HADAS SHEINFELD

אינטרנט חופשי בתשלום

חזרתי מחופשה קצרה באנגליה (טוב, לא כל כך קצרה, אבל זה תמיד קצת קצר מדי, לא?). היה מעולה, הרבה חויות, פגישות עם חברים, מקומות ישנים שאהבנו, מקומות חדשים, כמו שצריך להיות.

כשהזמנתי את המלון, בדקתי שיש גישה לאינטרנט מהחדר, ושמחתי שהחדר הסטנדרטי שהזמנו כלל גישה לאינטרנט מהיר. לפחות זה מה שהבנתי מהפירוט באתר של הולידיי-אין, ומהאישור של ההזמנה שהגיע במייל:

1 DOUBLE BED NONSMOKING – 2 PERSON(S) MAX PER ROOM
WITH HIGH SPEED INTERNET ACCESS PILLOW MENU AND BLACKOUT CURTAINS WORK DESK SPACE AND FULL ENSUITE FACILITIES AIR CONDITIONING LAPTOP SAFE SATELLITE TV MINIBAR TEA AND COFFEE MAKING FACILITIES IRON AND BOARD

כשהגענו, גילינו למרבה הפלא שאכן יש תשתית לגישה לאינטרנט, אבל אם אתה רוצה ממש “לגלוש” – צריך לשלם עבור הגלישה. התשלום לא עצום, אבל גם ממש לא קטן. ליתר דיוק – גישה לאינטרנט לשבוע שהיינו שם בחופש, עולה כמו לילה נוסף במלון. או אם נשים את זה בפרופורציות אחרות למחירים באנגליה – במחיר של שלושה שבועות גישה לאינטרנט בהולידי אין, אפשר כבר לקנות נטבוק חדש.

ניסיתי להתווכח, לשאול האם הם גם גובים תוספת תשלום עבור הגישה לשרותים, למיזוג האויר, ולקרש הגיהוץ (שהיו זמינים בחדר), שהוזכרו באותה רשימה שציטטתי מתוך אישור התשלום.
– לא לא, הם צחקו, מה פתאום. אנחנו לא גובים תוספת על השרותים האלה.
– כלומר, רק האינטרנט?
– כן.

איך אומרים באינטרנטית? FAIL

הדבר הטוב שכן יצא מכל זה, הוא שמתוך חיפוש האלטרנטיבות לגישה לאינטרנט למדנו להכיר שרות חדש של -BT הלא היא בריטיש טלקום (בזק שלהם). השרות הזה הוא “קהילת wi-fi”.

השרות אומר את הדבר הבא:
יש לך בבית מודם אלחוטי וגישה לאינטרנט דרך BT? מצוין.
אתה רוצה לגלוש באינטרנט בעוד הרבה מקומות שאינם הבית שלך? מצוין.
בא נעשה את העסקה הבאה: אתה תרשם לשרות, תשלם ל-BT תשלום חד פעמי, של 25 פאונד (משהו כמו 120 ש”ח בימינו) ואנחנו נפעיל תוכנה שכבר יושבת ברואטר שלך, ולמעשה נותנת אחוז קטן מרוחב הפס שלך לטובת הכלל.
הם מתחייבים שלא מדובר באחוז משמעותי, ולא תחווה פגיעה במהירות הגלישה שלך.
ברגע שעשית את זה, אתה עכשיו מחובר לרשת של כמליון אנשים נוספים, בכל רחבי אירופה, שעשו את אותו הדבר. כמעט בכל עיר תמצא עשרות אם לא מאות נקודות כאלה, אליהן תוכל להתחבר ולגלוש ללא שום תשלום נוסף. דרך אגב, גם אם אתה לא לקוח של BT אתה יכול להצטרף לשרות, זה רק אומר שתצטרך להתקין עוד ראוטר (לא מאוד מסובך, אבל גם לא טריוויאלי).

אני חושבת שהיתרונות של השרות הזה ברורים, וחברים סיפרו לי שהם משתמשים בו כל הזמן ובכל מקום. הגישה ה”קהילתית” מאוד מוצאת חן בעיני. בזמנו דובר הרבה על להשאיר את הרשת האלחוטית פתוחה ולאפשר למי שרוצה להתחבר אליה, אבל זו גישה קצת יותר מדי מתירנית לטעמי, הסכנות בה עשויות להיות גדולות, החל משאיבה של רוחב הפס ועד לחדירה למחשבים הביתיים. כאן, כשמדובר בשרות שנותנת חברה גדולה ורצינית, אפשר להניח שהם השקיעו גם בהגבלה של החדירה לרוחב הפס, וגם באבטחה.

לסיכום – הולידי אין נקודה שחורה, בריטיש טלקום – נקודה חמה.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...