HADAS SHEINFELD

השאלון – טלי גואטה

השבוע בשאלון – טלי גואטה. מנהלת מוצר עם ניסיון בתחומים שונים, ומאוד מאוד מעניינים – החל מתוכנות לילדים שמשחקים וגם לומדים, ועד לתוכנה שמנטרת שינה של תינוקות! קבלו אותה.

טלי גואטה

1. על איזה מוצר את עובדת היום?
כיום אני מנהלת מוצר יחידה בחברת Nanit, זוהי חברת סטארטאפ שעוסקת בתחום הIOT ובטכנולוגית Computer vision. החברה פיתחה מוניטור חכם לניטור שינה של תינוקות, זו בעצם מצלמה שנמצאת מעל העריסה של התינוק, שמעבר ליכולת לראות אותו בכל רגע נתון גם מנתחת את הרגלי השינה של התינוק, מציגה את המידע בצורה נגישה באפליקציה הייעודית, וגם מייעצת להורים איך לגרום לתינוק לישון לאורך כל הלילה בהתאם לדפוסים שהאלגוריתם שלנו זיהה. זה בעצם מוניטור ויועצת שינה באחד.

2. איך הגעת לתפקיד ניהול מוצר?
במהלך התואר הראשון שלי במרכז הבינתחומי בהרצליה ניהלתי את פרויקט סקראץ׳ ישראל שמעודד ילדים ללמוד תכנות מגיל צעיר על מנת שיוכלו לבטא את עצמם בצורה דיגיטלית, בתקווה שבעתיד הילדים יגדלו עם ההבנה שלתכנת זה לא מפחיד ולא משעמם. כשסיימתי את התואר שמעתי על סטארטאפ חדש בשם CodeMonkey שבדיוק חיפש מנהלת מוצר. כמו סקראץ׳, גם קודמאנקי מלמדים ילדים לתכנת, אבל בשפת תכנות אמיתית. היה לי הכבוד להצטרף אליהם כעובדת הראשונה שלהם, לכתוב את מערכי השיעור שמלווים את המשחק, ולעזור להם לגדול מסטארטאפ שעכשיו יצא מחממה למוצר מבוסס עם מעל ל-3 מיליון משתמשים בכל העולם.

3. מוצר שאת גאה בו/מקנאה בו
בקודמאנקי, כמובן. בישראל מעל ל300 אלף תלמידים שיחקו כבר בקודמאנקי, אין הרגשה יותר כיפית מלשמוע הורים או ילדים מדברים על כמה הם נהנים מלהשתמש במוצר.

4. האתגר הכי גדול של מנהל/ת מוצר הוא
האתגר הכי גדול של מנהלי מוצר בסטארטאפים לדעתי הוא לדעת לעשות את המוצר הטוב ביותר, במינימום זמן ומינימום משאבים. בסטארטאפ אין לנו כוח פיתוח גדול, ולא תמיד ניתן לעשות אאוטסורסינג לחלקים מהפרויקט. לכן המנהלי מוצר צריכים להיות יצירתיים, להגדיל ראש ולקחת על עצמם ללמוד דברים חדשים כדי לעזור לצוות, ולדעת להתפשר כשצריך, כי בסופו של דבר השוק לא יחכה לנו ואין כזה דבר מוצר מושלם.

5. העצה הכי טובה שקיבלת/שאת רוצה לתת
העצה הכי טובה שאני יכולה לתת היא פשוט להקשיב, לא רק למשתמשים שלנו, אלא גם לחברי הצוות שלנו. נכון שמנהלת המוצר היא זו שמכירה את המוצר הכי טוב, אבל חשוב לזכור שגם לאנשים האחרים שעובדים איתנו על המוצר יש את ההבנות והדעות שלהם, ולפעמים נקודות המבט השונות יכולות לפתוח את עינינו לרעיונות חדשים, להבנות חדשות, וזה גם יכול לעזור לכמה אסימונים ליפול. לכן להקשיב זה אחד הדברים הכי חכמים שאפשר לעשות. לא חייבים להשתמש בכל מה ששמענו, לא כל רעיון שנזרק לכיווננו בהכרח צריך ליישם אותו, אבל לדעת לשמור על ראש פתוח, צניעות וקבלת האחר יעזרו לנו ליצור מוצר הרבה הרבה יותר טוב.

6. חוץ מניהול מוצר אני…
חברת צוות ב- Product League, פרויקט חדש שמצוות מנהלי מוצר מנוסים (5+ שנים) כמנטורים של מנהלי מוצר מתחילים. חלק מלהיות מנהל מוצר זה להיות חבר בקהילה, ואני מאוד גאה בקהילה שאנחנו מקימים סביב הפרויקט הזה.

תודה טלי! על ששתפת מחייך המקצועיים הכל כך מעניינים. אני חושבת שרבים מאתנו רוצים לעסוק במוצרים שיש להם משמעות בעולם, ונראה שאת מקפידה לעשות את זה!
מזכירה לכם קוראי הבלוג היקרים, אם יש לכם שאלות נוספות למנהלות המוצר, שהיתם רוצים שיכללו בשאלון, דברו איתי. ואם אתם או אתן רוצות לענות על השאלון, ולככב כאן בבמה הצנועה של הבלוג, אתן יותר ממוזמנות.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...