HADAS SHEINFELD

מתי להחליף עבודה (חלק 1)

מדי פעם פונות אלי מנהלות מוצר כדי להתיעץ בקשר להחלטה להחליף עבודה. אני מניחה שזו שאלה שכולנו שואלים את עצמינו מדי פעם – האם אני במקום הנכון בשבילי, האם הגיע הזמן לנסות משהו חדש. אם אתם.ן כמוני, התמזל מזלנו לעבוד במקצוע שאנחנו מאוד אוהבים, ושיש בו הרבה אפשרויות, אז יש לנו קצת “צרות של עשירים” כי בכל רגע נתון, יש באופן תאורטי משרות שונות פתוחות שאנחנו מתאימים להם, וצריך להחליט אם לעזוב ולהתחיל משהו חדש, או להשאר.

מצד אחד, זה באמת צרות של עשירים, וכייף להיות במצב כזה. מצד שני, זה מכניס אי שקט. אם כל פעם שתקבלו איזו פניה בלינקדאין תתחילו לחשוב ולנתח אם אתם במקום הנכון, זה לא בהכרח יהיה לכם כייף, ויותר מזה – כבר כתבתי בעבר שמי שקורות החיים שלו כוללים תפקיד חדש כל שנה שנתיים, בעיני לא נתפס כמקצוען שמנסה להשתפר כל הזמן, אלא כמישהו שלא מצליח לשבת במקום אחד, להתעמק ולהשפיע בצורה משמעותית.

אבל אם הגעת למקום שאת כן שוקלת ברצינות להחליף תפקיד או מקום עבודה, אז הנה כמה שאלות שאני תמיד ממליצה לשאול את עצמך לגבי המקום הנוכחי, עוד לפני שאת מתחילה לשקול את האלטרנטיבות:

– האם נעים לך? האנשים נעימים, האוירה נעימה, מתיחסים אליך בצורה מכובדת ויפה? אם זו נשמעת לכם שאלה מיותרת, זה כנראה כי מעולם לא עבדתם במקום לא נעים. מקום לא נעים, הוא סיבה מצוינת לעזוב. מנהל שמתיחס בצורה לא מקצועית או אפילו לא נעימה, אוירה רעילה, לכלוכים, פוליטיקה משתקת (בכל מקום יש פוליטיקה, אבל יש מקומות שבהם יש רק פוליטיקה) – כל אלה הם דגלים אדומים.

– האם מענין לך, האם את לומדת דברים חדשים? האם את עובדת על מוצר שאת מתחברת אליו? בניהול מוצר צריך כל הזמן ללמוד ולהתפתח. זה יכול להיות ללמוד שיטות עבודה וניהול, זה יכול להיות ללמוד עולם מוצרי חדש, זה יכול להיות לעבוד בשביל מנהלת מדהימה שאת לומדת ממנה הרבה. מה שחשוב הוא להמשיך להתפתח וללמוד. נכון שיש תקופות בחיים שאנחנו מעדיפים קצת רוגע, מנוחה, לעשות עבודה שאנחנו שולטים בה בקלות, ולא לאתגר את עצמנו, אבל בעיני אלה צריכות להיות תקופות ממש קצרות.

– האם את מתקדמת? ענין ההתקדמות הוא קצת טריקי. אני לא מכירה הרבה אנשים שהקריירה שלהם הית מתוכננת, מסודרת, והתקדמה לפי סדר (משהו כמו – שלוש שנים בתפקיד מנהל מוצר X, עוד שלוש שנים בתפקיד מנהל מוצר בתחום אחר, תפקיד של ניהול מוצר בכיר, הובלת צוות, דיירקטור, וכו’). קריירה בימינו היא דבר מורכב, ובניהול מוצר במיוחד – ללמוד עולם חדש עשוי לדרוש עצירה בהתקדמות כזו, לנסות משהו חדש עשוי להיות מעבר “הצידה” ולא “קדימה”. המטרה לא צריכה להיות “להתקדם” אלא מוגדרת יותר טוב – אני רוצה לנהל אנשים, אני רוצה לנהל מוצר יותר גדול, אני רוצה לנהל מוצר בתחום אחר.

– האם את מרוצה מהתנאים? תשמעו, משכורת ותנאים זה לא דבר גס. מותר לרצות להרוויח יותר כסף, מותר לרצות לעבוד במשרד נעים.

אז העצה הראשונה שלי היא לענות לעצמך על השאלות האלה בצורה כנה ואמתית, וכך להתחיל את הדיון הפנימי האם הגיע הזמן לעזוב. בפוסט הבא אני אתן את הנוסחא שלי לאיך להחליט אם לקחת הצעה שקבלת או לא. אבל לפני שמסתכלים בכלל על הצעות – אני ממליצה לחשוב האם אני בכלל רוצה לעזוב.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...