HADAS SHEINFELD

סדר פסח לחיית הרשת

קצת לפני שהחג נגמר, אולי בכל זאת כדאי לעשות קצת סדר לפסח.
כמו בכל דבר שקשור לחג הזה, יש גרסאות לפי רמות החומרה או הטוהרה שאתם רוצים להגיע אליהם:

ניקיון פנימי – במחשב האישי
קבצים
– לא הגיע הזמן לעשות סדר בכל הקבצים ששמרתי כל השנה האחרונה, לפעמים אפילו בלי לזכור למה? מנסיוני יש שני סוגים של אנשים בעולם – נקרא להם ה”היררכים” וה”שטוחים”.
ההיררכים – יש להם תקיה אחת של קבצים על הדסקטופ (למקפידים – בתוך my documents), בתוך יש שתי תיקיות – שוטף, וארכיון. בתוך השוטף יש חלוקה לנושאים/תאריכים, בתוך כל תיקיה יש חלוקה למסמכים, תמונות, תרשימים, וכו’. הבנתם את הפרינציפ – ההיררכים כבר עובדים בצורה שהם חושבים שהיא מסודרת, אבל לקראת הפסח כשהם מתחילים לעשות סדר, הם מגלים שבתוך כל תיקיה יש תיקיה שקוראים לה-  New Folder, והיא כוללת גם קבצים בני שנה… הם פשוט נכנסו ל-new כי לא היה להם זמן/חשק לקטלג אותם בזמן. למקפידים (אני לעולם לא אודה) יש בתוך תיקית New קבצים שקוראים להם Old.
ה”שטוחים” – אלה ששומרים הכל, ה-כ-ל, על הדסקטופ. ומזל שיש לווינדוס את היכולת לסדר את הכל בטורים ושורות ישרים, ומזל שאפשר לעשות חיפוש, כי במטריצה הענקית של 500 קבצים ותיקיות שיש שם, אין סיכוי שהם היו מוצאים משהו לעולם בלי החיפוש. אז גם להם – הגיע הזמן קצת לנקות ולסדר. העקרון – כל מה שלא זוכרים מה יש בו מהכותרת, הוא מועמד לזריקה. אם תאריך העדכון האחרון הוא לפני יותר מחודש – המועמדות עלתה דרגה. ואם גם כשפותחים לא זוכרים מה זה – לזרוק!

סימניות
גם בסימניות בבראוזר תמיד אפשר לעשות סדר, וגם כאן יש דרגות שונות של חומרה:
המסדרים – יקבצו את הסימניות החשובות לתיקיות, יאחדו בין הסימניות בדפדפנים השונים, ובא לציון גואל.
המקפידים – יעברו לכלי אונלייני לניהול הסימניות (דלישס – השרות בעל השם המגניב ביותר בעולם).

RSS
או… דיברנו כבר על סדר בקורא ב-RSS. כל פיד שלא קראתי אותו אפילו בשבוע האחרון – יכול ללכת. כל פיד שאני קוראת בו שנים שלושה פרטים ואז תמיד עוברת ל-mark all as read, גם הם הולכים.
המקפידים – אומרים שהם כבר לא משתמשים בקורא RSS שלהם. כמו שאתם יודעים, אני עדין חושבת שהכלי הזה חשוב, ואני אקפיד לסדר אותו פעם בכמה זמן.

במדיה החברתית
שלב ראשון – לעשות סדר. למחוק את מי שלא מכירים, לחסום את כל הארגונים והגופים הביזארים שעוקבים אחרי.
ואם כבר, אז אולי הגיע הזמן לסדר קצת יותר רציני? בין החברים בטוויטר, לחברים בפייסבוק, לעוקבים, לנעקבים, למעריצים? גם כאן יש ענייני אסטרטגיה.
המפרידים – חברים טובים בפייסבוק, כל העולם בטוויטר.
המשלבים – דיונים בפייסבוק, הודעות בטוויטר.

אחרי כל העבודה הקשה הזו, ושוב בהתאם למסורת – מותר גם לתת לעצמינו קצת הפתעות לפסח!
אז אני מפנקת את עצמי בכמה פידים חדשים בקורא (אחרי שמוחקים כמה, מותר להוסיף!), מחפשת אנשים מעניינים בטוויטר ששווה לעקוב אחריהם, והנה אני מוכנה לעונה הבאה.

חג שמח!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...