HADAS SHEINFELD

הערכת מנהלי מוצר

אני לא זוכרת אף פעם במהלך שנות עבודתי כמנהלת מוצר, שאחד המנהלים שלי ישב איתי ועשה איתי ניתוח של החלקים בתפקיד שאני יותר או פחות טובה בהם. לא זוכרת אף פעם שעשו איתי תכנית, יעדים, נתנו לי “תרגילים” או חשבו איתי איך אני יכולה להשתפר.

יש הרבה עיסוק ברשת באיך להגיע לתפקיד הראשון בניהול מוצר, ויש גם הרבה דיבור על הגדרות התפקיד, אבל אני לא רואה כמעט בכלל עיסוק בפיתוח מקצועי.
איך לומדים? איך משתפרים? מה האחריות האישית שלי, ומה הכלים/אחריות שיש למעסיק?

בגלל זה אני חיבת להודות שקצת קינאתי כשקראתי את המאמר האחרון שתרגמה @nuritgazit על איך להעריך מנהלי מוצר.
במאמר מרטי קגן מפרט את המודל שלו ליכולות שצריכה כל מנהלת מוצר. הוא מסביר שבכל שלב של הקריירה הוא מצפה לרמה אחרת של יכולת בכל אחד מהתחומים, וכמובן שהאיזון בין היכולות תלוי גם באדם עצמו ובצוות שאליו הוא שייך.

בגדול, הוא מדבר על שלושה תחומי ידע/יכולת:

ידע מוצרי – הידע במוצר עצמו, הבנת המשתמשים, נתוני השימוש, התחום/מתחרים, הצד העסקי.
ידע בתהליכים/טכניקות – יכולת להבין מה הצרכים של המשתמשים, תהליכי פיתוח ותהליכי אופטימיזציה.
יכולות אנושיות – שיתוף פעולה, ניהול בעלי ענין, יכולת הובלה.

במאמר הוא מפרט על כל אחת מהיכולות האלה, ומציע לכל מנהלת לבנות מודל שמסמן לאיזו רמה היא מצפה מהכפופים לה בכל אחד מהתחומים, ואז לדרג את כל אחד מהם בכל אחת מהיכולות האלה. משם נגזרת פגישת הערכה מאוד מעניינת, ומשם צריך לבנות תכנית – איך תוכל מנהלת המוצר להשתפר באזורים שהיא צריכה. האם היא צריכה מטלות אחרות? קורס ספציפי? מנטורינג ממישהו בתוך הצוות?

זה נשמע פשוט. אבל זה ממש לא פשוט. כמנהלת אני יודעת עד כמה השיחות האלה מורכבות ועדינות. אף אחד לא אוהב לדון בדברים שהוא לא טוב בהם. צריך להתאים את השיחה למוטיבציה של העובד שמולך, ליכולות שלו, למה שהארגון יכול לתת.
מצד שני – כשיש מודל ברור, הרבה הרבה יותר קל לעשות את השיחות האלה, וגם לעובדים הרבה יותר ברור איך אפשר להשתפר.

זה חוזר לבדיחה ההיא – שמנהל שואל “מה יקרה אם נשקיע את כל זה בעובדים והם יעזבו?” והתשובה היא כמובן – מה יקרה אם לא נשקיע?

אני מקוה שיש אירגונים ומנהלים שכן עושים את העבודה הזו עם העובדים שלהם.

ובנושא אחר – שימו לב שימו לב! נורית עושה בחודשים האחרונים עבודת קודש ומתרגמת לעברית כמה מהמאמרים היותר חשובים (שלא לומר קלאסיים!) של מרטי קגן מ SVPG. אם עוד לא נתקלתם בשם שלו, ועוד לא קראתם את המאמרים (והספרים!) – אני מאוד מאוד ממליצה. למי שקשה לו באנגלית – נורית עשתה בשבילכם את העבודה (לינק לפוסט שמרכז את כל המאמרים המתורגמים).

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...