HADAS SHEINFELD

התלהבות המשתמשים

אחת המילים שפעם היתה מאוד מדוברת בעולמות הפרודקט היא delight. אני לא חושבת שיש מילה מקבילה מדויקת בעברית. הענין הוא איך עושים שהמשתמשת תרגיש את הנגיעה הקטנה הזו של אושר/שמחה/הפתעה. משהו שיעלה חיוך. שיתן הרגשה טובה.

עכשיו, נכון, שזה הרבה יותר תקף למוצרי B2C. וכשמדברים על מוצרי B2B אני אוהבת לתרגם את התחושה הזו לאיזשהוא סיפוק, משהו שנותן הרגשת product-user fit מאוד חזקה. היוזר נכנסת למערכת ומוצאת תוך שניה בדיוק את מה שהיא רוצה. וזה נראה טוב. ויש לה מין חיוך פנימי כזה, או לפחות תחושה של ״יש! עובד!״. משהו הרבה יותר מתון רגשית, אבל עדין משמח.

ברב שנותיי בניהול מוצר עסקתי בעולמות ה-B2B, אבל אני מתוודה כאן בפניכם (אל תספרו לאף אחד) שעדין בכל מוצר שאני עובדת עליו אחד הדברים שהכי מניעים אותי, הוא הרצון לשמוע מהמשתמש שלי ״וואו״. או ״זה מגניב״. או ״זה מעולה״. או משהו כזה. משהו כזה סופר חיובי. אפילו שאלה פשוטה כמו ״אני יכולה להתחיל להשתמש בזה עכשיו?״. זה בדיוק זה.

 הבוקר נשטפתי גל של קנאה, כשהקשבתי לפודקסט והמנחה לא יכול היה להסתיר את ההתלהבות שלו ממוצר שהוא ניסה בכנס הגדול של גוגל בשבוע שעבר – Google I/O

אם בא לכם לשמוע גיק מתלהב בצורה אותנטית ולא פורפורציונלית – תקשיבו לעשר דקות הראשונות של הפודקסט הזה Hard Fork. באופן כללי אני ממליצה על הפודקאסט הזה, שני המגישים חמודים ומעניינים (אחד מהם הוא זה ש chat gpt ״התאהב״ בו, אם אתם זוכרים את הסיפור הזה מלפני חודשיים שלושה).

מה המוצר? אז כאן הקאצ׳. זה עדין לא מוצר שמוצע לציבור.
מדובר בפרויקט Starlight, הפרויקט של גוגל לשיחות ועידה משודרגות. הם בונים הכל מהחומרה עד התוכנה כדי ששני אנשים שיושבים בחדרים שונים (או בצדדים שונים של העולם) ירגישו כמה שיותר שהם ביחד. כמו שקייסי ניוטון אומר – זוכרים את המטאוורס? זוכרים שהתלהבתם מהממשק של הפגישות שם, עם הקסדה המצחיקה? זה פי 100 יותר טוב, ובלי קסדה.

הנה ציטוטים מהתאור שלו:
לא ראיתי כזה דמו מגניב בזמן ארוך מאוד מאוד!
זה היה כל כך מדהים!
הם חושבים עכשיו על למה זה טוב, המוצר הזה. ואני אומר להם –
הם טובים להכל! תן לי כזה הביתה! ככה אני רוצה לדבר עם חברים, ומשפחה.

עכשיו, זה לא באמת product market fit, כי המוצר הזה כל כך יקר שגוגל מבינה שהיא לא תצליח למכור אותו. הוא עוד רחוק מלהיות הגיוני ברמה העסקית. אבל זה בסדר, לגוגל מותר לעסוק בפרויקטים כאלה (ויש שיטענו אפילו שיש לה חובה/אחריות).

ועדין, הבחור כל כך התלהב. זה היה ממש כייף לשמוע. 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...