HADAS SHEINFELD

מנהל? קודם כל בנאדם

יש סיטואציות ניהוליות, שמעמידות מנהלים במבחן. המנהלת מוצאת את עצמה נקרעת בין האינטרסים של האירגון, לבין האינטרסים של העובד/ת שלה.

דוגמא – חברה שלי היתה סמנכל”ית מוצר בסטארטאפ שהיה בבעיות מימון קשות. היה ברור שהחברה צריכה להמכר במהירות, או שהיא תסגר תוך כמה חודשים. במצב כזה באופן טבעי העובדים מתחילים לעזוב, אף אחד לא רוצה לחכות לשלב של מכתב הפיטורים. מצד שני – המנכ”ל לחץ על צוות ההנהלה לשמר כמה שיותר עובדים, כדי שלחברה יהיה סיכוי טוב יותר בכל זאת להחלץ מהמשבר.

החברה שלי מצאה את עצמה כשהיא צריכה לשמר את הצוות שלה, בזמן שהיא עצמה התחילה לחפש תפקיד חדש. שאלתי אם היא חולקת את הענין עם העובדים שלה, והיא אמרה שלא. מולם היא מעמידה פנים שהיא מאוד מאמינה בחברה ומפעילה עליהם לחצים להישאר.

בעיני ההתנהגות הזו לא הגונה. אני הייתי מרגישה מאוד מאוד לא נעים לדבר בזכות החברה והדברים שעוד יכולים לקרות בה, ואז כמה שבועות אחרי להודיע שאני עוזבת. כמנהלת הקונפליקט הזה היה בלתי אפשרי בעיני, וכעובדת הייתי חווה התנהגות כזו כבגידה.

מה יכולה היתה המנהלת לעשות?
אני לא טוענת שהיא היתה צריכה לחלוק עם הצוות שלה שהיא מחפשת עבודה. זה מן הסתם היה מסמן לכל העובדים שהחברה על זמן שאול, והם צריכים לחפש עבודה בעצמם, ומעמיד אותה במצב מאוד לא נעים מול המנהל שלה, המנכ”ל.
אני חושבת שהיא היתה צריכה למצוא את הדרך להיות כנה ככל האפשר עם אנשי הצוות שלה. לא להכחיש שהחברה במצב קשה, ולא להבטיח הבטחות שווא. אבל כן לעבוד עם הצוות כדי לתת להם סיבות להשאר.

אני הייתי אומרת משהו כמו – כולנו יודעים שהמצב של החברה לא ברור, אבל החברה מאוד צריכה את כולנו עכשיו, ויש יתרונות גם בלהישאר – אפשר להשתמש בתקופה הזו כדי לנסות וללמוד דברים חדשים. אפשר להתחיל לחשוב על השלב הבא בקריירה, ולבדוק איזה ניסיון חסר לי – אולי יש כאן הזדמנות להוסיף לקו”ח מה שאתם צריכים. מי שלא חזק באנליטיקס – זה הזמן ללמוד, מי שלא יודעת לראיין משתמשים – זה הזמן לנסות ולהתנסות.

הנקודה היא הכנות. היכולת לנהל את השיחות הקשות. להיות בנאדם בסיטואציות האלה, לחלוק שגם למנהלת קשה, וגם היא מתלבטת, לעבוד ביחד – כל אלה יכולים בכל זאת להוציא דברים חיוביים מהסיטואציה הלא פשוטה, והכי חשוב – לשמור על היחסים עם הצוות ועם ההנהלה. העולם קטן, אנשים עוד יפגשו בעתיד, להיות כן וישיר זה לא תמיד נעים – אבל מנסיוני זו האסטרטגיה היחידה שעובדת לאורך זמן.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...