HADAS SHEINFELD

השאלון – נועה אדמסקי

ווהוו! מדור חדש כאן בבלוגרית. הבה נכיר אחת את השניה, אחד את השני. במדור הזה תתארח פעם בשבוע מנהלת מוצר (וגם למנהלים יהיה מקום), שיספרו על עצמם, על המוצר שלהם ועוד קצת פרטים מעניינים.

הראשונה, החלוצה, האמיצה – נועה אדמסקי.

נועה האלופה!
נועה אדמסקי

קצת על עצמי – מנהלת מוצר בלב ובנשמה, עוסקת בתחום כבר מעל ל-15 שנים.
בוגרת תואר ראשון בניהול וסוציולגיה ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות במערכות מידע, שניהם מאוניברסיטת של תל-אביב.
אוהבת מאד טיולים, משחקים, ובילויים משפחתיים.

ועכשיו לשאלון:

1. על איזה מוצר את עובדת היום?
בשנה וחצי האחרונות אני עובדת בוויקס על וויקס ADI – Artificial Design Intelligence. עם וויקס ADI עונים על כמה שאלות קצרות ופשוטות לגבי האתר שרוצים לבנות, והוא נבנה באופן אוטומטי מתוך מבחר כמעט אינסופי של קומבינציות תוכן, מדיה, עימוד ועיצוב. זה מוצר מרתק ומאתגר המשלב עבודת צוות של אנשי מוצר, פיתוח, עיצוב, תוכן וחווית משתמש. כל יום הוא הרפתקאה של מימוש רעיונות וחקירה של כיוונים חדשים.

2. איך הגעת לתפקיד ניהול מוצר?
בתפקיד הראשון שלי אחרי התואר הראשון במנהל עסקים וסוצילוגיה, עבדתי במחלקת תמיכה של חברת תוכנה. הקשבתי ללקוחות מתלוננים על ממשקים לא נוחים, מבקשים תוספות למוצר או מציעים רעיונות חדשים. התחלתי לרכז את הפידבקים והרעיונות למסמכי אפיון שהעברתי למנהל הפיתוח, והם התממשו. המשכתי לתפקיד ניהול לקוחות והטמעת מערכות ומשם התקדמתי לניהול מוצר.

3. מוצר מעורר השראה
המוצרים שהכי כיף לי לעבוד עליהם הם מוצרים שנוגעים בהרבה מאד אנשים, בחיי היום יום שלהם, שפותרים בעיה ועוזרים למשתמשים שלהם.
מוצר שעורר בי השראה בזמן האחרון הוא Google Sheets בעקבות החשיפה של הארווי ויינשטין והשימוש שאסיה ארג’נטו עשתה בגליון משותף, כדי לתעד ולאסוף רשימה אחת של תלונות כנגדו מצד נשים כמוה. איזה כלי בדרך לשינויים שמתרחשים לנגד עיננו. דוגמא קלאסית לכך שהמשתמשים בעידן שלנו יוצקים את הערך למוצרים, אנחנו צריכים לייצר עבורם את כלי הקיבול לתוכן שלהם ולמענה לצורך שלהם.

4. האתגר הכי גדול של מנהל/ת מוצר הוא
… לבחור במה להתמקד – מהו הדבר הבא שיש לקדם במוצר (שזה בעצם לומר לא להרבה רעיונות וכיוונים אחרים שיגיעו במועד מאוחר יותר).
צריך לעשות מחקר מסודר על השוק, המתחרים, הסביבה, המשתמשים, להכיר את הזירה שבה פועלים, לראות כמה משאבים עומדים לרשותך, לתעדף ולתכנן. כשבוחרים נכון, המשתמשים מצביעים בעד ומגיעים פידבקים חיוביים.

5. העצה הכי טובה שאני רוצה לתת
העצה הכי טובה שאני רוצה לתת היא בעצם שתי עצות:
א. כשאתם מתכננים מוצר – תתחילו מהסוף
דמיינו את המשתמשת שלכם עובדת עם המוצר, איפה היא נמצאת, מה השעה ביום, אילו צרכים נענים ומתי היא מחייכת בסיפוק. אולי היא לא מצליחה ופונה לקבל תמיכה, מה יכול לגרום לכך? ואיך היא מקבלת מענה הכי מהיר, מדויק ונכון. מכאן תחזרו אחורה לכל החוליות בשרשרת הגדרת המוצר, בלי לשכוח את תמונת המוצר הסופי והמצליח.
ב. אין כשלונות, יש מהמורות בדרך להצלחה.
אני מאד אוהבת משחקים. כשמשחקים משחק לפעמים מפסידים ולפעמים מנצחים. אם בכל פעם שנפסיד, נתייאש ונפסיק, אף פעם לא נגיע להתקדמות משמעותית. כך גם בניהול מוצר. צריך לחגוג את ההצלחות ולהסתכל הרבה על הצד המלא של הכוס. גם אם רעיון שפיתחנו והוא נפלא ומנומק בעינינו, שוכב כרגע במגירה כבר שנה, מחר הוא יוכל להתקדם ולהתממש. גם אם כיוון שבחרנו לא נשא פרי, לא להפסיק לנסות, לא להתייאש, להמשיך להאמין בעצמכם ולחפש תמיד את הדרך השונה והאחרת ללכת בדרך למטרה.
בהצלחה!

נועה היקרה, תודה על שהסכמת להיות הראשונה לענות על השאלון.

ועכשיו תורכן – חברותיי מנהלות המוצר. רוצות לענות על השאלון? לככב כאן בבלוגרית? אל תהססי! דברי איתי!

 

 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...