HADAS SHEINFELD

הכלים הכי שימושים ב – 2010

כולם עוסקים בסיכומי 2010 ותחזיות ל-2011, וגם אני רוצה.
מהפרספקטיבה של ווב וטכנולוגיה, זה מענין לראות אילו אתרים, מוצרים, אפליקציות, היו החשובים לי ביותר ושימשו אותי ביותר השנה. לעקוב אחרי הטרנד הזה שנה אחרי שנה יכול להיות משמעותי ולהראות לאורך זמן את השינוי שעוברים החיים שלנו בעולם הוירטואלי, בעולם האמיתי ובממשק בינהם.
RWW אחד הבלוגים האהובים עלי בתחום, עושים את זה כל שנה, וזה תמיד מוצא חן בעיני.

אז הנה רשימת הכלים  שהיו הכי חשובים לי השנה (הסדר הוא לוגי, ולא לפי סדר החשיבות):


1. קריאה ועדכונים
Google Reader
–  אני מכורה לגוגל רידר. יש לי איתו יחסי אהבה-שנאה יומיומיים. הייתי מאוד מאוד רוצה פתרון יותר טוב, יותר אינטיליגנטי, עם אלמנט חזק של עריכה, אבל באין כזו אופציה, הרידר הוא חברי הטוב.

Twitter דרך Twitdeck – כן, אני משתמשת גם בטוויטר לעקוב אחרי אנשים מעניינים ולקבל עדכונים, בעיקר מקצועיים. רב חברי האמיתיים לא משתמשים בטוויטר. טוויטדק היא אפליקציה מקסימה, אחת היחידות שאני משתמשת בהן בגרסא ה”שולחנית”. אני חושבת שגם הם כבר הפכו להיות סוג של לוויתן עם כמות הפיצ’רים, ואני משתמשת ערך בעשירית ממה שהם מציעים, אבל העובדה שהם אפליקציה מאפשרת להם ללהציע את כל העושר הזה באלגנטיות מרשימה.

Facebook – השנה השימוש שלי בפייסבוק ידע עליות ומורדות. היתה תקופה שכמעט ולא פתחתי אותו, וחשבתי שהוא כבר מת עבורי, אבל הנה הוא חזר מהמתים ואני שוב שם בגדול. נקודת המפנה היתה סינון די מאסיבי של חברים, ושמירה של רשימה של אנשים שבאמת קרובים אלי, או מעניינים אותי. מאז הפיד שלי באמת מעניין אותי, והמוצר חזר לשמש אותי. הכל כבר נאמר בנושא פייסבוק, ועדין, אני מסכימה עם TIME – שנת 2010 היתה שנת פייסבוק.

לסיום אציין גם את ויקיפדיה שכמעט לא עובר יום בלי שאני בודקת בה משהו, ואת linkedin, שהפך לכלי חשוב במיוחד בחודשים האחרונים כשאני מחפשת עובדים לצוות שלי. שני כלים כל כך שונים, אבל מבחינת השימוש שלי בשנה האחרונה, הם די דומים.

2. תקשורת
ג’ימייל אהובי
– אני אוהבת את ג’ימייל. זה מסוכן, כי גוגל הם באמת מפחידים בכמות הידע שיש להם עלי, ובכל זאת.

outlook –  זה הכלי המשרדי, ואין מה לעשות.

Skype – אז נכון, יש להם כל מיני בעיות טכניות, והשרות הוא לא מספיק יציב או נקי מבאגים, אבל עבורי סקייפ הוא כלי יומיומי הכרחי. אני משתמשת בו בעבודה כמסנג’ר, רב השיחות שאני עושה עם לקוחות הן דרכו, שיחות עם חברים מסביב לעולם, וכו’. אני לא מפסיקה להתרשם מהמוצר שלהם, גם מבחינת הפיצ’רים וגם מבחינת הממשק (פוסט מורחב בהמשך), וכל זה בחינם.

