HADAS SHEINFELD

לינקדאין והמידע החסר

המחשבות שלי לגבי לינקדאין משתנות פעם בתקופה. בבסיס, אני חושבת שיש להם מוצר מנצח ביד, שיש לו שימושים אמיתיים בעולם. בזמנו קראתי ראיון עם היזם שלהם והחזון שלו היה מרתק – למפות את כל העובדים בעולם, להבין את שוק העבודה, להציע לכל בנאדם את הדרכים שהוא יכול להתפתח ולהתקדם בעבודה. מדהים. אחר כך הם הוסיפו את ה-skils, ואני חשבתי שזו דרך זולה ולא אלגנטית לגרום לאנשים להכנס חזרה לאתר. עד היום אני לא ממש רואה ערך בדבר הזה. הם גם חושבים שהם ״רשת חברתית״, עם תזכורות על ימי הולדת וכאלה דברים, שבעיני מיותרים.

אבל עדין, בתקופות של חיפוש עבודה, בתקופות של גיוס, וגם ביום יום כשאני עובדת בארגון כל כך גדול עם כל כך הרבה הכרויות חדשות כל יום, יש להם מוצר שמשמש אותי מאוד. אני ללא ספק סופר-יוזר. יש לי מאות רבות של קשרים (יותר מאלף), אני נכנסת לאתר לפחות כמה פעמים בשבוע, וכו׳. מצד שני, עדין לא קניתי מהם אף פעם שום דבר. מה שאומר שכסף, ישירות ממני, הם עוד לא הצליחו לעשות.  אני יודעת שיש להם כלים חזקים למגייסים, ואני רואה פרסומות מדי פעם (עוד לא משהו ששכנע אותי), יכול להיות ששם יושב המודל העסקי. אבל הנה שלושה פיצ׳רים שאני חושבת שיכולים להיות מאוד שימושיים, ואנשים ישלמו עבורם:

 

  1. מיפוי מבנה אירגוני של חברה – אחת השאלות שהכי מעניינות אנשי מכירות, היא ״מי המנהל שלך״. הרי כשמנסים למכור (למשל תוכנת אנטרפרייז כלשהוא), המיפוי של המבנה האירגוני, מי המשתמש בפועל, מי מקבל את ההחלטה, מי חותם על הצ׳ק – זו אחת המשימות הראשונות של אנשי המכירות, והיא לא משימה פשוטה. דמיינו שלינקדאין היה שואל אותנו, כשאנחנו מוסיפים תפקיד חדש – מי הקולגות שלך? מי המנהלת שלך? ואז הוא יכול היה לצייר בעצמו את המבנה האירגוני. אולי זה לא היה 100% מדויק, אולי לא כולם היו שמחים לתת את המידע הזה, אבל לדעתי יכולה להיות להם רמת דיוק יפה, ואני בטוחה שיש המון לקוחות שהיו מוכנים לשלם כסף עבור המידע הזה.
  2. קבוצת ההנהלה בשלבים שונים של החברה  – השאלה – מי ישב בהנהלה של חברה x בזמן שהם הנפיקו/גייסו? מי הובילה שם את הפיתוח? היא שאלה שאני בטוחה שהרבה מגייסים/קרנות/משקיעים שואלים את עצמם. ואין היום דרך קלה לראות את זה. מי היו בהנהלה הראשונה של פייסבוק? עבור המידע הזה הם אפילו לא צריכים לבקש שום דבר נוסף, הוא כבר קיים אצלהם. רק צריך לאפשר מיפוי וחיתוך של המידע בצורה הזו. זה פיצ׳ר שיכול היה להיות גם במאגרי נתונים מסוג crunchbase, שאני לא בטוחה שעדין קיים או רלוונטי.
  3. טרנדים של עובדים לאורך זמן – עד כמה יש תחלופה של עובדים בחברה מסוימת? עד כמה החברה צמחה בשנה האחרונה? ללינקדאין יש את כל המידע הזה, וכשאני מחפשת מידע על חברה מסוימת, אלה נתונים מאוד מעניינים. אני יכולה לראות בחיפוש כמה עובדים היו לחברה לאורך השנים, ואפילו לנסות לחתוך כמה מהם עובדים בה כרגע, אבל יש שכבה שלמה נוספת של מידע – האם אנשים נשארים שם לאורך זמן? האם החברה בכיון של גדילה או דעיכה? שוב, שאלות שלינקדאין לא צריכה שום מידע נוסף בשביל לענות עליהם, רק כלים חכמים למפות ולהציג את כל האינפורמציה הזו.

מסכימים? מתנגדים? האם יש השפעה לכך שלינקדאין היא עכשיו של מייקרוסופט? שאלות מעניינות, למי שיש דעות אשמח לשמוע.

4 Responses

  1. חושב שאלה פיצ’רים מאוד מוצלחים. חושב שטרנדים של עובדים יכול לעבוד גם לטובת אנשים שמחפשים עבודה. לראות כמה זמן מחפשים עובדים לאותה משרה, האם זה צוות שגדל, הגדרות חיפוש מועמדים לא ברורות או שלא מחזיקים שם מעמד. כמו גם לראות לאן עובדים התקדמו מהחברה הזאת ולאיזה תפקידים במטרה לנהל קריירה.

  2. אחלה פוסט 🙂

    אגב, לגבי #3, זה פיצ׳ר קיים בגרסא בתשלום. ניתן לראות טרנד של כמות עובדים בשנים האחרונות ולהסיק מכך מסקנות רלוונטיות.

    אגב, למרות שלא מדובר בפיצ׳ר חסר, לטעמי כל נושא חיפוש המשרות אצלם לוקה בחסר. חסר שם מימד של איסוף מידע מהמשתמש בנוגע למה הוא מחפש ומציאת התאמות אישיות בדומה למה שחברות כמו Workey וWoo מנסות לעשות. בשונה מהן, ללינדאין יש כל הרבה יותר דאטה להשתמש בו בשביל לעזור למחפשי עבודה למצוא את המקום הנכון ויש להם הרבה במה להשתפר בגזרה הזו.

  3. את ה-skills הם הוסיפו כדי להעשיר את מנוע החיפוש של מוצר הגיוס בתשלום. מאפשר ליצור מיקוד סביב skills ספציפיים – כלי מכירה לשכנע מגייסים להשתמש בפלטפורמה.

  4. אני חושב שפיצ’ר #2 יכול להיות מעולה למקימי חברה ום יכול לעלות המון כסף.

    לגבי פיצ’ר 3#, זה לדעתי פיצ’ר מאוד חזק. אני לפחות, הייתי מוכן לשלם על זה הרבה כסף. זה משהו כמו ש glassdoor עושים, רק מכיוון אחר – שזה למעשה בדיקת אופי החברה והאם כדאי בכלל לעבוד שם או שעדיף לא להכניס ראש בריא למיטה חולה. זה – בהחלט אחד הטובים לדעתי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...