HADAS SHEINFELD

קונצרט בהפתעה

אחד המקומות שאני מרגישה בהם צעירה כבר עשרים שנה הוא בקונצרטים קלאסיים. העובדה שניגנתי בילדות (ובנעורים, ובצבא, ובאוניברסיטה) נתנה לי כל כך הרבה דברים טובים בחיים, והאושר בקונצרטים קלאסיים הוא אחד מהם. ברור לי שלאנשים בלי הרקע הזה הרבה יותר קשה להתחבר, והפורמט המעונב והנוקשה של רב הקונצרטים האלה לא ממש עוזר.

והנה ראיתי פרסומת של הברבי, ונראה שהם לקחו את ענין הפורמט לקצה – סדרת קונצרטים קלאסיים חדשה, בבארבי, בעמידה (!), ובלי לפרסם מי המבצעים ומה התכנית! קונצרט בהפתעה.

הסתובבתי עם הקונספט הזה כמה ימים, והתלבטתי. האם זה פיצוח? האם הם בעצם אומרים – אתם לא צריכים להבין כלום, לא לדעת כלום מראש, בואו בראש פתוח ותראו שיהיה לכם כייף? האם זה יעבוד? ואולי זה יעבוד פעם אחת אבל ברגע שמישהו יבוא ולא יהנה, הוא יגיע למסקנה שמוסיקה קלאסית זה לא בשבילו וזהו.
או שאולי זה פספוס? כי גם אנשים כמוני היו יכולים להנות מקונצרט קלאסי באוירה אחרת. אבל אנשי כמוני לא יבואו לקונצרט בלי שהם לפחות יודעים מה התכנית (ועדיף גם מי המבצעים).

במשך כמה ימים (אני חושבת) אנשים הגיבו למודעה ושאלו על התכנית, ובסוף הבארבי ענו וגם הוסיפו את הפרטים בדף של הארוע.

ואני תוהה – האם זה הדבר הנכון? או שהם היו צריכים לדבוק בפורמט של קונצרט בהפתעה? פעם היה כזה אתר של מלונות. את אומרת מה התקציב, ואיזה אזור את מחפשת, והם שולחים לך את המלון הנבחר באותו יום בחמש אחרי הצהרים. ממקסמים את החדרים במלונות היוקרה שלא הוזמנו עד השעה הזו. אז היה שם ריסק אבל הוא היה קטן מאוד, ואנשים אהבו את הקונספט.

אני חושבת שאם הם היו יכולים להבטיח שזו תהיה הופעה פצצה, חויה אמיתית, אז שווה היה לשמור על קונספט ההפתעה. אבל במוזיקה זהו מאוד מאוד קשה להבטיח דבר כזה. מה חושבים? הייתם מנסים? אנשים שלא הולכים ביום יום לקונצרטים יהין פתוחים לכזה ניסוי? או שצריך לדבוק בקהל הקלאסי, ולתת את כל הפרטים?

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...