HADAS SHEINFELD

Senior product manager

בואו נבהיר משהו – אם מחפשים מישהו עם שנתיים ניסיון בניהול מוצר, זה לא תפקיד שהוא Senior.

גם אם השם של המשרה הוא “Senior Product Manager” אני מבטיחה לכם שמה שהם מחפשים זה לא מישהו Senior. כלומר, המשכורת לא תהיה של תפקיד בכיר, והאחריות לא תהיה של תפקיד בכיר. וזה בסדר. כי אם אתם רק שנתיים במקצוע (ובינינו – גם ארבע), אתם באמת עדין בתחילת הדרך.

כי בניהול מוצר, כמו בכל מקצוע שיש בו תהליך למידה והתמקצעות משמעותי, יש הרבה מאוד מאוד דברים ללמוד. ויש דברים שאפילו אם תסיימו את הדוקטורט בפקולטה לניהול מוצר באוניברסיטה הכי שווה בעולם (שכולנו יודעים שאין), גם אז – תצטרכו כמה שנות ניסיון בעולם האמיתי כדי לדעת ולהבין.

אני לא אומרת שמישהו עם שנתיים ניסיון (או ארבע, או אפילו בלי ניסיון בכלל) לא יכול לעשות עבודה טובה. מצוינת. להיפך. בהרבה מקומות מגייסים בכוונה אנשים צעירים, מוכשרים, חריפים, בלי הרבה ניסיון – כדי ללמד אותם איך עושים ניהול מוצר בגרסא של החברה הזו הספציפית, להנות מכל היתרונות, ולשלם פחות.

יש המון יתרונות ב”צעירות” – בראש פתוח, באמביציה, באנרגיה, ברצון ללמוד, בזה שעדין אין לכם צלקות של מוצרים קודמים, שלפעמים מפריעות לנו במוצרים חדשים למרות שאין סיבה. אני חושבת שמה שיפה בשוק שלנו, הוא שבשנים האחרונות, התחילו להעריך גם ניסיון. ושוב, כמו בכל מקצוע שיש בו תהליך של למידה, והתמקצעות, והתחדשות, לניסיון יש כח ומשמעות.

10 שנות ניסיון, ו-20 שנות ניסיון, זה לא כמו שנתיים או ארבע. בתפקידים בכירים, שמצריכים ראיה מערכתית, הבנה של תהליכים ארוכי טווח, הבנה של מערכות מורכבות מאוד, הובלה של מוצר מורכב שיש בו הרבה אי וודאות, יכולת קבלת החלטות מהירה וגם ביקורת מהירה על כל החלטה – בתפקידים האלה הניסיון מדבר.

מישהו כתב לי השבוע, שהוא כבר שלוש שנים מנהל מוצר, שמע איזה פודקסט שדיברתי בו ונדהם מכמה יש עוד ללמוד. רציתי להגיד לו – יקירי, אני כבר עשרים שנים מנהלת מוצר, ויש לי עוד כל כך הרבה ללמוד. זה מה שכייף.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...