HADAS SHEINFELD

כולם מדברים על airbnb

כולם מדברים על airbnb. החברה הזו, שיצרה כל כך הרבה דברים חדשים בעולם הזה, שהיתה בדרך להנפקה השנה, ובעקבות המצב הנוכחי פיטרו השבוע 1900 איש, כ- 25% מכח העבודה שלהם.


מייל ההודעה של מנכ”ל airbnb על הפיטורים והשינויים הארגוניים הוא מאסטר קלאס בניהול ומנהיגות.
ראשית מבחינת המבנה – הוא מסביר שם בצורה ברורה מה הסיבות לצורך בפיטורים האלה, מה הקריטריונים לפיהם החליטה ההנהלה לפטר, ומה יהיו התנאים של מי שיפוטרו. אפילו אם זה כל מה שהיה במייל הזה, הוא כבר היה מעולה.
שנית – התוכן. הוא מבהיר שהחברה מנסה להיות נדיבה ככל האפשר, ונראה שגם בנושא הפיצויים נעשתה חשיבה עמוקה. עובדים בארה”ב מקבלים שנה נוספת של ביטוח בריאות, שהוא כמובן קריטי בימים אלה. גם הפיצויים עצמם הם להבנתי הרבה מעבר למה שהחברה חיבת לתת, ולעובדים שעבדו פחות משנה הם מאפשרים לקבל את האופציות שאמורות להשתחרר להם רק בסוף השנה הראשונה.
ואחרון – הרגש. הוא לא מתבייש להגיד שהוא מאוד עצוב, שיש לו רגשות של אהבה כלפי כל העובדים שלו. הוא מדבר ישירות על הרגשות שלו, ולמרות שאפשר לפרש את זה בצורה צינית. אני קוראת את זה כרגש אמיתי. מאוד נדיר לראות כתיבה כזו מצד מנהלים, בוודאי בקורפורייט אמריקה.


אני עוקבת אחרי המנכ”ל של airbnb כבר שנים, והוא מרשים אותי בכל פעם מחדש. הוא בן 38, ושמעתי אותו מספר (לפני יותר משנה), שרק צעירים בני 25 יכולים להקים חברה כזו, כי הם לא מבינים את כל הדברים שיכולים לקרות. הם התחילו את החברה מהצורך האמיתי שלהם, ומתוך האמון שלהם בבני אדם. ומאז הם נתקלו בכל תופעה אנושית מזעזעת שאפשר לחשוב עליה – החל מסמים, זנות, סחר בבני אדם, ועד למסיבה שיצאה משליטה ונגמרה ברצח של 5 אנשים.

מי שעוקב אחריו יכול לראות שהוא מנסה לעשות דברים בצורה הוגנת, נכונה, ואפילו ערכית, לאורך כל הדרך. למשל כשקורות קטסטרופות בדירות שלהם, הם לא מתעלמים או בורחים מאחריות. להיפך, הוא מקפיד שמישהו מצוות ההנהלה הבכיר ייצור קשר ישיר עם הנפגעים, ויבין לעומק את הענין. זה כולל לפעמים להיות בלויות או לדבר עם נפגעים קשים. בטוח שהיה יותר קל לשלוח עורך דין.

שמעתי אותו פעם אומר ש”הם לא רואים את עצמם כפלטפורמה שבה כל אחד יכול לעשות מה שהוא בוחר”, אלא ככלי ליצירת קשר בין אנשים, ולכן אמון זה אחד הנכסים החשובים ביותר שלהם. ההשוואה למוצרים אחרים שרואים בעצמם פלטפורמה ליצירת קשר בין אנשים מובנת מאליה. הבחור היה על המסלול להיות ביליונר, והרבה עובדים מן הסתם כבר תכננו מה יעשו עם המניות שלהם, ועכשיו הם חסרי עבודה.


מה יהיה עם airbnb? מי יודע. אנחנו חיים בתקופה משוגעת.
 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...