HADAS SHEINFELD

מאחורי הקלעים של הסשן עם מרטי כגן

אתמול היה ה- AMA עם מרטי כגן, שהיה פתוח לקהילת מנהלי/ות המוצר בארץ. למי שהיה – כייף שהייתם איתנו! ואני מקווה שנהנתם. למי שלא היה – אני מצטערת אם לא יכולתם להשתתף בגלל התקלות הטכניות שהיו לנו. אנחנו מעריכות שכמה עשרות אנשים לא הצליחו, וזה נורא חבל לנו. אבל יש הקלטה! נורית תשתף אותה בקרוב.

בינתיים, רציתי לשתף אתכם קצת במאחורי הקלעים, במיוחד שיש כאן גם לקח מוצרי.

למה בחרנו לעשות את הסשן עם crowdcast?
כי הוא מאוד הרשים אותנו. הוא בנוי בדיוק לסשנים מהסוג הזה – אפשר לבחור בו מי הדוברים ולהשתיק את כל השאר, אפשר לקבל שאלות מהמשתתפים ושאחרים יצביעו וידרגו את השאלות, יש פיצ’ר של סקרים שרצינו להשתמש בו – בקיצור, הוא נראה מושלם. הממשק קל ופשוט, וכשהיינו בארועים שנוהלו איתו – הם היו מעולים.

למה לא בחרנו את זום – הקלאסי, המתבקש? כי באמת נראה לנו שב-crowdcast יש חויה יותר עשירה, ויהיה כייף.
למה לא בחרנו ב-meet של גוגל? כי מצד אחד הוא לא החויה הקלאסית שכולם מכירים, ומצד שני הוא לא תפור לסשנים כמו שתכננו, אז לא באמת היתה סיבה טובה לבחור בו.

וכך הלך הערב שלנו:
בשבע בערב עשינו הרצה אחרונה לבדוק שהכל עובד, והכל היה פיקס.
בשבע ארבעים קבענו להיפגש עם מרטי ולעשות טסט איתו. ואז crowdcast נפל. קיבלנו הודעת שגיאה ברורה, כולל המסר שהם עובדים על פתרון.
מיד נרשמנו לזום, קנינו את התכנית הרלוונטית, עם ההרחבה לארוע של 500 איש (בזום המדרגות הן 500 ו-1000), והכנו את הגיבוי.
ואז crowdcast חזר לאויר. התחלנו את הסשן, וקיבלנו את הפידבק שהאיכות של התקשורת לא טובה. אני מניחה ש crowdcast עשו איזה שינוי בהגדרות שלהם, שהוריד את האיכות, אולי כתוצאה מהבעיה שהיתה להם קודם.
התייעצות של 3 שניות, והחלטנו לעבור לזום.
התחלנו את הסשן בזום, ואז התחילו להגיע הודעות שאנשים לא יכולים להתחבר.
אני הובלתי את הסשן, ונורית ניסתה להבין בכל דרך אפשרית מה קורה עם זום ולמה אנחנו לא מצליחות לצרף עוד אנשים. ואז גילינו שההרחבה מ-100 משתתפים ל-500 לא קורית בצורה מיידית כשקונים את החשבון. לוקח לה 24 שעות לקרות.
בשלב זה השעה כבר 8:20, וברור שאין דרך חזרה.
המשכנו את הסשן עם מי שהיה שם, ובמקביל התנצלנו בפני כל מי שניסה ולא הצליח להיכנס.
כן זכרנו להקליט, ונורית תשתף את ההקלטה בקרוב, כך שמי שלא היה בלייב, יוכל עדין לשמוע.

מסקנות ומחשבות:
– רצינו את הפתרון המושלם, ובסופו של דבר מסתבר שהפתרון הנפוץ אולי היה בכל זאת הדרך הנכונה. הלקחים המוצריים ברורים נכון? זום לא מגניב, לא יפה במיוחד, חסרים בו פיצ’רים – אבל הוא עובד. הוא יציב, והוא עושה מה שהוא אמור לעשות, וכשיש יותר מ-100 אנשים שמחכים לארוע, זה הדבר הכי חשוב.

– תודה לכל מי ששלחו עידודים ועצות תוך כדי, ופרגנו אחרי. זה משמח מאוד. את כל הארוע הזה יזמה וניהלה נורית, והרמנו אותו שתינו אחרי שעות העבודה, לחלוטין על חשבונינו, מתוך רצון אמיתי לעשות טוב לקהילה המקצועית שלנו.

– מרטי הוא מקסים ומקצוען. הוא לא התרגש משום תקלה, הוא ענה בסבלנות לכל השאלות ששאלנו, והתובנות שלו היו מעולות. פוסט נוסף עם הדברים העיקריים שלמדתי יעלה בקרוב.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...