HADAS SHEINFELD

אימייל מסוג חדש?

נעבור לעתיד של האימייל. כן כן, יש אנשים שחושבים שלאימייל יש עתיד, וכדאי להשקיע בו. החבר’ה שהקימו את basecamp (תוכנה לניהול פרויקטים, קימת כבר הרבה שנים, חברה שיש לה אג’נדה חזקה לגבי איך חברות וטכנולוגיה צריכות להראות) מוציאים מוצר חדש לשוק – פלטפורמת אימייל. פלטפורמה אמיתית, לא עוד קליינט מעל ג’ימייל או משהו כזה. ממש פורמט חדש – תקבלו כתובת מייל חדשה, ממשק חדש. מתחילים את כל ענין האימייל, מההתחלה.

הטענה שלהם היא שאימייל הוא חשוב וחיוני, אבל כולם שונאים אותו, כי בפורמט הנוכחי הוא מאוד בעייתי. הם עובדים על הפיתוח הזה כבר שנתיים, ורשימת הפיצ’רים שלהם ארוכה ומעניינת. כשאתם קוראים תשאלו את עצמכם האם הייתם מוכנים לשלם עבור השרות הזה. 99$ לשנה.

רשימת הפיצרים:

  1. פרטיות – כיום ברגע שאנחנו פותחים אימייל, מי ששלח אותו יכול לדעת שהוא נפתח. יכול לדעת כמה פעמים הוא נפתח. יכול לדעת מאיזה סוג של מחשב/טלפון הוא נפתח, ועוד ועוד. הם מבטיחים פרטיות מושלמת. התמורה היא כמובן בתשלום – מדובר בשרות בתשלום, שיעלה 99$ בשנה.
  2. יכולת לסנן – כמו שאנחנו מסננים שיחות. הם ישימו את כל המיילים שנקבל ב”חדר קבלה”, ואני אוכל להחליט ממי אני רוצה לקבל מיילים (כלומר שיגיעו לאינבוקס שלי), וממי לא. לנהל בעצם whitelist.
  3. פונקציונליות לניהול – יש להם flow ספציפי לכל מיני מטלות ניהול שאנחנו עושים למיילים, למשל answer later – אני יכולה לשים לייבל כזה על מייל, ואז לשבת וברצף לענות לכל המיילים שסימנתי בצורה כזו (בלי לחפש אותם ובלי שאחרים יכנסו/יפריעו לי תוך כדי).
  4. שילוב “שיחות” ושינוי הנושא – אם יש כמה threads שונים על אותו נושא – אפשר לשלב אותם, אם רוצים לשנות נושא ל thread קיים, אפשר.
  5. ספריית קבצים – כל הקבצים שצורפו למיילים, מיד מקוטלגים לספריה של קבצים, ואפשר ללכת לחפש שם, לא צריך לחפש את המייל הרלוונטי.
  6. “קליפ” – מן לוח צדדי כזה, שאפשר להדביק אליו מספרים/מידע שחשוב לנו מתוך מיילים, כך שלא נצטרך לחפש את המייל הרלוונטי בשביל למצוא את המידע.
  7. “מילת קוד” – שאפשר לתת למי שמעוניינים, שישימו בנושא של המייל ואז הוא יצוף מעל השאר.
  8. לא שומרים. ברירת המחדל היא שכל אימייל נמחק אחרי שנתיים. אם את רוצה לשמור אותו – תצטרכי לסמן אותו בצורה ספציפית לשמירה.

אלה דוגמאות מייצגות, יש עוד כמה פיצ’רים, אבל הבנתם את העקרון.

מה למדנו מרשימת הפיצ’רים הזו? שזה מוצר שמיועד למי שחלק ניכר מהעסק שלה מתנהל באמצעות אימיילים. הם אומרים את זה בצורה ברורה – הם בנו את זה לעצמם, חבורה של אנשי היי טק שעובדים ביחד בחברה שאין לה משרדים – כל אחד עובד מהבית. חבורה של אנשי היי טק שהמחיר לא ירתיע אותם?

אין כאן חדשנות מהפכנית בעיני. יש כאן רשימה של פי’צרים, שחלקם כבר קיימים בג’ימייל, אבל אני מניחה שרב המשתמשים בכלל לא מודעים אליהם.

אין כאן גם פתרון לבעית ה- multi channel. העובדה שבימינו שיחה מתחילה בוואטסאפ, עוברת לסלאק, עוברת למייל, ולפעמים גם עוצרת בדרך בפייסבוק של קהילה/צ’ט. זו אחת הבעיות היותר קשות בימינו, והיא רק תלך ותגדל – העובדה שאני צריכה להחליט מראש באיזה מדיה אני מתחילה את השיחה, ואחר כך להעביר אותה “בהמשך לשיחה שלנו בוואטסאפ”, וכו’. (מי זוכר את Google wave? זו היתה הבעיה שהם ניסו לפתור כבר לפני עשר שנים, לא בהצלחה).

מה שכן יש כאן, הוא מחיר לא פשוט עבור המשתמשים בפלטפורמה החדשה – מעבר למחיר הכספי, יש את המחיר של מעבר מכתובת מייל אחת לשניה. להתחיל להפיץ את הכתובת החדשה, ולהמשיך לבדוק בשתי כתובות לאורך זמן. יותר מזה, מה עושים עם כל המיילים הקיימים? לאנשים מבוגרים יש את אותה הכתובת כבר הרבה שנים, ולהערכתם יש שם עשרות אלפי מיילים לפחות לבנאדם. התשובה שלהם – תשאירי הכל מאחור! תתחילי מחדש. נראה לי שלהרבה אנשים יהיה לא קל עם התשובה הזו.

בסופו של דבר, השאלה הנשאלת היא האם הבעיה שהם מנסים לפתור אכן מציקה לאנשים כל כך, עד שישלמו 99$ לשנה עבורם.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...