HADAS SHEINFELD

כמה מחשבות על לינקדאין

באופן כללי אני מתרשמת מהדברים שעושים בלינקדאין (מן הסתם לא רק אני מתרשמת, גם השוק מתגמל את המניה בצורה יפה מאז ההנפקה, שנחשבת אחת המוצלחות של 2011).

אני רואה שהם מנסים, אני רואה שהם עושים דברים מעניינים, אני רואה אותם בודקים את המודל העסקי ועל מה אפשר לגבות יותר. זה מוצר וובי קלאסי, וההתפתחות שלו מאוד מעניינת.

החידוש שעשה הכי הרבה גלים לאחרונה הוא ההמלצות/תמיכות/לא ברור לי איך מתרגמים – endorsement.
למי שלא מכיר או ראה – לינקדאין מזמינים אותך לתת רשימה של כישורים שיש לך, ואז מציעים לכל מכריך ברשת ל”תמוך” בכישור הספציפי, כלומר לאשר שאתה אכן מוכשר בנושא.

למה זה טוב ללינקדאין – זה די ברור. באופן מובהק הפיצ’ר הזה גרם לאנשים להכנס יותר לאתר. לינקדאין מדווחים שעד תחילת ינואר ניתנו 550 מליון תמיכות שכאלה, והן ממשיכות לזרום בקצב של 10 מליון ביום (!) (לפי מידע במאשבל). לינקדאין השיקו את הפיצ’ר הזה בצורה מאוד חכמה, הממשק פשוט כל כך, בולט כל כך, ועל כל זה נוספת הודעה במייל בכל פעם שמישהו תומך בכישור כלשהוא שלך, מה שכמובן שולח אותך חזרה לאתר. אני בטוחה לחלוטין שכמות הטרפיק שלהם עלה בצורה משמעותית מאז שהשיקו את הפיצ’ר הזה.  עליה בטרפיק, כידוע, היא טובה מסיבות רבות שהפשוטה והעיקרית בהן היא אפשרות ההכנסות מפרסום. מעבר לכך יש כאן כמובן גם יותר מעורבות של המשתמשים, שגם היא כמובן טובה להם מאוד.

אבל האם זה טוב לנו, המשתמשים? אין לי תשובה חד משמעית, אבל יש לי כמה מחשבות ראשוניות.

– התמיכה היא ה”לייק” החדש, ועוד יותר גרוע. אם עשית לי, אני צריך לעשות לך…

– לתמיכות בפני עצמן אין באמת משמעות, אלא בתוך קונטקסט. מספרים קטנים הם חסרי משמעות, מספרים מאוד גדולים הם חסרי משמעות (בדרך כלל מדובר במישהו מאוד מקושר, שאנשים תומכים בו מתוך תקווה שיתמוך בהם).

– הכישורים השונים שאדם שם לעצמו ברשימה הם סוג של מיקס של יכולות שדווקא יכול להעיד על היכולות, הכישורים והנסיון שלו, אבל משום מה הדרך שבה לינקדאין מבקשים מאנשים לתמוך בכישורים היא מוטה ולכן עשויה מאוד לשנות את האיזון בין הכישורים השונים. גיליתי את זה כששאלתי אנשים למה הם תמכו ביכולת שלי “mobile devices” (שעל פי הפרופיל שלי כרגע היא ה-יכולת שלי, הדבר שאני הכי הכי טובה בו…), והתברר לי שזה מה שלינקדאין הציע להם, אז הם הסכימו… (מי אמר ממשק משתמש פשוט וברור?).

– בסופו של דבר כשאני מסתכלת על רשימת היכולות הזו, אני מסתכלת עליה בצורה מאוד ביקורתית ובאופן כללי – האם הכישורים המוזכרים שם חשובים, הם ה”טרנד” של התמיכה (באיזה כישורים האדם קיבל תמיכה) נראה לי משמעותי. לא הרבה מעבר לזה.

– מה שכן יכול להפוך את ה”תמיכות” האלה למשמעותיות יותר, הוא אם לינקדאין יסמנו לי ברשימה את ה”תומכים” שאני מכירה. אם אני אסתכל על פרופיל של מישהו שאני לא מכירה, ואגלה שאנשים שאני מכירה תמכו בו ליכולות מסוימות, זה יכול מאוד להגדיל את המהימנות של הדבר בעיני. היום הדרך היחידה להבין את זה היא לסרוק את התמונות הקטנטנות, וזה כמובן לא ממש ישים.

טיפ לסיום – הידעתם שאפשר למנוע מ”תמיכות” מסוימות להופיע בפרופיל שלכם? אפשר למנוע ממש ברמת התמיכה הספציפית, ואפשר גם להעלים את כל המודול הזה מהפרופיל שלכם. כך שאם הוא מפריע לכם  -יש דרך להמנע ממנו.

עד כאן פוסט ראשון ל-2013. שתהיה לנו שנה מלאת תמיכה וכישורים.

 

.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...