HADAS SHEINFELD

משלוח מנות

מזמן רציתי לכתוב על אוכל ברשת. לאחרונה בכלל שקלתי להפוך את הבלוג הזה לבלוג אוכל, כי חברי הבלוגרים שעוסקים באוכל מקבלים כאלה הזמנות מפתות למסעדות שוות, ואני? אפילו ליום פתוח במרתפי מייקרוסופט לא הזמינו אותי… אבל באמת שאין לי מספיק רעיונות או מחשבות לגבי אוכל, ולמרות שאני מאוד אוהבת לבשל ולאפות, מסתמן שהיכולות שלי בתחום לא ממש ראויות לבלוג.
ובכל זאת. לאחרונה הצטברו כמה ענייני אוכל שרלוונטים גם לעולם שהבלוג הזה עוסק בו – עולם הרשת, התוכן והשימושיות. אז הנה, לכבוד פורים – משלוח מנות של מאכלים וטעימות מהעולם המקוון.

ג’יימי אוליבר, טד והאייפון
למי שלא יודע ג’יימי אוליבר (סלבריטי שף אנגלי) זכה בפרס של TED השנה. מעבר לספרי הבישול, תכניות הטלויזיה, ועבודות הצדקה שהוא עושה בהקשר של האוכל (רשת המסעדות הבינלאומית 15 שפועלת גם כבית ספר לצעירים שנפלטו ממסגרות אחרות), הקמפיין האחרון שהוא מוביל הוא בנושא הצורך ללמד אנשים על חשיבות האוכל, ויכולות בישול בסיסיות. הטענה היא פשוטה – מחלות שנגרמות כתוצאה ממשקל עודף הן הגורם העיקרי למוות בימינו, והסיבה בעיניו היא שבמהלך הדורות האחרונים אבדנו את הידע הבסיסי ביותר בבישול, לטובת הג’אנק פוד והאוכל המעובד. ההרצאה, כמנהג טד, קצרה ולעניין – אני מאוד ממליצה.

ובאותה שכונה – ג’יימי הוא גם שחקן לא קטן בעולם המדיה החברתית. יש לו אתר אינטרנט מוצלח, הוא מצייץ מתכון יומי, ואפילו אפליקציית איפון חמודה ביותר. האפליקציה כוללת “מתכונים ב-20 דקות”, כולל סרטוני וידיאו בהם ג’יימי מדגים את הטכניקות, רשימת קניות רלוונטית שמתעדכנת לפי התפריט שנבחר, ואפילו הכלים להם נזדקק במטבח לצורך הבישול.

ג'יימי והאיפון
ג'יימי והאיפון

בלוגים של אוכל
אני מכורה לבלוגים של אוכל. הרבה זמן התאפקתי לא להכניס אותם לקורא ה-RSS שלי, מתוך ידיעה שברגע שיהיו שם כל הבלוגים האחרים יצטרכו לחכות עד שאעבור על הרשימה הטעימה קודם. לצורך פוסט משלוח המנות, אספר לכם על שלושה החביבים עלי ביותר, כל אחד מסיבות שונות במקצת.

הותיק – “פשוט מבשלת” בלוג המתכונים של רחלי הוא אחד הותיקים ברשת בעברית. המתכונים שלה בדרך כלל פשוטים להכנה, ההסברים ברורים, והיא נותנת הרגשה שאם היא יכולה, גם אני יכולה. היצע המתכונים שלה אדיר, ואני מורידה בפניה את הכובע על הקצב – שניים שלושה פוסטים בשבוע! מה שאומר שהיא גם מבשלת בקצב הזה.

המעוצב – את “בצק אלים” בטח לא צריך להכיר לרובכם. אני אוהבת את המוטו: “מוקדש למתוסכלי-מטבח שמאסו בחיים, או סתם לבעלי ידיים שמאליות” , וכמובן את העיצוב המקסים של הבלוג. רואים שבעליו – מאיה, היא לא רק אשפית מטבח אלא גם מעצבת מוכשרת. התמונות מקסימות והגישה נהדרת.

הרחוק“ביסים” הוא הבלוג של הילה, היושבת בניכר. הבלוג שלה לא רק מלא במתכונים טעימים ותמונות יפהפיות שהיא מצלמת בעצמה, אלא מביא איתו גם רוח של מקום אחר.

בלוגיית האוכל בעברית גדלה בקצב מסחרר. אני קוראת גם על וויסקי בבלוג מיוחד, על זוגות שמבשלים ביותר מבלוג אחד, בלוגים של דיאטנית ושל שני מהנדסים שונים שמספרים על חויותיהם מהמטבח, בקיצור – מבחר עשיר וטעים.

חג שמח לכולם!

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...