HADAS SHEINFELD

פייסבוק, פרסונליזציה ו-engagement

אוי פייסבוק פייסבוק, מה יהיה איתך. אי אפשר איתך  וקשה בלעדיך.

אי אפשר איתך – מלא פוסטים של שטויות שאתה מציף לי, התעקשות על הצפה של פוסטים קבוצתיים במקום לראות את החברים שלי, התעלמות מענייני תזמון (מקבלת היום פוסטים שמדברים על ״מחר״ שהיה אתמול), ועוד ועוד. 
אי אפשר בלעדיך – נוצרו כאן כמה קבוצות חזקות ביותר, שמספקות לא רק מידע אלא גם תמיכה, אנשים מעניינים שאחרת לא הייתי נחשפת אליהם, ושרותים שאין להם שום ממשק אחר.

אז בואו נעזור לפייסבוק לדייק יותר את התמיכה במשתמשים מתוחכמים כמונו. הגיע הזמן ש-  AI  באמת יעשה את העבודה.

פיד מותאם יום בשבוע/שעה ביום – אני למשל, לא מעונינת לראות פוסטים שקשורים בעבודה/בקשות עזרה (למי יש המלצה לספריה שעושה ככה, איך מתחילים לבנות roadmap מסוג ככה) במהלך סוף השבוע. 
אני כן רוצה לראות בסוף השבוע פוסטים מרחיבי דעה, מלמדים, קישורים למאמרים מעניינים – כל הדברים שלא היה לי זמן בשבילהם במשך השבוע. 
אני בטוחה שיש אנשים שאצלם זה בדיוק הפוך, אבל בשביל זה יש פרסונליזציה, לא?

פיד קבוצות/פיד יחידים – כאן אני אפילו מוכנה לעשות את הפעולה ולבחור (בקליק אחד, כן? אל תבקשו ממני לקנפג/להתאים/לשנות חמישים הגדרות). תשאלו אותי בכניסה – מה מענין אותך עכשיו – לראות רק עדכונים של אנשים, או של קבוצות?

פיד הפוך – אחת הסכנות הגדולות היא להישאב ל- eco chamber של עצמך, עם הפיד שבניתי לי שמורכב רק מאנשים שמסכימים איתי (בואו נגיד שלפי הפיד שלי כבר יש ממשלה, והיא נראית מאוד שונה מהמממשלות הקודמות). הייתי רוצה אפשרות לראות איך נראה הפיד של ״הצד השני״. שפייסבוק יכינו לי פיד אינטיליגנטי, עם דיונים מעניינים, שמשקפים אנשים שהדעות שלהם מאוד שונות משלי. שוב – כאופציה שאני יכולה לבחור, כן? לא להשתלט לי על הפיד, ולא להכניס לי את האנשים האלה בתוך הפיד הקיים, שעבדתי עליו כל כך קשה. 

אני יודעת שטוויטר ניסו בעבר לתת כלים לתמוך בהרבה מהפיצ׳רים האלה. אבל אלה היו כלים שהצריכו ממני לבחור, לנהל, להגדיר. זה היה המון עבודה, ובסוף פשוט זנחתי את זה.

יאללה, מה הבקשות שלכם מהאנשים החכמים בפייסבוק? 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...