HADAS SHEINFELD

מה הדבר הכי חשוב בטלפון?

לפני כמה שנים, כשעבדתי בקליקטייל, אחד הלקוחות שלנו היתה חברה שמכרה בין השאר טלפונים ניידים. המוצר של קליקטייל היה כלי אנליטיקס לאתרים,  וכלל מפת חום שמנתחת באיזה אזור בדף המבקרים מתמקדים. ניתוח מפת חום של הגלישה באתר ההוא, הראה לנו באופן ברור מה הפונקציה החשובה ביותר שאנשים הכי מתעכבים עליה כשהם משווים בין מכשירי טלפון. הצבע של המכשיר.

עברו שנים, ונדמה לי שדווקא הפונקציה של הצבע של המכשיר כבר לא ממש מעניינת אף אחד. נראה לי שזה אפקט אפל – האיפון היה לבן, ואז שחור, וכל שאר הסמארטפונים התיישרו. כשאפל התחילו להוציא את הטלפונים בצבעים הם היו מספר צבעים מאוד מוגבל, ולמעט ההתלהבות הראשונית, לא נראה לי שלמישהו באמת אכפת מהצבע.

ההימור שלי הוא שהיום הפיצ׳ר החשוב ביותר למי שקונה טלפון הוא המצלמה. שיחות, אפליקציות, כל שאר הדברים הבסיסיים הם די גנריים ואין הבדל מהותי בין המכשירים השונים. המצלמה היא גם פיצ׳ר שימושי ביותר, וגם יש בה שונות גדולה בין מכשירים.

אבל אז הגיעו אפל, ובפרסומת החדשה שלהם הם מפרסמים פיצ׳ר שונה לחלוטין. ודי מפתיע. פרטיות.
פרטיות, שהם לא מפרטים בפרסומת מה המשמעות שלה. איך הם שומרים עליה, מה מיוחד באיפון לעומת מכשירים אחרים. מה זה בעצם אומר שהאיפון שומר על הפרטיות שלי?

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=A_6uV9A12ok]

מענין אותי לדעת האם האמריקאית הממוצעת מבינה את המשמעות של פרטיות בטלפון, והאם זה באמת נושא שמטריד אותה. האם היא עוקבת או מודעת לדיונים משפטיים בנושא (כבר ב-2016 ה- FBI דרש מאפל לפרוץ למכשיר טלפון של רוצח המונים, ואפל סרבה), האם היא טרחה להתקין/לעדכן איזושהיא הגדרת פרטיות מבין הכלים וההגדרות שאפל מאפשרים בכל מכשיר (כמו למשל להשתמש בהצפנה של סיסמאות, להגדיר מה קורה אם המכשיר נגנב, וכו׳), והאם זה באמת חלק מהותי מקבלת ההחלטה שלה מה יהיה הטלפון הבא.

למי שמתענין – יש הרבה דיון ברשת על האם אפל היא באמת אבירת הפרטיות של המשתמש כמו שהיא טוענת, או שבעצם היא משתמשת בעובדה שהמודל העסקי שלה לא מבוסס על נתוני המשתמשים אלא על מכירת המכשיר ושרותים נילווים (כמו אפל מיוזיק), ומתחמקת מהאחריות שלה כפלטפורמה שמארחת את האפליקציות שמסקנות את הפרטיות ושנגדן היא יוצאת.

The Atlantic – Apple’s Empty Grandstanding About Privacy

MSNBC – Apple is portraying itself as the defender of privacy in the tech world, but it’s one slip away from embarrassment

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...