HADAS SHEINFELD

על החלק הלא מדובר בניהול המוצר

בכל הדיונים על תפקידה של מנהלת המוצר (כן המנכ”לית של המוצר, לא המנכ”לית של המוצר), יש רשימה של מטלות ותהליכים שנכללים בתפקיד – החל מהגדרת הדרישות למערכת, הפיצ’רים השונים, השיח עם המשתמשים, ניתוח השוק, בניית הרואדמאפ וכו’. אבל יש חלק לא מדובר, שבעיני הוא לא פחות חשוב, והרבה פעמים הוא המבדיל בין מנהל מוצר טוב, לבין מנהל מוצר בינוני.

אתה יכול כתוב מסמכי דרישות טובים, להבין את השוק ואת המתחרים, ואפילו ליצר חזון ותכנית טובה, אבל אם אין לך את האנרגיה להוביל את כל הדבר הזה קדימה – זה לא יעבוד.

מנהל מוצר לא יכול להיות זה שמתלונן כל הזמן – למה לא מתקדמים יותר מהר, למה הפיצ’ר לא נראה מספיק טוב
מנהל מוצר לא יכול להיות זה שמסתובב מתוסכל ומצוברח
מנהל מוצר לא יכול להיות זה ש”לא מבין” – אני לא מבין למה זה לא עובד, אני לא מבין למה לא משתמשים בזה
מנהל מוצר לא יכול להיות זה שבא בטענות כל הזמן – המכירות לא מוכרים מספיק, השיווק לא משווק מספיק טוב, ההנהלה לא מגדירה יעדים כמו שצריך

האנרגיה היא מילת המפתח כאן.
זה החלק של “ניהול”, בניהול המוצר. אתה אחראי לא רק על רשימת הדרישות וה-roadmap, אתה אחראי על התזוזה של כל הדבר הזה בכיון הנכון.
אתה אחראי לאנרגיה חיובית, שתניע את כל הדבר הזה קדימה.
אז אתה אחראי למצוא תשובות לשאלות כמו “למה לא משתמשים בזה”, ואתה אחראי לתת את המידע ולעשות הכשרה לאנשי מכירות ושיווק, ואתה אחראי למצוא את הדרך לדבר עם המעצב שבדכאון, או עם המפתח שלא מבין למה צריך את הפיצ’ר.
אתה אחראי לחגוג נצחונות (אפילו אם ההנהלה לא יוזמת כאלה חגיגות), אתה אחראי לתת קרדיט לאנשים, אתה אחראי לאסוף את הקבוצה אחרי שמגלים באג במערכת ולהחזיר את כולם למסלול.
זה החלק של הניהול בניהול מוצר.

כשאני פוגשת מנהלי ומנהלות מוצר שעסוקים בלהתלונן, ולהסביר לי למה דברים לא עובדים, אני יודעת שני דברים. הראשון, שהם לא מנהלי מוצר טובים. והשני, שאני לא רוצה לעבוד איתם.

נכון, יש מקומות מאתגרים יותר, יש מוצרים מאתגרים יותר, יש אנשים מאתגרים יותר. לפעמים באמת מאד מאד קשה לשמור על חיוביות ולהצליח להניע דברים. אבל אם תשימו לב – מנהלי המוצר הטובים, הם אלה שמצליחים לעשות את זה.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...