HADAS SHEINFELD

אלכסיס אוהניין מגלה את האבהות (ועוד דוגמא לכמה recode-decode פודקאסט מצוין)

המלצתי לפני כמה ימים על הפודקסט decode-recode של העיתונאית Kara Swisher. בהמשך להמלצה על הפודקאסט באופן כללי, אני רוצה להמליץ על פרק אחד ספציפי שהיה לי מאוד מענין, הפרק שבו התארח אלכסיס אוהניין.

למי שלא מכיר – אלכסיס הוא אחד המייסדים של reddit, חברה שהוא הוביל, ואז עזב ואז חזר. חוץ מזה הוא עכשיו מנהל קרן השקעות, ומעל כל אלה הוא בעלה של סרינה ווליאמס הטנסיאית האולימפית, זוכה בעשרות תארים ופרסים. יש להם בת משותפת (בת שנתיים או משהו כזה).

הפרק איתו היה מרתק. לא הכרתי אותו קודם, למעט ההשתתפות שלו בסרט ש- HBO עשו על סרינה ווליאמס בזמן ההריון שלה, אבל החלק שלו שם היה יחסית מצומצם.

מסתבר שעכשיו הוא הוסיף לרשימת הטייטלים המכובדת שלו גם תואר נוסף – dadvocate (השילוב של dad ו advocate). או בעברית – פעיל למען זכויות האבות.
הוא מוביל קמפיין להסדרה בחקיקה של חופשת לידה לאמהות ולאבות, כשהמטרה היא חופשה של 6 חודשים. לשני ההורים של כל תינוק.
להזכירכם – בארה”ב מבחינה פדרלית אין חופשת לידה בחוק בכלל. בחלק מהמדינות יש חופשות מוסדרות, אבל הן מעטות והחופשה קצרה.

הוא מספר על החויה שלו בימים הראשונים לאחר הלידה של בתו – אשתו סבלה מקרישי דם, והוכנסה פעמיים לניתוחי חרום אחרי הלידה. על כמה עם כל העזרה שיש להם, והיכולת הכלכלית שלהם, עדין הטלטלה בחיים שלהם היתה מטורפת, לקח להם זמן להתאושש ולהתגבש כמשפחה, ובגדול, הוא מדבר על כמה התקופה שאחרי הלידה היתה משמעותית.

הוא מדבר על נורמליזציה של האבהות. על זה שלא שואלים אבות אף פעם, בעקבות לידה של ילד, “איך תצליח לאזן את הקריירה שלך עם האהבות”? עיתונאית שאלה אותו את זה באיזה כנס נחשב, והקהל צחק…

הוא מדבר על האחריות החברתית של החברות העסקיות. שמשם יבוא הלחץ על הממשלה. וזה ממש לא רק היי-טק. חופשת הלידה צריכה להיות חלק מהתנאים שחברות מציעות לעובדים שלהן, והוא אומר שהוא כבר רואה את זה קורה (ונתן דוגמא מחברה שלא הכרתי).

היו גם דברים שהוא אמר ולא הסכמתי איתם, כמובן, אבל בכל זאת אני חושבת ששווה לשמוע את הפרק.

עוד נקודה מאוד מעניינת, היתה המונח החדש שהוא משתמש בו -hustle porn. הכוונה היא לסגידה המקובלת בעולמות ההיי-טק לעבודה סביב השעון. לתמונות של מפתחים אוכלים פיצה בשלוש בלילה, להערצה של מרתונים של קידוד של 48 שעות רצופות, לגאווה הזו שיש הרבה פעמים למייסדים של סטארטאפים, וגם של אחרים – על העובדה שהם עובדים סביב השעון.

הוא אומר שעם הגיל, ובייחוד כשהוא מסתכל על אשתו שהיא ספורטאית ברמה הגבוהה ביותר – הוא מבין את החשיבות של המנוחה. הוא מבין שהעבודה הזו סביב השעון היא מיותרת לחלוטין. שבין אחת לשלוש בלילה, בשעות ה-15 וה-16 לעבודה באותו יותר, לא נעשית עבודה איכותית. והמחיר – לגוף ולנפש, הוא עצום.

נראה לי שהקשר בין שני הנושאים – הסוף לסגידה לעבודה בלי מנוחה, והחשיבות של תמיכה בהורים ובחופשת לידה, ברור.

בקיצור – יש כאן המלצת האזנה למי שמעונין, בפרק הזה ובכלל. זה פרק אופייני לפודקסט הזה מבחינה זו שהוא משלב בין שיחה על היי-טק, השקעות, טרנדים וחידושים טכנולוגיים, לבין נושאים אחרים לגמרי – פוליטיקה, כלכלה, פמיניזם, ועוד. זה בדיוק השילוב שתמצאו בכל פרק של הפודקאסט.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...