מעניינים נכתבים. אני לא אתחיל כאן רשימה, אבל שוב – אתם מוזמנות ומוזמנים לקדם את הבלוג שלכם/ן בתגובות.

בקיצור – פשוט כייף. כייף שיש כל כך הרבה ממי ללמוד, ואיך ללמוד, וכייף שיש לנו קהילה כזו מדהימה. שתהיה 2019 נהדרת!

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...