HADAS SHEINFELD

אין מה לקרוא/אין שום חדש

כבר די הרבה זמן אני מסתובבת עם ההרגשה שהבלוגים שאני קוראת כבר לא מספקים את הסחורה. אני לא יודעת אם זה כי אני לא קוראת את הבלוגים הנכונים – האם יש אחרים שכן מספקים את הסחורה הזו שאני רוצה לקרוא, או שאולי יש שינוי בכל התעשיה, והבלוגים רק משקפים את השינוי הזה?

אני מדברת על חידושים בתעשיה – על רעיונות חדשים, מוצרים חדשים, חברות חדשות שקמות -הדברים הבאמת חדשניים, אלה שלוקחים סיכונים, שמנסים לפרוץ דרך ולעשות משהו אחר… הבלוגים הקלאסיים שהיו המקור למידע כזה, כבר לא באמת מדווחים על כאלה. פעם, מזמן… (נגיד לפני שלוש ארבע חמש שנים), אני זוכרת שטקראנצ’ היה כולו פוסט אחרי פוסט על חברות חדשות ומוצרים חדשים. חלקם היו כמובן מופרחים לחלוטין, אבל עדין מעבר על הבלוג היה גורם לי לחשוב על דברים חדשים. אני זוכרת שעל כל פוסט הייתי בודקת אם זה רעיון שכבר חשבתי עליו, או שיש כאן באמת חידוש, ואם זה משהו שהייתי משתמשת בו או לא, או רוצה לעבוד עליו או לא. כן כן, משחקי הגיקית…

היום זה כבר לא קורה. בתחושה שלי (ואני בטוחה שניתוח סטטיסטי יתמוך, רק אין לי באמת סבלנות לטרוח) – התוכן של הבלוגים הגדולים בימינו מתחלק משהו כמו 60% תוכן שקשור לרב במישרין לאחד מענקי התעשיה – החל מאפל כמובן, דרך מייקורסופט, אמזון,גוגל, פייסבוק, טוויטר, ועוד משהו כמו טופ 10 של עולם האינטרנט. החדשות שלהם הן ה-חדשות. הפיתוחים של החברות האלה מקבלים את רב תשומת הלב. המנכלים והמובילים שלהם הם סלבריטי והפעילות שלהם גם מחוץ לחברה מקבלת סיקור. 20% נוספים מסקרים טרנדים – כל בלוג דוחף את הטרנד שמענין אותו, RWW למשל דוחפים כל מה שקשור ב-CLOUD, טקראנצ’ מתעסקים הרבה יותר בקונטנט (שקשור מן הסתם לעובדה שהם עכשיו AOL), וכן הלאה. רק 10% מהפוסטים של הבלוגים האלה מתעסקים להערכתי בחידושים, בהמצאות, בדברים שלא יצאו מאחד מבתי הפיתוח הגדולים.  ו10% נוספים הם שונות ומשונות, כצפוי.

אז האם זה שינוי בתעשיה או שינוי בסיקור שלה? אני חושבת, אבל לא בטוחה, שהבסיס הוא השינוי בדרך הסיקור. אבל יש כאן גם שינוי מסוים באיך שהתעשיה עובדת. רב האנשים שאני מכירה שמרימים בימים אלה סטרטאפ – יושבים במשרד של חברה יותר גדולה שמציעה איזשהוא אקסלרטור/איקובטור או שאר מילים שמתארות סוג של חונכות וספונסורשיפ.  מייקרוסופט וגוגל הן המפורסמות, אבל יש עוד די הרבה. יכול מאוד להיות שיש כאן גם שינוי בדרך שבה אנשים מקימים חברות חדשות, או מגיעים לשלב הגיוס, או כל שלב אחר שמעיד על בגרות מספקת של הרעיון או המוצר לצורך דיווח בבלוגים המסורתים.

אבל נשאלת השאלה, איפה אפשר עדין לקרוא וללמוד על רעיונות חדשים ומגניבים, פורצי דרך וגבולות, שלא בהכרח יגיעו לשום מקום אבל עדין מענין לשמוע עליהם? האם הם עוד קיימים?

 

 

3 Responses

  1. היי הדס, אני בטוח שלאחר מחקר קצר תכירי מקורות נהדרים שיספקו לך שטף מידע חדשני ומעניין.

    יצא לי לבחון מספר רחב של נישות ובכולם לאחר כ שעה של חיפושים מצאתי מקורות איכותיים למידע רלוונטי מרענן וייחודי.
    נ.ב: לא תמיד מקורות התכנים הם ישראליים, אבל זה רק הופך את הקריאה והלמידה למאתגרת יותר:)

  2. כל האתרים למיניהם (TC, RWW וכו’) הם רק שופרים לתעשיה ולא אנליסטים כך שבזמנים שבהם אין פיתוחים, פריצות דרך או שינויים בתפיסה, כך כמות הכתבות המסקרנות תהיה מועטה.
    ע”מ למצוא תוכן שהוא מעבר לסיקורים הייתי ממליץ לטפח פיד שמורכב מיזמים, אנג’לים, VC שאצלהם בדרך כלל קוראים על דברים יותר ממוקדים, נסיונות, כשלונות ועוד.

    צייד נעים 🙂

  3. בס”ד
    אני גיליתי לא מזמן את twitter (כלומר התחלתי גם להשתמש בו כמקור מידע)
    אם אתה עוקב אחרי הרבה אנשים בתחום מסויים הם מספקים לך לינקים מאוד מעניינים למקורות מידע

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...