3. דפדפן
אצלי על המסך פתוחים באופן קבוע גם השועל וגם כרום. יש לי שיטה מאוד מסודרת מה אני פותחת בכל אחד מהם, כי לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. שניהם אהובים ושניהם כלים חיוניים לעבודה שלי.

Firefox – משמש בעיקר לענייני עבודה פרופר. הפלגאין החשוב לי ביותר הוא היכולת לפתוח את הטאבים לאורך המסך ולנהל אותם עם tab toolkit

Chrome – הילד הקטן והאהוב. הכל נראה יותר טוב בכרום, והמהירות קונה אותי. כל מה שהוא לא “עבודה פרופר” – בכרום.

4. כלי עבודה
WORD – כלי העבודה הסופי והאולטימיטבי שלי. מסמכים כותבים ב-WORD. ניסיתי לעבוד עם הגירסא הפתוחה, ניסיתי לעבוד עם Google docs, אבל בסופו של דבר מדובר בכלי מנצח שמשמש אותי יום יום.

Snipping tool ו-Paint – תאמינו לי, שני כלים קטנטנים שכאלה, וכל איפיון נראה אחרת. אני משתמשת בשניהם כמה פעמים ביום בשביל ליצור מוק-אפים קטנטנים, בשביל להבהיר שינויים שצריך לעשות. הם הנייר והעפרון שלי, ולמישהי חסרת יכולת גרפית כמוני, הם כלי אולטימטיבי.

5. קניות
קניות קבוצתיות – החידוש של השנה האחרונה היה אלמנט הקניות המשותפות/חברתיות, שנכנס מאוד חזק ממש בכמה חודשים האחרונים. דיל היום, באליגם, וואלה יומי, וכו’ – ללא ספק הפכו להיות חלק משגרת הקניות שלי.

Amazon – עוד לא נגמלתי. אמזון הם עדין מקור המידע הכי מהימן. בחיפוש אחרי מוצרים, בחיפוש אחרי המלצות, בהשוואת מחירים – הם עדין התנ”ך שלי.  אני לא מפסיקה להתפעל מהאתר עצמו וכמות השרותים שהוא מציע בכזו אלגנטיות.

6. שונות
שני כלים נוספים, שלא קשורים ישירות לאף אחת מהקטגוריות:

wordpress – הבלוג עומד להיות בן שנתיים בקרוב, יש בו יותר ממאה פוסטים, מאות תגובות, ואני נהנית ממנו מאוד. התלבטתי השנה הם התקנה עצמאית של וורדפרס היא עדין הדבר הנכון עבורי, בהתחשב בכך שלשרתים המארחים שלי היו כמה נפילות די מעצבנות. אבל הבחירה בוורדפרס כפלטפורמה מעולם לא עמדה במבחן. אני מכירה (היטב) את מערכות הבלוגים האחרות, ותאמינו לי – שום דבר אפילו לא מתקרב.

Grooveshark – לא על בסיס יום יומי, אבל מדי פעם, אני משתמשת באפליקציה הזו, שומעת דרכה מוסיקה נהדרת, מתפעלת מהממשק וממשיכה הלאה.

לסיכום אולי כדאי להגיד גם כמה מילים על מה אין ברשימה הזו.
תשימו לב שאין כאן את הטלפון הנייד, אפליקציות לטלפון הנייד, ושאר ירקות שקשורים במובייל. מי שמכיר אותי יודע שבעברי היתה תקופת מובייל מאוד אינטנסיבית, אבל בשנים האחרונות הטלפון שלי משמש אך ורק לשיחות, וגם זה מעט מאוד. ההתנגדויות שלי לאיפון ידועות, וגם כל שאר האפשרויות לא ממש משמשות אותי ביום יום. אין כאן גם אף אפליקציה מבוססת מקום. אפילו לא אחת. גם הן פשוט לא משמשות אותי בשום צורה.

איך אצלכם? כמוני? ממש לא?

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...