HADAS SHEINFELD

מספר הטלפון שלי

לפני שנתיים בערך, כשחזרנו ארצה, הלכתי למרכז מכירות של סלקום כדי לקנות לי כרטיס סים חדש. חשבתי, לתומי, שאהיה הלקוחה האולטימטיבית-  לקוחה חדשה, בעולם שהוא רווי לחלוטין, וכל לקוח חדש הוא חשוב. אז חשבתי… אחרי שחיכיתי בתור משהו כמו שעה, ישבתי עם נציג מכירות מקסים, שלא עזר לי בכלום, אלא רק בלבל אותי.

האפשרויות שעמדו לרשותי היו רבות , וזה אחרי שהצהרתי מראש שאין לי ענין לקנות מכשיר. יש לי מכשיר, אני רק צריכה כרטיס סים. לא רציתי להתחייב לתכנית ארוכת טווח, אבל זה לא ממש עזר. גם התכנית הכי פשוטה כללה 18 תשלומים של 5 שקלים או משהו כזה…  בזמנו (ואני מקוה שהיום זה אחרת) הם גם לא הסכימו לתת שום הצעה בכתב. תנו לי את הפרטים, ותנו לי לחשוב על זה? לא ולא. הם אפילו לא הסכימו לתת לי את הדף שעליו כתבו את התכניות והאפשרויות. זה הצעות מיוחדות, חד פעמיות, מחר הן לא יהיו תקפות.

בחרתי בדיל שנראה לי הכי סביר, קיבלתי את הסים החדש עם המספר הנלווה אליו, שילמתי מה שבקשו, ויצאתי משם בתחושה שכמובן עשיתי טעות. שבחרתי את התכנית הלא נכונה. שאין לי מושג מה יהיה החשבון שלי בסוף החודש, ובאופן עקרוני – שאני מאוד מקוה שלא אצטרך יותר אי פעם להגיע למרכז השרות/מכירות. לפחות זה נגמר, חשבתי לעצמי. יש מכשיר, יש קו, אני מחוברת לעולם.

לא הטריד אותי בכלל ענין המספר החדש. בימינו, כשכל אנשי הקשר שלי הולכים איתי לכל מקום בעזרת הזכרון של הטלפון/סים, מה זה משנה בכלל מה המספר? זכרתי כמובן לגבות את כל המספרים על המכשיר, ומיד כשהכנסתי את הסים החדש הם כולם היום שם, מחכים לי. אנחנו הרי לא זוכרים יותר מספרי טלפון בכלל. מכניסים אותם פעם אחת לזכרון עם השם הנכון, וזהו זה. כך חשבתי לעצמי. שלחתי הודעת טקסט לכל חברי ומכרי עם המספר החדש, והנה כולם גם יודעים איך להשיג אותי.

ואז הגיע החלק שהפתיע אותי יותר מכל.  התחלתי לקבל טלפונים עבור בעלת המכשיר הקודמת. דפי? שאלו אותי קולות בלתי מוכרים מהצד השני. אם לפחות היו קוראים לה רבקה… דפי, ודסי (כינוי שכמה מקרובי מכנים אותי) זה מאוד קרוב, והוביל לכמה סיטואציות לא ברורות, עד שהבנתי שדפי היא הבעלים הקודמים של המספר הזה. אחרי זמן כלשהוא ביקשתי מאחד המתקשרים שיעשה טובה, ויגיד לדפי שתתקשר אלי ותתן את המספר החדש שלה, כך שאוכל להפנות אליה אנשים, והיא אכן עשתה זאת. חשבתי שבכך נפתר הסיפור ואכן לאט לאט פחתו השיחות האלה, אבל עד היום יש מדי פעם מישהו שמחפש את הגברת. הכי מצחיק היה כשיום אחד קול של אישה ביקש את דפי, אני עניתי שהמספר הזה לא שלה כבר יותר משנה(!), אבל יש לי את המספר החדש, אני יכולה לתת אותו תוך שניה. הקול מהצד השני ענה: לא צריך, אני אחותה, אני פשוט אתקשר אליה הביתה.

כמות השיחות פוחתות לאט לאט, אבל הודעות הטקסט עדין מגיעות. לפחות אחת בשבוע. מסתבר שדפי היתה (ומן הסתם היא עדין)  חובבת מסיבות, מכוני שיזוף, וברנד אחד ספציפי של איפור. כולם מותגים ושרותים שמאוד מאוד לא מעניינים אותי. לא נראה לי שיש לי ממש מה לעשות בענין, מדובר ברשימות תפוצה שהיא מן הסתם נרשמה אליהן מיוזמתה. ההודעות מגיעות ממספרים לא מזוהים (זה בכלל חוקי?) או ממספרים ניידים שאף אחד לא עונה בהם. למיטב ידיעתי אין שום גוף שעושה רגולציה על הרשימות האלה, ולכן נראה שמעכשיו ועד שתהיה לי סיבה להחליף את המספר, לעולם אדע שבמסיבה הערב יופיע דיג’י גררררררר השולטטטטט! אסור להחמית. (הטעויות במקור).

מה שמוביל אותי לשאלה האם מספר הטלפון שלנו חשוב או לא. ברור לי שבמקצועות מסוימים, המספר הוא חשוב. המגנט שיש לי על המקרר עם מספר הטלפון של האינסטלטור היקר והאהוב (שיהיה בריא), מוכיח עד כמה חשוב הענין לאינסטלטור שלי, שאפשר יהיה להשיג אותו במספר הזה, לעוד הרבה שנים. למרות שגם כאן, הספק כבר מתגנב, כי אם הוא יחליף מספר וישאיר הודעה במספר הישן, הרי הלקוחות יעקבו אחריו, לא?

שאלת החלפת המספר נותקה לאחרונה מענין החלפת הספק, בימינו של “ניוד המספרים”, כשאפשר לקחת את המספר איתך בין הרשתות השונות, האינסטלטור שלי יכול עדין להנות ממבצעים ותחרות בין הספקים ולעבור בין ספקים כשהוא שומר על המספר שלו. כמובן שהתחרות בין הספקים היא תאורטית לחלוטין לדעתי, מבנה המחירים שלהם מבטיח בצורה כמעט ודאית שהתחרות לא באמת קימת.

נדמה לי שמה שהתברר לי מהשנתיים האחרונות, שלמרות התחושה שלנו שמספר הטלפון שלנו הוא סוג של רכוש שלנו, שאנחנו לוקחים איתנו, ומשמש אותנו באופן שוטף ביום יום, למעשה המספר הוא לא באמת שלנו. המספר הוא של ספק השרות, של כל האנשים שהיו הבעלים של המספר לפנינו, ושל כל מי שיהיה שם אחרינו. המספר הוא רק כלי ליצירת קשר אתנו, ואף אחד כבר לא באמת זוכר אותו. השרותים שמאפשרים לחייג לשם, לכתובת, ולא למספר כבר צצים, ואולי בעתיד בכלל לא יהיה צורך במספרים? תגיד למכשיר שלך – הדס שיינפלד, והוא כבר ידע למצוא אותי ברשימת הקשר שלך (אם אני שם) או בקטלוג/ספר טלפונים (דמוי DNS), ולקשר בינינו.

אולי אז לפחות יחסכו ממני המבצעים המעולים של חברת האיפור הטובה העולם.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...