HADAS SHEINFELD

צוקרברג שלא הכרנו

מארק צוקרברג, כמו כולנו, מתבגר. אבל שלא כמו כולנו, יש לו קהל מאוד מאוד גדול שמקשיב לו ומסתכל על מה שהוא עושה. הוא סלבריטי מסוג חדש, שונה מאוד מהסלבריטיס שגיא פינס רגיל לסקר. יש לו ערוץ מדהים לתקשר עם העולם באופן ישיר, ולעולם יש קשב מאוד גדול למה שהוא אומר. כל פוסט שלו בפייסבוק מקבל מליוני לייקים, מעורר דיונים ותגובות.

אני לא עוקבת אחריו בפייסבוק, כך שאני נחשפת רק לסטטוסים שהוא מעלה שמקבלים מספיק תשומת לב כך שהם צצים בפיד שלי, או בדרכים עקיפות דרך מישהו שמדבר עליהם.  לשמחתי הרבה, הוא מנצל את הערוץ הזה בצורה שמאוד מוצאת חן בעיני.  כמה דוגמאות:

הוא הודיע שאשתו בהריון, וסיפר (בשני משפטים) גם על הקשיים שהיו להם בדרך להריון המוצלח. זה נושא מאוד אישי, פרטי, שהרבה אנשים לא חולקים עם העולם. בארץ יש דווקא הרבה מודעות והרבה יותר דיבור על הנושא מאשר בחו”ל (זה מגיע ביחד עם הלחץ ההיסטרי להורות, אבל זה נושא אחר). באנגליה ובארה”ב, למיטב ידיעתי, הנושאים האלה הם סוג של טאבו, ואנשים שעוברים חויות מאוד עצובות וקשות, צריכים לסבול בעיקר לבד. צוקרברג לא פחד, לא הסתיר, שם את הענין על השולחן.

הוא הכריז שהוא לוקח חופשת לידה. טוב, יגידו הציניקנים – זה לא שהוא צריך את הכסף. שונאת את הציניקנים. כי אתם, אם הייתם הבוס של פייסבוק, הייתם מוכנים לשחרר קצת את השליטה וללכת הביתה לכמה שבועות…. ברור. (אני יודעת שציניות לא עוברת טוב בטקסט כתוב, אבל אני סומכת עליכם קוראי שתבינו את הטון הנכון).

הוא העלה תמונה שלו לוקח את הבת לחיסונים. בעיני זו אחת התרומות הגדולות. המנעות מחיסונים היא כל כך בעייתית בעיני, וזה שהוא שם את הנושא על השולחן, מהכיון הנכון, מאוד שימח אותי. (שלא לדבר כמובן על זה שזו עוד אינדיקציה לכך שהוא אבא אמיתי, ולא “אבא מתארח” כמו בקלישאות ה”אבא שמאוד עוזר”).

איזה סבתא כתבה בתגובה לפוסט שלו, משהו כמו: הו מארק, אני כל כך אוהבת את פייסבוק שבזכותו אני בקשר עם המשפחה הרחוקה. אני אומרת לנכדה שלי – תצאי בבית הספר רק עם החנונים, אולי מישהו מהם יהיה מארק צוקרברג וישנה את העולם.
תגובתו: אולי כדאי שתגידי לנכדה שלך שכדאי שהיא תהיה החנונית ותשנה את העולם בעצמה?

והאחרון, התמונה שהראתה שגם יש לו קצת חוש הומור, ביום החזרה אחרי חופשת הלידה הוא העלה תמונה של ארון הבגדים שלו, שכולל שורה ארוכה של חולצות אפורות בהירות (זהות)וסווטשירטים אפורים (זהים), עם התהיה שכל אמא מכירה: יום ראשון חזרה בעבודה. מתלבט מה ללבוש.

marks tshirts

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...