HADAS SHEINFELD

מחשבות בעקבות כנס פרודקט X השנה

השבוע היה כנס פרודקט X השנתי. מבחינתי כבר כמה שנים מדובר ביום חג למנהלי המוצר בישראל. בשנה שעברה היו 900 מנהלי/ות מוצר בקהל, והשנה היו יותר מ-1000. הכנס היה sold out כמה ימים לפני התאריך עצמו, וזה היה מרגש מאוד.

מנהלת מוצר מראיינת מנהל מוצר מול 1000 מנהלי מוצר בקהל.
מנהלת מוצר (אני) מראיינת מנהל מוצר (ירון זכאי-אור המקסים) מול 1000 מנהלי מוצר! כייף חיים

כמה מחשבות שעלו בי בכנס השנה:
– ניהול מוצר זה מקצוע – בשנים קודמות היינו שומעים הרבה על זה שבכל ארגון ניהול מוצר זה משהו אחר, ואנשים לא ממש בטוחים מה מהות התפקיד. השיח הזה עובר מן העולם, וטוב שכך. יש כבר גוף של ידע, יש הרבה פרקטיקות, יש שפה ומונחים מקצועיים.
– השוק מתבגר – רואים את זה בקהל של הכנס, וגם בדוברים והדוברות. נושא שחזר בכמה הרצאות שונות הכנס השנה היה ההורות. גם נשים וגם גברים הזכירו את העובדה שהם הורים (ומרצה אחת אפילו הקדישה את כל החמש דקות שלה להשוואה בין הורות לילד להורות למוצר).
– נשים נשים נשים – העוקבים הנאמנים יודעים שהזוית הנשית והפמיניסטית חשובה לי, ואני מקדמת אותה בכנס הזה (ובמקומות אחרים). אנחנו עושים מאמץ מודע לכלול נשים דוברות בכנס על ידי הזמנה ממוקדת של נשים להגיש רעיונות, וכמו בכל שנה – הנשים היו דוברות מעולות (אני משוכנעות שגם דרוג ההרצאות יוכיח את זה).
– קהילת מנהלי המוצר קימת, ולומדת – יצא לי לשמוע כמה פעמים במהלך ההפסקות של הכנס אנשים אומרים אחד לשני ״רק בשביל להפגש היה שווה הכנס הזה״. תענוג. עוד יותר מזה – שמעתי אנשים יוצאים מהרצאות וממשיכים לדבר על הנושא ואיך הם יכולים ליישם דברים בארגון שלהם.
בקיצור, ניהול מוצר זה הדבר.

ואם אתם רוצים טיפים למצגת מנצחת – השלושה וחצי טיפים שכתבתי בשנה שעברה עדין תקפים.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...