HADAS SHEINFELD

הבית החכם (התאורטי) שלי

פעם הייתי מאלה שלא חשבו שבאמת יש צורך בשינויים. מישהו שאני מכירה טוב מזכיר לי מדי פעם איך אמרתי לו שאין לי שום צורך בדפדפן חדש, אקספלורר שהגיע עם המחשב זה ממש מספיק לי…
אבל זה היה פעם מזמן מזמן מזמן. עכשיו, אני רואה בכל מקום איפה אפשר לשפר ולשנות ולהפוך ליותר חכם. יכול להיות שענין ניהול המוצר הוטמע קצת חזק מדי באופן החשיבה שלי…

בכל מקרה, עכשיו שאני בבית די הרבה, אני לא יכולה שלא לחשוב על כל השיפורים הטכנולוגיים הקטנים שלחלוטין אינם מהותיים, אבל ללא ספק היו משפרים את היום יום שלי, בקטנות אך משמעותיות. יאללה, נתחיל.

1. להכנס הביתה
שהמעלית תמיד תחכה לי. בקומת הכניסה, או בקומה של הבית. הרי זה לא כל כך מסובך. אם אני נכנסת עם האוטו לחניון, או פותחת את דלת הבנין – שהמעלית כבר תגיע לקומה הרלוונטית. שונאת לחכות למעלית.
שהדלת של הבית תזהה אותי ותפתח. המפתחות זה כל כך המליניום הקודם. עם עגלה של תינוקת, ושקיות מהסופר, באמת יש לי סבלנות להוציא את המפתח. ואל תגידו לי שיש עכשיו מנעולים שמזהים טביעת אצבע-  בשביל זה צריך אצבע פנויה.

2. מדיה
מערכת רדיו שתדלק כשאני עוברת בין החדרים בבית. נכון שאני יכולה להדליק רדיו בכל חדר, אבל זה נראה לי אדיוטי. מצד שני, קורה לי כל כך הרבה פעמים כשאני בבית במשך היום ואני עוברת מחדר לחדר ומפספסת איזה משפט שנאמר… לא שיש כאלה דברי חוכמה מדהימים, ובכל זאת.
חומר קריאה בשרותים. אף פעם לא הייתי מאלה שבשרותים אצלהם היו עיתונים או ספרים, אבל אני מודה שכשראיתי בסדרה “יוריקה” את האופציה של מקרן על קיר האמבטיה/שרותים, שיש מאחוריו מחשב שמחזיק את כל העיתונים בעולם, אני פשוט צריכה להגיד איזה עיתון אני רוצה לקרוא עכשיו והוא יקרין לי אותו על הקיר… זה נראה לי נחמד. באמבטיה זה פחות פרקטי – יש אדים, וגם בלי המשקפיים זה לא יהיה ממש תענוג. אבל בשרותים?

3. קניות
מערכת ניהול אספקה שמזהה כל פריט שנלקח מהמקרר או מארון המזון, ומוסיפה אותו לרשימת הקניות. אם אפשר שהרשימה גם תסתנכרן עם המייל שלי, או אפילו יותר טוב –  כבר תוסיף את הפריטים לרשימת הקניות שלי באתר הקניות ברשת, מה טוב.

4. רכב
– כמו בבית – אם אני מתקרבת, שהדלת תפתח.
– שהאוטו ימצא חניה בעצמו, וכמובן גם יחנה את עצמו (אני כבר בפגישה).  ואז, כמובן גם יבוא לחכות לי בכניסה למשרד כשאני יוצאת הביתה (אני מוכנה לתת לו התראה מראש, הוא לא צריך לקרוא באופן תלפטי מתי אני יוצאת, יש גבול…)

עד כאן הרשימה הראשונית שלי. אני יודעת, אני יודעת, הרבה מאלה כבר קיימים ואפשריים. אבל העובדה היא שהם עדין לא סטנדרטיים בכל בית ודירה. נצטרך לחכות עוד קצת כנראה, עד שזה יקרה.

מה אתכם? איזה מכשיר הייתם רוצים שידבר אליכם? שישפר את היום יום שלכם?

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...