HADAS SHEINFELD

המפות של גוגל והדרך הנכונה

מאז שגרתי באנגליה אני מחבבת את שרות המפות של גוגל. ה-streetview, למרות תלונות הפרטיות והבעיתיות שיש בו, הוא כלי פשוט מדהים. למי שלא מכיר – גוגל שמו מצלמה מתוחכמת על מכונית, ונסעו בכל רחובות אנגליה (וארה”ב, ויפן וחלקים אחרים של העולם), ומיפו את הרחובות. עכשיו אם לוחצים על האיש הכתום שבפינת המפה, אפשר ממש ללכת ברחובות, ולראות בית אחרי בית, בזוית של 360 מעלות.

אז את ה-streetview אהבתי כבר די מזמן, וממש לאחרונה (אולי לא ממש לאחרונה, אבל אני נתקלתי בהם ממש לא מזמן) נוספו עוד כמה פיצ’רים שימושיים, ידידותיים, ופשוט מעולים לשרות המפות של גוגל. אני מניחה שהשרותים האלה הם צעד בכיון ההפיכה של המפות לשרות GPS מלא שמכוון את המשתמש ברכב או ברגל, אבל גם בשימוש במחשב, במשרד, הם מרשימים ביותר.

מה אהבתי? ראשית הפונקציונליות.

הפונקציה הבסיסית היא הכוונה מנקודה א’ לנקודה ב’ – מסומנת על המסך בצורה ברורה, ובצד המסך יש הוראות בכתב עם שמות הרחובות, המרחק, והפניות שיש לעשות. מעבר לשימוש הזה, הושקו לאחרונה מספר תוספות:

1.אפשרות לבחירת דרך להולך רגל או לנסיעה ברכב (הדרך משתנה בהתאם, כולל הערכות הזמנים).

2. הצגת כמה דרכים אלטרנטיבות – מעבר עכבר מעל האלטרנטיבות מראה אותן על המפה.

3. אפשרות להסיט את המסלול על ידי drag and drop אם רוצים לעבור דרך נקודה מסוימת.

הערה נוספת – גם אם כותבים את שמות הרחובות בעברית, גוגל מוצא אותם על המפה באנגלית בלי שום בעיה, עוד פיצ’ר מרשים.

מעבר לפונקציונליות עצמה, אני חושבת שהם מצאו דרך לבנות את הממשק בצורה קלה וידידותית למשמש, בלי יותר מדי הסברים או הוראות.

העולם הזה של מפות אינטראקטיביות, החל מהאתרים ברשת ועד למכשירי ה-GPS היעודיים הוא אחד העולמות שבהם אני רואה השקה ישירה בין העולם הוירטואלי המתפתח לעולם האמיתי, וההרגשה שלי היא שגם האימוץ של הטכנולוגיה הזו הוא במידה רבה הרבה יותר מאשר אימוץ טכנולוגיות אחרות שיש להן אולי יותר “הייפ” אבל פחות ענין בציבור (מי אמר 4square).

בהקשר הזה צריך כמובן לציין את הסטרטאפ הישראלי WAZE שלוקח את ענין המפות צעד אחד קדימה, ומוסיף למפה אלמנט חברתי חזק – המשתמשים הם אלה ש”ממפים” את האזור, על פי התוואי בו הם נוסעים, ובהמשך הם גם המדווחים על עומסי תנועה, בדיווח ישיר או בכך שהמערכת מזהה תנועה יותר איטית מהרגיל. אני לא יכולה לדווח על חויות השימוש שלי באפליקציה (אני הולכת ברגל לעבודה… ווהו!) אבל חברי המשתמשים מספרים לי שהרעיון טוב והביצוע מרשים, למרות שיש כמה בעיות שימושיות שעוד צריכות להפתר.

לסיום נחזור לנקודת ההתחלה, כמו שכבר הבנתם אני בעיקר חובבת של הליכה ברגל מתי שרק אפשר, ואתר walkit עשה את החיים שלי פשוטים ומהנים באנגליה. העקרון דומה מאוד למה שגוגל נותנים היום – מפה, אלטרנטיבות, תאור מדויק של המסלול, (לזכותם של walkit רק נגיד שהם הציעו את זה כבר לפני יותר משנתים), וההקשר של קידום ההליכה ברגל תמיד מצא חן בעיני. כדי לקדם את ענין ההליכה ברגל אפשר לבחור את המסלול הקצר, הפחות עמוס או הפחות מזוהם, ועבור כל מסלול מקבלים את הערכת זמן ההליכה בהליכה מהירה, נורמלית ואיטית (וכמות הצעדים), את שריפת הקלוריות הנלווית, וכמה פחמן דו חמצני נחסך אם הולכים ולא נוסעים את המסלול.

בקיצור – הנה לנו דוגמא לממשק אינטרנטי שיש לו משמעות גם בחיים “האמיתיים”. כמו שאומרים אצלינו – like!

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...