HADAS SHEINFELD

טעות של 100 מיליארד?

טוב, חייבים לדבר על הסיפור ש״טעות של החיפוש החדש של גוגל עלתה להם 100 מיליארד דולר״. כותרת שאף עיתון לא פספס בשבוע האחרון.

תקציר הפרקים הקודמים:
מייקרוסופט הודיעו שהם ממשיכים להשקיע ב- open AI, ומטמיעים את Chatgpt  בתוך מנוע החיפוש שלהם בינג. 
גוגל חייבים לענות, ומהר, כי ללא ספק יש כאן איום על המוצר הכי מצליח בתולדות העולם – מנוע החיפוש של גוגל. אז הם הודיעו שהם ישיקו מוצר דומה, שמשתמש בטכנולוגיה שהם פיתחו בעצמם – Bard.
בהכרזה היה וידיאו שמציג את היכולות של המנוע החדש, שכתב בתשובה לאחת השאלות שהטלסקופ ג׳יימס ווב צילם את התמונה הראשונה של אקסופלאנט. וזו טעות, תמונות כאלה צולמו הרבה לפני הטלסקופ הזה.

בום. טעות. 
בעיני – טעויות קורות ויקרו. גם אם היו מושיבים בנאדם שיעשה תחקיר – הבנאדם יכול לעשות טעויות. ובטח שבטכנולוגיה. גם מנוע החיפוש של גוגל, שכולנו משתמשים בו שנים, נותן הרבה פעמים תוצאות ישנות/לא מדויקות/לא רלוונטיות/שגויות/בעייתיות. זה פשוט יכול לקרות, ובטח בטכונולוגיה חדשה.הרשת מלאה מלאה מלאה בבאגים/טעויות/בעיות שצצו בהשקות חגיגיות.

בואו נבין מה מקור הטעות. זה די מדהים, כי זו לא סתם טעות (שגם היתה יכולה לקרות), זו טעות שבאמת מראה דוגמא למגבלה של מודלים כאלה של ניתוח שפה. המידע הזה נובע מהבנה לא נכונה של טקסט, ממקור מאוד מאוד אמין. מדובר במאמר של נאסא, שהמשפט בו היה מנוסח בצורה שהמודל פשוט לא הבין נכון. “For the first time, astronomers have used NASA’s James Webb Space Telescope to take a direct image of a planet outside our solar system”
(פוסט הסבר מלא).

נעבור לתגובות.
הנה מקבץ תגובות שראיתי:
– רואים? הטכנולוגיה לא עובדת. כל ה-AI הזה זה קשקוש. – חובבנות! סמכו על המודל בלי לבדוק! מי בנה את הדמו? ערפו את ראשו!
– גוגל גרועים. זה הסוף של גוגל. הכל נגמר. 
– למה כשמייקרוסופט משיקים משהו חדש עם טעויות, הם מקבלים מחיאות כפיים על ״חדשנות״, וכשגוגל משיקים משהו חדש עם טעויות, השוק מעניש את המניה בטרוף?

מה אני חושבת?
חדשנות זה חדש. חדש זה לא מבוסס. לא סגור. לא מושלם. יהיו טעויות. הטעות הזו מובנת לחלוטין, והיא חלק מהמגבלות של הטכנולוגיה. יהיו עוד הרבה טעויות. הרבה מאוד! מכל מיני סוגים. גם כאלה שנובעות ממגבלות המודל, גם כאלה שנובעות מטעויות אנוש, וגם כאלה שלא ברור איך הן קורות. באגים, תקלות, כולללללם יקרו. זו טכנולוגיה, והיא חדשנית. 
מי יזכה במרוץ ה-  AI?
אין לי מושג. אבל ממש ממש מוקדם מדי להספיד את גוגל. החברה רצינית. האנשים בה חכמים. הבוס שלי תמיד אמר לי – בגוגל לפעמים החלטות לוקחות הרבה יותר מדי זמן, אבל לפחות בסוף, הן ההחלטות הנכונות. לא יקרה כלום אם מייקרוסופט יובילו את השוק קצת יותר בשנים בקרובות וגוגל יהיו מקום שני. אולי זה אפילו בריא. אבל בעייני אין ספק, גוגל תמשיך להיות אחת מחמשת הגדולים. 

והמניה של גוגל? לי אין ספק שהיא עוד תעלה. הרבה הרבה.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...