HADAS SHEINFELD

הפורמט החדש של סטיבן פריי

סיטבן פריי כתב ספר חדש, אוטוביוגרפיה, שיוצא השבוע לחנויות. העוקבים אחריו בטוויטר יודעים על הספר הזה כבר מזמן, במיוחד כי הוא הקדיש ארבעה חודשים לכתיבה של הספר הזה, שבמהלכם הוא די התנזר מהאמצעים הדיגיטליים שאליהם הוא בדרך כלל מכור, כמו טוויטר, והבלוג שלו (דרך אגב – גם התוכן וגם האתר עצמו של הבלוג מעולים. מאוד מומלץ). את ההתנזרות הוא הפסיק פעמיים מסיבות מיוחדות – ההשקה של האיפון 4 וכנס GSM. האיש הוא גיק אמיתי.

אני שמחתי לשמוע על הספר וסימנתי לעצמי לקנות אותו מתישהוא (עדיף בפעם הבאה שאני באנגליה, באחת החנויות היותר אהובות, אז מה אם זה עולה פי שניים מבאמזון…). אבל אז התברר שהספר החדש הזה מביא אותי להתמודד עם ששאלה ששאלתי לא מזמן באופן תאורטי – איך את רוצה את הספר שלך?

את הספר אפשר לקנות באחד מהפורמטים הבאים:
“קלאסי” – כרוך, כרגע בכריכה קשה.
ספר מוקלט audio book
אפליקציה לאיפאד
אפליקציה לאיפון

כמובן שלכל פורמט יש סיבות בעד ונגד.

קלאסי – כי כך אני אוהבת את הספרים שלי, כי לאחרונה אני גם כותבת לעצמי הערות בשוליים פה ושם, כי זה ישמר על המדף וישמח אותי גם משם לעוד הרבה זמן.
ספר מוקלט – זו אופציה מאוד מפתה. ספר של סטיבן פריי, שהוא בעצמו קורא, מה יכול להיות יותר טוב מזה? (הקוראים הנאמנים בוודאי זוכרים שאת מדריך הטרמפיסט לגלקסיה שמעתי בפורמט כזה, כשסטיבן פריי מקריא, וזה היה תענוג אמיתי).
אפליקציה לאיפאד – טוב, זה לא ממש אופציה בשבילי, כי אין לי איפאד. אבל אולי באמת הגיע הזמן לאיזה טאבלט? המחשבות בנושא אכן מתגברות… או אולי בכלל קינדל? המממ.
אפליקציה לאיפון – כאן יש ממש התלבטות, כי מסתבר שזו לא סתם אפליקציה שהיא בעצם עוד פורמט של ספר מוקלט, אלא יש בה משחק אמיתי – כל חלק בספר מקוטלג לקטגוריה מסוימת, ובעזרת ממשק שנראה מקסים, אפשר פשוט לקפוץ מחלק לחלק. זו כבר ממש חוית קריאה אחרת, שאני לא בטוחה שאני מתחברת אליה, אבל ללא ספק מפתה אותי להתנסות בה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=kxLpMMzXVCk&w=500&h=405]

כל זה גורם לי לחשוב – למה בעצם צריך לקנות כל פורמט בנפרד? למה אי אפשר לקנות את “הספר”, ולקבל את חבילת הפורמטים? זה לא יותר הגיוני?
אני מניחה שמבחינת הלקוח זה הגיוני, אבל מבחינת הרווחים של החברה זה קצת פחות. מצד שני – האם באמת יש אנשים שיקנו יותר מפורמט אחד?

לשאלות האלה אין לי תשובות. השוק הזה ללא ספק בתקופת שינוי, ומה יהיו התוצאות והסטנדרטים בשנים הבאות, ממש לא ברור.
לשאלה איך הספר תהיה לי תשובה בקרוב.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...