HADAS SHEINFELD

קינדל – יש עתיד

 

אמזון השיקו השבוע את הגירסא ה”גדולה” של הקינדל, קורא הספרים הדיגיטלי שלהם.  הגירסא הזו יקרה מעט יותר, גדולה קצת יותר, ומיועדת לשמש לקריאה של ספרי לימוד (סטודנטים) ושל עיתונים, בצורה נוחה יותר.  

 

 

הקינדל החדש
הקינדל החדש

 

הדיונים סביב ההשקה היו מעניינים, וקשרו יחד את הדיונים על עתיד העתונות והוצאות הספרים, עם דיונים יותר טכניים ושאלות שנשמעו לי קצת מיותרות כמו – האם הסטודנטים באמת ישתמשו בקורא אלקטרוני. למה זו שאלה מיותרת? כי ברור שהם ישתמשו! אולי לא ממש עכשיו, אולי לא בדיוק בקינדל הזה, אבל בסופו של דבר, האם למישהו יש ספק שקורא דיגיטלי שכל הספרים יכנסו בתוכו יהיה יותר שימושי/ידידותי לסביבה? 

מבחינת המוצר, הנה הנקודות שהן בעיני המפתח לכך שהקינדל או כל קורא אלקטרוני אחר “יתפוס”:

1. מחיר המדיה עצמה – ה”קורא” יכול להיות יחסית יקר (למרות שכמעט 500$ זה ממש מוגזם), אבל המדיה עצמה צריכה להיות מהותית יותר זולה. ספרי לימוד הם עדין דבר מאוד יקר, והמדיה האלקטרונית ממש לא צריכה להיות כל כך יקרה. המודל הכלכלי הוא כמובן קריטי. 

2. שמישות – ברור שיותר נוח להתסובב עם “מחברת אלקטרונית” מאשר עם ערימת ספרים. אבל לשמישות יש עוד כמה רמות:
– עד כמה נח לקרוא? ולדפדף?
– לסטודנטים – עד כמה נוח לכתוב הערות וסיכומים?  

3. יתרונות מול המדיה הישנה 
– אלמנטים חברתיים: אפשר להחליף סיכומים עם חברים?
– קישורים – אפשר לקשר בין המצגת של המרצה לפרקים הרלוונטים בספר?

עוד מבט

עוד מבט

 

המשתנה האחרון, מעבר לשיקולים הכלכליים, הסביבתיים והשימושיים, שישפיע על מהירות האימוץ של הספר הזה הוא אנחנו – המשתמשים (למעשה אנחנו המשתנה הראשון, וברמה הפילוסופית אנחנו כל המשתנים, אבל לא נכנס לזה הפעם).

האם אנחנו נסתגל, ונאהב, את הפורמט האלקטרוני. האם אנחנו נוכל לוותר על ההרגלים הכל כך חזקים שלנו. אני עדין שיכת לדור שיש לו סנטימנטים לספר המודפס ולחנות הספרים.  כפי שכבר סיפרתי בעבר, פעם היה לי הרבה יותר קשה לקנות דברים ברשת, והיום זה הרבה יותר קל. לא מעט מהשינוי הזה הוא בזכות אמזון, שאתם כבר יודעים שאני אוהבת.

לקנות ספרים ברשת זה כבר ממש קל, והפורמט הדיגיטלי יכול להפוך את זה לקל עוד יותר – לדפדף קצת מראש, לקרוא פרק או שניים לדוגמא, נשמע דווקא כייף.  
אבל ברמה הרגשית, אני עדין אוהבת חנויות ספרים. ולשבת ביום שישי בבוקר עם העיתונים, ומגזינים מנייר כרומו מעולה ותמונות מגרות.  

אין לי ספק שהקורא האלקטרוני הוא העתיד, והעתיד הקרוב יותר מאשר הרחוק.  אני אצטרף לזרם ואהנה ממנו, אבל אני מקוה שגם חנויות ספרים שוות ומגזינים איכותיים ישרדו את השינוי הזה.  

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...