HADAS SHEINFELD

רק היום! במיוחד בשבילך! (ניוזלטרים מהשטן)

הניוזלטר הוא כלי מענין ומורכב. אני (ורב המשתמשים, אני מניחה) לא ממש אוהבים שמציפים אותנו בניוזלטרים שהם למעשה רק פרסומות, ובמקרים מרובים פשוט ספאם.
אבל אם מדובר בחנות/שרות שכבר מכיר אותי, ועושה שימוש בידע הזה על מנת להציע לי הצעות שמתאימות לי, פתאום זה נראה אחרת.

דוגמא לא טובה: לא קניתי שום דבר, בארבע השנים האחרונות, בחנויות של P1000. ליתר דיוק, אני לא זוכרת שקניתי שם שום דבר אי פעם. אבל יש להם את כתובת המייל שלי, והם לא מהססים להשתמש בה.
המיילים בדרך כלל כוללים כותרת “מפתה” כמו: הדס! מהר! עכשיו! ועד יום ראשון! טלויזיה בגודל מפלצתי במחיר שערורייתי! אם הם ממש מנסים להיות “מכירתיים” הם יכללו את גודל הטלויזיה, אבל אף פעם אף פעם לא את המחיר.
זה תמיד – זמני, מיידי, רק היום. תמיד צריך – למהר, להזדרז, לרוץ.

אני לא אוהבת את הטון של הפרסומות האלה (כמו שכבר הבנתם), ואני בדרך כלל מוחקת את המייל עוד לפני שאני פותחת אותו.
אם אתם מכירים את הססטיסיקות של ניוזלטרים מסוג זה, אתם יודעים שאני עם הרב – ניוזלטר ממש מוצלח מקבל כמה עשרות אחוזים של קוראים, ואחוזים בודדים של קליקים.
הרב המוחלט – אפילו לא יפתח את המייל.

מצד שני, שתי דוגמאות מרשימות:

הראשונה, אמזון (אהובתי הידועה). הניוזלטרים של אמזון מבוססים על הידע שלהם לגבי הקניות שאני עושה, ואנשי כריית הנתונים שלהם, שבונים את האלגוריתמים, עושים עבודה פשוט מרשימה.
החל מקישורים מאוד פשוטים – אם קניתי את המדריך למטייל באוסטרליה, בשבוע הבא הם יציעו לי את המדריך למטייל בניו-זילנד. ועד לבניה של ניוזלטר ספציפי שמאגד את כל הבחירות שלי בתקופה האחרונה. כך אני יכולה לקבל מהם מייל שכולל מבצעים למוצרים הבאים: מילון למושגי סלנג אנגלי, משחקי XBOX אלימים במיוחד, קומקום חשמלי אדום, ודיוידי של מוסיקה קלאסית.
ניוזלטר שבנוי למידותי המדויקות, ושהאפקט שלו הוא בדרך כלל לגרום לי לכאב לב רב על שאני כבר לא גרה באנגליה ולא יכולה להזמין בשרות ה-24 שעות שלהם…

הם מכירים אותי כל כך טוב
הם מכירים אותי כל כך טוב

דוגמא שניה, אקספדיה. הם עושים את המעקב לאחר המכירה הטוב ביותר שאני מכירה. ראשית, ביום שאחרי הזמנת כרטיסי טיסה, הם ישלחו מייל עם הצעות למלון.
בהמשך הם יתזכרו אותי שהטיסה מתקרבת, ישלחו רשימה של דברים שלא כדאי לשכוח בהתארגנות (ערך מוסף! יש!) וגם כמובן אפשרויות להזמין דרכם.
אחרי הטיול הם ישאלו אותי איך היה, יבקשו ממני לדרג את המלון לטובת מטיילים אחרים – עוד שרות מרשים, שגורם לי גם להתיחס לדרוג באתר שלהם ביתר רצינות, כי אני יודעת בודאות שמדובר באנשים שאכן התאחסנו במלונות אותם הם מדרגים.

אז מה החוקים לניוזלטר שעובד?
1. ממוקד מטרה – אל תפציצו אותי במידע שאני לא צריכה, במוצרים שלא מעניינים אותי. תשלחו לי רק מה שאתם יודעים שרלוונטי לגבי.
2. ערך מוסף – אם יש לכם כבר מידע כלשהוא לגבי, נסו לתת לי איזשהוא ערך מוסף במייל הזה, מעבר לקידום המכירות שלכם.
3. מבצעים אמיתיים והטבות יחודיות – אני הלקוח המוטרד, הנה יש לכם הזדמנות לצ’פר אותי – תנו לי מבצעים שרלוונטים אלי, שאין לי דרך אחרת לקבל אלא דרך הניוזלטר
4. המינון, המינון. לא כל יום, וגם לא שלוש פעמים בשבוע. אם תשלחו קצת פחות – אני אשים לב הרבה יותר.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...